OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Gör skillnad. Varje dag.
Centralsjukhuset i Kristianstad är ett av Region Skånes fyra stora akutsjukhus. Här bedrivs kvalificerad akutsjukvård under dygnets alla timmar inom samtliga stora specialiteter.
Akutmottagningen i Kristianstad tillhör verksamhetsområde akut och är ett centrum för akutsjukvården i nordöstra Skåne. Våra 160 medarbetare tar hand om drygt 52 000 patientbesök per år. Till oss kommer mellan 120 och 160 patienter per dygn, patienter med olika diagnoser i olika allvarlighetsgrad. Vår utmaning är att på bästa sätt bemöta patienten och dess anhöriga i den situationen de befinner sig.
- Arbetet som medicinsk sekreterare på akutmottagningen är alltid väldigt stimulerande och roligt. Jag har aldrig haft ett trivsammare jobb! Helt plötsligt märker jag att jag glömt kolla klockan och så är det dags att gå hem, och det är lika kul att komma tillbaka dagen efter, berättar Carol, medicinsk sekreterare.
ARBETSUPPGIFTER
Söker du ett spännande, variationsrikt och utvecklande arbete? Vi tror att vår nya kollega uppskattar vår omväxlande arbetsplats lika mycket som vi gör!
I din roll som medicinsk sekreterare på akutmottagningen har du ett brett arbetsfält, med stor variation både vad gäller dokumentation och olika arbetsuppgifter. I tjänsten ingår journalskrivning via MedSpeech, Melior och registrering i olika system såsom PASiS samt Patientliggaren. Din arbetsdag kan exempelvis vissa dagar bestå av posthantering, telefoni och inskrivning, andra dagar av att hjälpa patienter i luckan. Du arbetar även med inskrivning och triage tillsammans med sjuksköterska. När du landat i din roll som medicinsk sekreterare på akutmottagningen deltar du i larm på akutrummet, där du bland annat skriver i traumajournalen på traumalarm.
Hos oss finns möjlighet till utveckling och vi berikas ständigt med nya erfarenheter. Det finns även möjlighet till utökade ansvarsområden om så önskas.
Våra arbetstider sträcker sig över hela dygnet under veckans alla dagar. Vi tillämpar bokningsschema, vilket innebär att du i stor utsträckning kan påverka dina arbetstider.
KVALIFIKATIONER
För att trivas i rollen är du serviceinriktad, positivt inställd till de utmaningar som du ställs inför och tycker om att arbeta i ett varierande arbetstempo. Rollen kräver att du är lyhörd och har god förmåga att anpassa dig utifrån ändrade omständigheter och påfrestande situationer som ibland uppkommer på en akutmottagning. Som person är det viktigt att du kan prioritera dina arbetsuppgifter och att du vill vara med i vår utveckling av patientadministration. Eftersom du kommer att arbeta i team med övrig vårdpersonal är det viktigt att du har en positiv inställning och vill bidra till vårt goda samarbete. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
Gällande de formella kraven har du utbildning i Hälso- och sjukvårdsadministration 80 p (KY) / 400 p (YH) eller motsvarande medicinsk sekreterarutbildning. Vidare har du goda kunskaper i medicinsk terminologi och i svenska språket, i såväl tal som skrift. Det är fördelaktigt om du har tidigare erfarenhet av arbete inom akutsjukvård. Vi ser gärna att du har kunskap i de förekommande systemen på mottagningen och allmänt god IT-vana i Windows-miljö.
I den här rekryteringen arbetar vi med löpande urval. Är du nyfiken på att veta mer innan du skickar in din ansökan får du gärna höra av dig. Varmt välkommen med din ansökan!
ÖVRIGT
Region Skåne finns till för att alla som bor i Skåne ska må bra och känna framtidstro. Genom gränslösa samarbeten och omtanke skapas de bästa förutsättningar för ett hälsosamt liv inom näringsliv, kollektivtrafik, kultur och hälso- och sjukvård i Skåne. Tillsammans gör vi livet mera möjligt.
På http://www.skane.se/rekryteringsstatus kan du se i vilket skede Region Skånes rekryteringar befinner sig och hur många som har sökt tjänsterna.
Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Kontaktpersoner på detta företaget
Marita Brådenmark
044-309 12 12
Ole Sunnerfjell, Vision
044-309 24 73
Stefan Nilsson
044-309 14 14
Caroline Marktorp
044-309 2512
Flemming Björnberg
044-309 17 02
Eva Thörn
044-309 28 05
Inga Svensson
044-309 14 83
Monika Kager Hidås, Områdeschef
044-309 11 57
Bodil Holmquist, Personalspecialist
044-309 27 04
Lena Malmström - Enhetschef
044-309 27 33