OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Till Verksamhetsområde Anestesi- och intensivvård, Stöd och Resurs söker vi en medicinsk sekreterare med tillträde snarast.
Verksamhetsområde Anestesi och Intensivvård på Södersjukhuset bedriver verksamhet inom intensivvård, anestesi, smärtmottagning och sterilteknik. Totalt är vi cirka ca 385 medarbetare. Inom verksamhetsområdet arbetar vi kontinuerligt med förbättringsarbeten och vi har ett stort utbildningsuppdrag. I vårt dagliga arbete utgår vi ifrån Södersjukhusets värdegrund: respekt för individen, patienten först, samhällsansvar samt undviker slöseri.
Hos oss på Anestesi och Intensivvård finns arbetet för dig som söker mer än en traditionell sekreterartjänst. Du kommer att ha en tjänst där arbetsuppgifterna delas med flera kollegor.
Exempel på arbetsuppgifter:
• Administrativ service till hela verksamhetsområdet t.ex. telefonservice, nycklar, passerkortssystem, e-tjänstekort, lokalbokning, förberedelser inför möten, administrera lokaler och utrymmen.
• Patientadministrativt arbete på smärtsektionen i form av utskrift av journaler, bokningar, remisshantering och DRG-registrering.
• Bistå verksamhetens övriga mottagningar (anestesimottagningen och intensivvårdens uppföljningsmottagning) med administrativt arbete.
• Validera data till kvalitetsregister.
• Administrera patientsäkerhetsärenden
Kvalifikationer:
• Formell utbildning som medicinsk sekreterare alternativt vårdadministratör (eller är i slutfasen av utbildningen)
• Goda kunskaper i svenska språket och i medicinsk terminologi
• Erfarenhet av journal- och remisshantering samt gärna erfarenhet av DRG-klassificering/kodning
• Kunskap och förståelse inom medicin, vård och sjukhusets olika processer.
• Gärna erfarenhet av att administrera patientsäkerhetsärenden.
• Goda kunskaper i Officepaketet.
Personliga egenskaper:
• Du är ansvarstagande, flexibel, kan ta egna initiativ och arbetar lika gärna självständigt som i grupp.
• Du är noggrann, har överblick och kan prioritera.
• Du har ett gott bemötande och förståelse för framför allt patienterna, men också för andra yrkeskategorier.
• Du är en person som bidrar med glädje och engagemang.
Anställningsform:
Tillsvidareanställning, heltid, 39,5 timmar/vecka. Provanställning kan komma att tillämpas.
Eventuella frågor besvaras av:
Charlotte Levin, chef Stöd och Resurs samt Smärtsektionen, tfn 08-616 22 96
Välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Maria Winemar
Annelie Moquist
08-616 44 04
Maria Anckers
072–5993622
Margareta Hansell
Christina Otterstam
Vårdenhetschef Margareta Boström
08-616 2270
Birgitta Milton
072-5993845
Annelie Moquist
Azra Vrazalica
08-616 37 75
Karin Molander