Medicinsk sekreterare till BarnReHab i Lund

Arbetsbeskrivning

Gör skillnad. Varje dag.

BarnReHab i Lund är en specialenhet inom Barn- ungdomshabiliteringen. På enheten finns två tvärfackliga team bestående av medicinsk, psykosocial och pedagogisk kompetens; Rehab-teamet som träffar barn och ungdomar med förvärvade hjärnskador och Habiliteringsteamet som är en resurs till de lokala habiliteringsenheterna. Vi har specialkunskap inom rehabilitering efter hjärnskada, nutrition, kommunikation och uroterapi.

Barn- och ungdomshabiliteringen vänder sig till barn och ungdomar (0-17 år), med varaktiga funktionsnedsättningar och deras familjer. Barnen och ungdomarna kan ha rörelsehinder, intellektuell funktionsnedsättning eller autism. Verksamheten bygger på ett tvärfackligt familjecentrerat teamarbete, vilket innebär att familjen har full delaktighet i planering och utvärdering av insatserna.

Vår arbetsplats värdesätter delaktighet för barnen och deras familjer! Vi har driv och en hög ambition att fortsätta utvecklingen av våra arbetssätt, processer och medarbetare. Vi har ett salutogent förhållningssätt vilket innebär att allt det vi gör ska vara meningsfullt, begripligt och hanterbart. Detta synsätt lyser igenom hela vår verksamhet, inte bara i mötet med våra patienter utan i alla delar av organisationen.

Vi är en kunskapsorganisation som präglas av respektfullt bemötande, engagemang, samarbete och hög kompetens. Vi ger verktyg för att utveckla styrkor och undanröja hinder samt främja kommunikation. Vi skapar förutsättningar för dialog utifrån barnets perspektiv. Det är viktigt för oss att du delar våra värderingar vilka i praktiken innebär att; Vi möter alla utifrån deras situation oavsett kön, etnisk tillhörighet, trosuppfattning eller andra individuella förutsättningar.

ARBETSUPPGIFTER
I sekreterarens arbetsuppgifter ingår att ansvara för journalhantering, utskrift av diktat, remisshantering, brev och intyg samt arkivering. Du sköter det administrativa kring våra mottagningar, bokar besök, tar fram statistik och stöttar så att arbetet flyter på. Du ansvarar även för enhetens administrativa service och information. Vid behov kommer du också att arbeta i våra ekonomiska system med fakturahantering. Eftersom vi arbetar i olika datasystem och databaser behöver du vara intresserad och kunnig inom området.

KVALIFIKATIONER
För att kvalificera dig för tjänsten krävs att du har godkänd utbildning inom Hälso-och sjukvårdsadministration 80p KY, 400p YH alternativt motsvarande utbildning till medicinsk sekreterare eller läkarsekreterare. Du behärskar både svenska och engelska i tal och skrift.

Det är meriterande för tjänsten om du har kunskap och/ eller erfarenhet av journalhantering, utskrift av diktat, brev och intyg samt remisshantering. Vi ser även positivt på om du har vana av att boka besök och samordna vårdkontakter samt erfarenhet av att arbeta i administrativa system. Det är även meriterande om du har erfarenhet av Raindance, Qlikview, Pasis och/ eller PMO.

Som person ser vi gärna att du är serviceinriktad, interaktiv, nyfiken, ansvarstagande och stresstålig. Har du även ett intresse och/ eller erfarenhet av att utveckla administrativa processer är detta positivt för tjänsten.

Vi tillämpar löpande urval i denna rekrytering så välkommen med din ansökan redan idag!

ÖVRIGT
Region Skåne ansvarar för hälso- och sjukvård, kollektivtrafik och en hållbar utveckling i hela Skåne. Vårt högsta beslutande organ är regionfullmäktige, som väljs direkt av invånarna i Skåne.
För att lyckas i rollen tror vi att du är en god ambassadör för våra värderingar; välkomnande, drivande, omtanke och respekt.

På www.skane.se/rekryteringsstatus kan du se i vilket skede Region Skånes rekryteringar befinner sig och hur många som har sökt tjänsterna.

Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Kontaktpersoner på detta företaget

Eva Creime, Enhetschef
042-16 91 01
Susanne Andersson, Medicinsk sekreterare
042 – 16 91 23
Ingrid Kongslöv, Verksamhetschef
040-675 33 48
Anna Lindström, Teamledare
042-36 41 86
Göran Steen, Enhetschef
044-19 45 80
Marit Fontana Oscarsson, Psykolog
044-19 45 76
Madeleine Lindquist Nilsson, Enhetschef
046-77 07 44
Christina Bus Möller, Teamledare
046-77 07 16
Monica Andersson Lalic, Fysioterapeut
046-77 07 28
Peter Farkas, Enhetschef
046-77 06 68

Sammanfattning

Besöksadress

Västra Storgatan 12 KRISTIANSTAD
None

Postadress

Västra Storgatan 12
KRISTIANSTAD, 29189

Liknande jobb


Medicinsk sekreterare till Barn- och ungdomspsykiatri i Lund

Medicinsk sekreterare till Barn- och ungdomspsykiatri i Lund

22 november 2024

22 november 2024

Medicinska sekreterare till Akutmottagning i Kristianstad

Medicinska sekreterare till Akutmottagning i Kristianstad

22 november 2024