Medicinsk sekreterare till akutkliniken

Arbetsbeskrivning

Akutkliniken, administrativa enheten, Mälarsjukhuset i Eskilstuna

Välkommen att utveckla och utvecklas hos en av Sörmlands största arbetsgivare. Tillsammans skapar vi Sveriges friskaste län 2025.

Arbetsplats
Vill du vara en del av vårt team på Akuten på Mälarsjukhuset?
Akutkliniken är en gemensam serviceenhet för hela sjukhuset och samverkan sker internt med alla kliniker. Akutkliniken består av akutmottagning, akutvårdsavdelning och administrativ enhet. Du arbetar tillsammans med kollegor från olika yrkeskategorier så som läkare, sjuksköterskor, undersköterskor och paramedicinare.

Vi söker nu dig som är intresserad av ett varierande arbete i denna spännande miljö.
Administrativa enhetens medicinska sekreterare ansvarar för journalskrivning för alla de patienter som söker akutmottagningen och träffar Medicin-, Kirurg-, Ortoped-, Barn-, Kvinno- eller Öron-näsa-halsläkare. Det ingår även att vara avdelnings sekreterare på akutvårdsavdelningen. Enheten ansvarar också för receptionsarbete på akutmottagningen.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter
Dina arbetsuppgifter kommer att bestå av sedvanliga medicinsk sekreteraruppgifter såsom utskrift av journaler i det digitala systemet System Cross och arbete i receptionen. Dessutom ingår funktionen trauma sekreterare, vilket innebär att Du dokumenterar vid traumalarm.

Arbetstiden är förlagd till dag- och kvällstid samt helgtjänstgöring, med till viss del individuellt schema. Arbetet under jourtid kan bidra till att du kommer in i hela arbetsgruppen på kliniken och blir en del av ett starkt team

Din kompetens
Medicinsk sekreterarutbildning alternativt läkarsekreterarutbildning är ett krav samt goda kunskaper i medicinsk terminologi och svenska språket. Stor vikt läggs vid personliga egenskaper.

Anställningsform och sysselsättningsgrad
Tillsvidaretjänst på heltid. Tillträde enligt överenskommelse.

Information om tjänsten lämnas av
Administrativ enhetschef Yvonne Boy Eriksson, 016-103908.
Facklig representant nås via växeln 016-10 30 00.

Välkommen med din ansökan, inklusive CV, senast 2017-01-29.




Vi har i vissa fall skyldighet att kontrollera om en person förekommer i misstanke- och eller belastningsregistret. Det kan ske på två sätt, endera begär landstinget ut uppgiften själv eller också uppmanas du att begära ut utdrag för att kunna visa upp innan anställning. Vi begär i undantagsfall att du visar upp registerutdrag även vid tillsättning av andra tjänster än de som avses ovan. Blir du aktuell för anställning kommer du att informeras om vad som gäller för den tjänst du sökt.

Vi gör aktiva val vid exponering och rekryteringsstöd och undanber oss därför direktkontakt av bemannings- och rekryteringsföretag.

Kontaktpersoner på detta företaget

Ann-Sofie Bredell
0150-560 10
Karin Illerström
0150-56010
Björn Johansson
0150-560 10
Mikael Palo, kultur- och utbildningschef, 070-518 72 42

Ann-Sofie Bredell
0150-560 10
Karin Illerström
0150-560 10
Linda Molander
0150-560 10
Kenth Persson
0150-560 10
Mikael Kjellander
0150-560 10
Peter Sköld
0150-560 10

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Landstinget Sörmland
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast lön. Kollektivavtal finns.
  • Tillsvidare, 100%, Tillträde enligt överenskommelse -
  • Publicerat: 7 december 2016

Besöksadress

Repslagaregatan 19
None

Postadress

None
-, -

Liknande jobb


26 november 2024

Medicinsk sekreterare till Lugnetkliniken Vårdcentral

Medicinsk sekreterare till Lugnetkliniken Vårdcentral

26 november 2024

Operationsplanerare

Operationsplanerare

22 november 2024