Medicinsk sekreterare till Diabetes- och endokrinmottagning i Helsingborg

Arbetsbeskrivning

Gör skillnad. Varje dag.

Vill du bli vår nya kollega? Är du medicinsk sekreterare och gillar när det händer saker omkring dig? Vi söker nu en ny medarbetare till vår mottagning.

Vår diabetes- och endokrinmottagning har idag cirka 20 medarbetare. Du blir en del av ett glatt gäng som trivs tillsammans och som bryr sig om varandras välmående. Här arbetar alla tillsammans för att skapa en ännu bättre framtida mottagning. Teamkänslan är viktig för oss och väl utvecklad; medicinsk sekreterare, receptionister, diabetessjuksköterskor, endokrinsjuksköterskor, undersköterska, fotterapeuter och läkare arbetar tätt ihop. Oavsett yrkesroll hjälper och stöttar vi varandra i vardagen. Som medicinsk sekreterare är du en nyckelperson i allt arbete som bedrivs på mottagningen.

Vi har årligen cirka 3 000 läkarbesök och lika många sjuksköterskebesök. Hos oss står patienten i centrum och vår värdegrund har vi med oss i stort och smått. Genom Gröna korset arbetar vi med att systematiskt följa upp vårt patientsäkerhetsarbete som genomsyrar hela teamets arbete. För medicinska sekreterare kan detta innebära hur väl remisshantering, bevakningar och diktatskrivning fungerar.

ARBETSUPPGIFTER
Detta är en tjänst för dig som tycker om att ha varierande arbetsuppgifter och som vill ha en central roll inom vår verksamhet.

Som medicinsk sekreterare på diabetes- och endokrinmottagningen erbjuder vi dig ett givande och omväxlande arbete. Många av dina arbetsuppgifter och rutiner är du själv med och skapar. Du arbetar tätt med dina tre medicinska sekreterarkollegor också mycket självständigt.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter består av journalskrivning, registreringar, väntetidsrapporter, telefonservice och bokning av patienter. Alla dagar ser olika ut och så gör även dina arbetsuppgifter. I dag finns möjlighet till hemarbete till viss del av tjänsten. Arbete i vår reception ingår inte i tjänsten.

I det utvecklingsarbete som bedrivs på mottagningen tillvaratar vi gärna dina eventuella extra kunskaper i till exempel produktionsplanering, 1177 och användande av andra IT-system. Vi ser även detta som en möjlighet att kunna utveckla medicinsk sekreterarrollen ännu mer.

KVALIFIKATIONER
För att vara aktuell för tjänsten är det ett krav att du har avslutad utbildning i hälso- och sjukvårdsadministration 80p KY eller 400p YH alternativt motsvarande läkarsekreterarutbildning. Du har goda kunskaper i det svenska språket i såväl tal som skrift, likaså i medicinsk terminologi. Vidare är du en van datoranvändare med kunskaper i Melior, Webb-PASiS, QlickView och 1177. Erfarenhet från förbättringsarbete och utveckling är meriterande för tjänsten, då vilja till förändring, för att varje dag kunna göra skillnad för våra patienter, är viktig för oss.

För att trivas i tjänsten tycker du om att arbeta i team. Samarbete och flexibilitet är något vi lägger stor vikt vid. Du har god självkännedom , är ansvarstagande och lyhörd gentemot patienter och medarbetare. Detta tillsammans med humor tror vi leder till stor arbetsglädje! Vi är måna om att hitta rätt person för tjänsten och lägger därför stor vikt vid personlig lämplighet

I denna rekrytering tillämpar vi löpande urval, varmt välkommen med din ansökan redan idag!

ÖVRIGT
Region Skåne finns till för att alla som bor i Skåne ska må bra och känna framtidstro. Genom gränslösa samarbeten och omtanke skapas de bästa förutsättningar för ett hälsosamt liv inom näringsliv, kollektivtrafik, kultur och hälso- och sjukvård i Skåne. Tillsammans gör vi livet mera möjligt.

Helsingborgs lasarett är en mångsidig arbetsplats med puls. Här bedriver vi akutsjukvård och specialistsjukvård dygnet runt. De flesta medicinska specialiteterna är representerade och det finns både intensivvård, förlossning och neonatalvård. Vi har även verksamhet på sjukhusen i Ängelholm och Landskrona. I Ängelholm utför vi en stor del av våra planerade operationer.

Vi är en lärande organisation i ständig utveckling. Hos oss får du goda möjlighet att växa och bredda ditt perspektiv i tvärprofessionella samarbeten med kollegor från olika verksamheter. Möjligheterna att kombinera forskning med kliniskt arbete är mycket goda och spännande forskningsprojekt bedrivs inom flera områden. Vi har ett omfattande utbildningsuppdrag, hos oss genomgår många av morgondagens kollegor sin kliniska utbildning.

På https://www.skane.se/ledigajobb kan du se i vilket skede Region Skånes rekryteringar befinner sig och hur många som har sökt tjänsterna.

Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Kontaktpersoner på detta företaget

Pia Malmros Boo, Enhetschef
042-406 39 02
Maria Hallberg Molin, Enhetschef
042-406 32 04
Sandra Olsson, Vårdförbundet
042-406 15 75
Gunilla Bengtsson, enhetschef
042-406 19 13
Solveig Svensson, Vision
042-406 31 67
Anne Andersson - Enhetschef
042-406 17 47 (Semester v. 29-32)
Lisa Hansson - Vårdförbundet
042-406 16 90
Eva Sällström, områdeschef
042-406 50 44
Anna Nilsson, personalspecialist
042- 406 10 69
Maria Gullberg - Vision
042-406 17 72

Sammanfattning

Postadress

Olympiahuset plan 3
Helsingborg, 25187

Liknande jobb