Medicinsk sekreterare till Akutmottagning i Helsingborg

Medicinsk sekreterare till Akutmottagning i Helsingborg

Arbetsbeskrivning

Gör skillnad. Varje dag.

Nu välkomnar vi en medicinsk sekreterare till oss på Akutmottagningen i Helsingborg!

Akutmottagningen är sjukhusets ingångsport och det är här majoriteten av patienterna påbörjar sin vistelse. Vi möter många människor dagligen vilket gör att arbetstempot varierar från den ena stunden till den andra och ingen dag är den andra lik. Hos oss välkomnar vi nya idéer till förbättringar av verksamheten och arbetar med att utveckla vår patientadministration. Du som medarbetare ses som en oerhört viktig och värdefull resurs i detta utvecklingsarbete. Vi har ett nära ledarskap som uppmuntrar, stödjer och engagerar varje medarbetare i sitt arbete. Hos oss erbjuds du ett brett och varierat arbete med goda möjligheter att både utvecklas och vara med att utveckla.

Vi som arbetar på Akutmottagningen är medicinska sekreterare, receptionister, sjuksköterskor, undersköterskor, ST-läkare och specialistläkare. Tillsammans är vi ett team med bred kompetens och erfarenheter som vi gärna delar med varandra. På vår akutmottagning har vi ett ledarskap som uppmuntrar, stödjer och engagerar varje medarbetare i sitt arbete.

ARBETSUPPGIFTER
I rollen som medicinsk sekreterare hos oss erbjuds du ett varierande arbete med arbetsuppgifter så som journalskrivning, remissbevakning, diagnosregistrering (DRG) och ibland receptionsarbete. Därutöver har vi andra spännande och intressanta funktioner som är unika för just vår arbetsplats. Du kan till exempel förväntas ta rollen som triagesekreterare med en koordinatorfunktion i ankomstzonen/triage. Du kan också vara larmsekreterare där du dokumenterar vid trauma- och sepsislarm. Efter internutbildning kan du bli ledningssekreterare, en roll som innebär att du tillsammans med ledningsläkare och ledningssköterska styr och leder arbetet för dagen på Akutmottagningen.

Vid anställning på Akutmottagningen ingår funktionstillägg. Denna tjänst erbjuder dig med andra ord ett brett arbetsfält där den ena dagen inte är den andra lik. Här får du goda möjligheter att utvecklas och få nya arbetserfarenheter inom yrket.

KVALIFIKATIONER
Vi välkomnar dig som har godkänd utbildning i Hälso- och sjukvårdsadministration (KY 80p/YH 400p) eller motsvarande utbildning till läkarsekreterare. Du har goda kunskaper i medicinsk terminologi samt goda kunskaper i det svenska språket i såväl tal som skrift. Tidigare arbetslivserfarenhet som medicinsk sekreterare ser vi som meriterande. Därtill är arbetslivserfarenhet inom systemen Melior, Medspeech, PASiS och/eller PL (patientliggaren) meriterande.

Du som söker har en hög känsla för service, är flexibel och har en god förmåga att prioritera mellan olika arbetsuppgifter. Vidare har du en förmåga att behålla ditt lugn och hantera olika situationer när tempot blir högt. Du tar ett stort ansvar för dina arbetsuppgifter och är noggrann i ditt arbete. För att trivas hos oss uppskattar du att arbeta i team, har god samarbetsförmåga och en förmåga att se varje individs arbete som en viktig del av helheten. Din vilja att vara med och bidra till verksamhetens utveckling är av stor betydelse för oss. Stor vikt kommer läggas vid personlig lämplighet.

I denna rekrytering tillämpar vi löpande urval, välkommen med din ansökan redan idag! Om du vill veta mer innan du skickar in din ansökan är du varmt välkommen att göra ett besök hos oss så berättar vi gärna mer!

ÖVRIGT
Region Skåne finns till för att alla som bor i Skåne ska må bra och känna framtidstro. Genom gränslösa samarbeten och omtanke skapas de bästa förutsättningar för ett hälsosamt liv inom näringsliv, kollektivtrafik, kultur och hälso- och sjukvård i Skåne. Tillsammans gör vi livet mera möjligt.

Helsingborgs lasarett är en mångsidig arbetsplats med puls. Här bedriver vi akutsjukvård och specialistsjukvård dygnet runt. De flesta medicinska specialiteterna är representerade och det finns både intensivvård, förlossning och neonatalvård. Vi har även verksamhet på sjukhusen i Ängelholm och Landskrona. I Ängelholm utför vi en stor del av våra planerade operationer.

Vi är en lärande organisation i ständig utveckling. Hos oss får du goda möjlighet att växa och bredda ditt perspektiv i tvärprofessionella samarbeten med kollegor från olika verksamheter. Möjligheterna att kombinera forskning med kliniskt arbete är mycket goda och spännande forskningsprojekt bedrivs inom flera områden. Vi har ett omfattande utbildningsuppdrag, hos oss genomgår många av morgondagens kollegor sin kliniska utbildning.

På http://www.skane.se/rekryteringsstatus kan du se i vilket skede Region Skånes rekryteringar befinner sig och hur många som har sökt tjänsterna.

Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Kontaktpersoner på detta företaget

Pia Malmros Boo, Enhetschef
042-406 39 02
Maria Hallberg Molin, Enhetschef
042-406 32 04
Sandra Olsson, Vårdförbundet
042-406 15 75
Gunilla Bengtsson, enhetschef
042-406 19 13
Solveig Svensson, Vision
042-406 31 67
Anne Andersson - Enhetschef
042-406 17 47 (Semester v. 29-32)
Lisa Hansson - Vårdförbundet
042-406 16 90
Eva Sällström, områdeschef
042-406 50 44
Anna Nilsson, personalspecialist
042- 406 10 69
Maria Gullberg - Vision
042-406 17 72

Sammanfattning

Postadress

Olympiahuset plan 3
Helsingborg, 25187

Liknande jobb