Medicinsk sekreterare till arbets- och miljömedicin syd i Lund

Medicinsk sekreterare till arbets- och miljömedicin syd i Lund

Arbetsbeskrivning

Gör skillnad. Varje dag.

Är ett empatiskt förhållningssätt och fokus på patienten självklarheter för dig? Letar du efter din nästa utmaning där du ges möjlighet att utvecklas både i din profession och som person? Då ska du inte tveka att söka dig till oss på arbets- och miljömedicin syd redan idag!

Arbets- och miljömedicin syd (AMM Syd) är en vårdgivare med expertkompetens om hur riskfaktorer i arbetsmiljö och omgivningsmiljö påverkar människans hälsa. Vi utreder samband mellan skadlig exponering och sjukdom hos enskilda patienter. Vi arbetar även sjukdomsförebyggande genom att bedriva utbildning och forskning. Hos oss finns ett analyslaboratorium som analyserar ämnen i arbetsmiljö eller omgivningsmiljö för att bestämma och bedöma hälsoskadlig exponering.

På AMM Syd samarbetar vår personal inom flera yrkesområden så som medicinska, samhälls- och beteendevetenskapliga, tekniska och naturvetenskapliga specialiteter. Våra kontaktytor är andra delar av sjukvården, företagshälsovården, arbetsgivare, fackliga organisationer och myndigheter. Dessa kontaktytor är främst inom södra sjukvårdsregionen som är vårt upptagningsområde. Vårt arbete bedrivs dels i processer, dels i arbetsgrupper över två enheter. AMM syd har ett mycket nära samarbete med Lunds universitet och flera av verksamhetens medarbetare är forskningsaktiva.

ARBETSUPPGIFTER
Att arbeta som medicinsk sekreterare hos oss på arbets-och miljömedicin syd innebär ett varierande och omväxlande arbete. Förutom skrivtjänstgöring och patientmottagande ingår även kursadministration, ansvar för avdelningstelefon samt egna ansvarsområden utifrån intresse och fallenhet. Kommunikation och gott samarbete mellan olika yrkesgruppen är viktigt hos oss och där blir du en viktig länk för att det dagliga arbetet kring våra patienter och för att vårt preventionsarbete ska flyta på. I skrivtjänstgöringen ingår bland annat journalskrivning, registrering i diverse system, telefonservice samt övriga administrativa uppgifter som förekommer på en vårdmottagning.

Arbetstiden är dagtid, måndag till fredag.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig med godkänd utbildning i hälso- och sjukvårdsadministration, 80p KY eller 400p YH alternativt motsvarande godkänd medicinsk sekreterarutbildning. Du behärskar det svenska språket i såväl tal som skrift och har goda kunskaper inom medicinsk terminologi. Vi arbetar och dokumenterar i Melior, MedSpeech och PASiS varför det är meriterande om du har erfarenhet av dessa system sedan tidigare.

Personliga egenskaper som vi värderar högt är att du har sinne för service och bemötande, har ordningssinne samt integritet och förstår vikten av att hantera information på ett professionellt sätt. Du trivs med att arbeta såväl självständigt som tillsammans med andra. Vi kommer att lägga stor vikt vid din personliga lämplighet.

I denna rekrytering tillämpas löpande urval, så varmt välkommen med din ansökan redan idag!

ÖVRIGT
Region Skåne finns till för att alla som bor i Skåne ska må bra och känna framtidstro. Genom gränslösa samarbeten och omtanke skapas de bästa förutsättningar för ett hälsosamt liv inom näringsliv, kollektivtrafik, kultur och hälso- och sjukvård i Skåne. Tillsammans gör vi livet mera möjligt.

Medicinsk service är en av Region Skånes sex hälso- och sjukvårdsförvaltningar, med cirka 2 000 medarbetare. Vi möter vårdens behov av ambulanssjukvård, bild- och laboratorieteknik, klinisk träning, laboratoriemedicin och sjukvårdsrådgivning. Den laboratoriemedicinska verksamheten omfattar områdena arbets- och miljömedicin, biobank, genetik, immunologi och transfusionsmedicin, kemi, farmakologi, mikrobiologi samt patologi. Förvaltningen bedriver även forskning och utveckling inom sina områden.

På http://www.skane.se/rekryteringsstatus kan du se i vilket skede Region Skånes rekryteringar befinner sig och hur många som har sökt tjänsterna.

Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Kontaktpersoner på detta företaget

Charlotte Hagö - Kommunikationschef Medicinsk se
040-675 36 35
Facklig info se www.dik.se

Marianne Andersson - HR-chef Medicinsk service
046-17 85 99
Jessica Stålrup - Rekryterare
040-625 74 61
Thomas Risberg - Ekonomichef
0768-89 00 20
Lars Kristensson - Förvaltningschef
046-17 86 91
Charlotte Hagö - Kommunikationschef Medicinsk se
046-17 54 25
Annika Palmkvist - Programdirektör 3R
044-309 31 29
HR-specialist Anna Lennartsson
046-176028
Ola Falck, HR-chef
072-216 50 51

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Region Skåne, Medicinsk service
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 7 april 2022
  • Ansök senast: 5 maj 2022

Besöksadress

Kioskgatan 17 22185 Lund
None

Postadress

Kioskgatan 17
Lund, 22185

Liknande jobb


Receptionist/administratör till Farsta Rehab

Receptionist/administratör till Farsta Rehab

27 december 2024