OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Gör skillnad. Varje dag.
Är du på jakt efter din nästa utmaning där du får möjlighet att utvecklas i din roll som medicinsk sekreterare tillsammans med glada och engagerade kollegor? Då kan detta vara den perfekta tjänsten för dig! Vi söker en medicinsk sekreterare till vår öppenvårdsmottagning inom verksamhetsområdet barn i Ystad.
Verksamhetsenhet (VE) barn och ungdom Ystad, består av barnakuten, slutenvårdsavdelning, dagvård samt en specialistmottagning. Vi bedriver verksamhet i Ystad med totalt cirka 80 anställda och tillhör förvaltningen Lasarettet i Ystad. VE barn och ungdom Ystad är känt för ett medarbetarstyrt arbetssätt och en kontinuerlig förbättringsanda.
Barn- och ungdomsmottagningen Ystad är en öppenvårdsmottagning för barn och ungdomar upp till 18 års ålder. Vi välkomnar patienter inom många olika vårdprocesser såsom diabetes, astma, allergi, neurologi och obesitas. De flesta av våra patienter har kroniska sjukdomar, men det kan i vissa fall även handla om remisser för bedömning från andra vårdgivare. Vi har öppet dagtid, måndag till fredag. Hos oss arbetar i dagsläget fyra medicinska sekreterare, i ett nära samarbete med andra professioner, såsom läkare, sjuksköterskor, undersköterskor och kurator.
Är du nyfiken på att höra mer om hur det är att arbeta hos oss? Då är du varmt välkommen att kontakta oss!
ARBETSUPPGIFTER
Som medicinsk sekreterare hos oss är dina huvudsakliga arbetsuppgifter att organisera och strukturera det administrativa arbetet där det ingår journalskrivning, bokning av patienter, telefonservice, hantera 1177-ärenden, post och remisshantering med mera. I rollen arbetar du mycket över gränserna mellan de olika yrkeskategorierna vilket möjliggör ett otroligt kompetensutbyte och ger en bra grund för utveckling och fortsatt lärande.
Rollen som medicinsk sekreterare håller på att förändras och Region Skåne står inför införandet av den heltäckande digitala plattformen Skånes Digitala Vårdsystem (SDV) som kommer att ersätta flera av dagens journalsystem. Vi är öppna och ödmjuka inför den fortsatta utveckling som det innebär och ser gärna att du bidrar med dina kompetenser och egenskaper i förändringsarbetet.
Viss tjänstgöring kvällstid kan förekommer då vi aktivt arbetar med att förbättra vår tillgänglighet.
Besök gärna SDV-podden om du är nyfiken på att få veta mer om införandet: https://soundcloud.com/regionskane/sets/sdv-podden
KVALIFIKATIONER
Vi välkomnar dig som har en utbildning inom Hälso- och sjukvårdsadministration på 80 KY-poäng eller 400 YH-poäng, alternativt motsvarande läkarsekreterarutbildning. Du har mycket goda kunskaper i det svenska språket i såväl tal som skrift. Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet inom yrket och erfarenhet av att hantera något av våra journalsystem Melior, web-Pasis och 1177.
Gillar du att planera och organisera ditt arbete med fokus på att hålla en hög leveranskvalitet? Då tror vi att du har goda förutsättningar för att trivas hos oss. Du ser värdet av ett välfungerande samarbete och bidrar själv till detta genom att dela med dig av dina kunskaper och erfarenheter. Genom ditt engagemang och positiva inställning skapar du ett gott arbetsklimat tillsammans med dina kollegor, där vi alla hjälps åt för att nå bästa vårdkvalitet för våra patienter. Därtill är du trygg som person, noggrann och har hög ansvarskänsla. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Utdrag ur misstanke- och belastningsregister kommer att göras innan eventuell anställning.
I den här rekryteringen tillämpar vi löpande urval. Varmt välkommen med din ansökan redan idag!
ÖVRIGT
Region Skåne finns till för att alla som bor i Skåne ska må bra och känna framtidstro. Genom gränslösa samarbeten och omtanke skapas de bästa förutsättningar för ett hälsosamt liv inom näringsliv, kollektivtrafik, kultur och hälso- och sjukvård i Skåne. Tillsammans gör vi livet mera möjligt.
På https://www.skane.se/rekryteringsstatus kan du se i vilket skede Region Skånes rekryteringar befinner sig och hur många som har sökt tjänsterna.
Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Kontaktpersoner på detta företaget
Daniel Sahlin
0411-99 59 51
Ewa Lindholm
0411-89 71 74
Petra Elg
0411-89 70 37
Cecilia Meurling
0411-99 55 75
Pernilla Boström, Vårdförbundet Avd 4
0411-99 51 85
Gunilla Viberg, Vårdförbundet Avd 5
0411-99 53 50
Petra Tuvesson, Vårdförbundet Avd 6
0411-99 53 50
Bengt Jonazon, Vårdförbundet Avd 7
0411-99 52 80
Petra Elg, Biträdande divionschef
0411- 99 50 00
Eva Lindholm, Enhetschef avd 5
0411- 89 71 74