OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Söker du ett betydelsefullt och omväxlande arbete där du får möjlighet att utvecklas och vara med och påverka? Vill du dessutom vara en del av ett team som bygger på samarbete och kollegialitet? Då kan du vara den vi söker!
Vi välkomnar nu en medicinsk sekreterare till oss på Diabetes- och endokrinmottagningen i Helsingborg.
Vår mottagning har idag 20 medarbetare. Du blir en del av ett glatt gäng som trivs tillsammans och bryr sig om varandras välmående. Här arbetar vi alla ihop för att varje dag skapa en ännu bättre mottagning för såväl patienter som medarbetare. Teamkänslan är central och hos oss arbetar medicinska sekreterare, receptionister, diabetessjuksköterskor, endokrinsjuksköterskor, fotterapeuter och läkare tillsammans. Oavsett yrkesroll hjälper och stöttar vi varandra i vardagen. Som medicinsk sekreterare är du en nyckelperson i allt arbete som bedrivs på mottagningen.
Vi har årligen cirka 3 000 läkarbesök och lika många sjuksköterskebesök. Hos oss står patienten i centrum och vår värdegrund har vi med oss i stort och smått. Tillsammans är vi på väg framåt i en spännande process där vi arbetar med att skapa en ännu bättre framtida mottagning med patienten i centrum. Genom Gröna korset arbetar vi med att systematiskt följa upp vårt patientsäkerhetsarbete som genomsyrar hela teamets arbete. Våra mål är tydliga och något vi arbetar med var dag. Lika viktigt är det att var och en ska få utvecklas och öka sin kunskap, kanske inom ett specialintresse som man delar med sig av till sina kollegor och på så vis för vår mottagning framåt.
ARBETSUPPGIFTER
Hos oss som medicinsk sekreterare på Diabetes- och endokrinmottagningen erbjuder vi dig ett givande och varierande arbete. Du får möjlighet att själv skapa många av dina arbetsuppgifter och rutiner. Vidare arbetar du nära både dina medicinska sekreterarkollegor och våra två receptionister. Delar av dagen består även av självständigt arbete. Vårt framgångsrecept är att alla medarbetare, oavsett roll, är lika betydelsefulla.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter består av journalskrivning, registreringar, väntetidsrapporter, telefonservice och bokning av patienter. Alla dagar ser olika ut och det gör även dina arbetsuppgifter. I det utvecklingsarbete som bedrivs på mottagningen tillvaratar vi gärna dina eventuella extra kunskaper i till exempel produktionsplanering, 1177 och användande av andra IT-system. Vi ser också detta som en möjlighet att tillsammans med dig kunna utveckla den medicinska sekreterarrollen ännu mer. Rollen erbjuder även en viss möjlighet till hemarbete.
KVALIFIKATIONER
För att vara aktuell för tjänsten är det ett krav att du har avslutad utbildning i hälso- och sjukvårdsadministration 80 p KY, eller 400p YH alternativt motsvarande läkarsekreterarutbildning. Du har goda kunskaper i medicinsk terminologi och goda kunskaper i svenska språket i såväl tal som skrift. Därtill har du god datorvana och kunskaper i Melior, Webb-PASiS, QlikView samt 1177. Erfarenhet från förbättrings-och utvecklingsarbete är meriterande för tjänsten, då vilja till förändring är viktig för oss. På så sätt gör vi varje dag skillnad för våra patienter.
För att trivas i tjänsten behöver du tycka om att arbeta i team. Du har god självkännedom och är ansvarstagande i ditt arbete. Dessutom är du lyhörd gentemot patienter och medarbetare. Detta tillsammans med humor tror vi leder till stor arbetsglädje! Givetvis arbetar du efter Region Skånes värderingar. Vi är måna om att hitta rätt person för tjänsten och lägger därför stor vikt vid samarbetsförmåga, flexibilitet och personlig lämplighet.
I denna rekrytering tillämpar vi löpande urval. Varmt välkommen med din ansökan redan idag!
ÖVRIGT
Region Skåne finns till för att alla som bor i Skåne ska må bra och känna framtidstro. Genom gränslösa samarbeten och omtanke skapas de bästa förutsättningar för ett hälsosamt liv inom näringsliv, kollektivtrafik, kultur och hälso- och sjukvård i Skåne. Tillsammans gör vi livet mera möjligt.
Helsingborgs lasarett är en mångsidig arbetsplats med puls. Här bedriver vi akutsjukvård och specialistsjukvård dygnet runt. De flesta medicinska specialiteterna är representerade och det finns både intensivvård, förlossning och neonatalvård. Vi har även verksamhet på sjukhusen i Ängelholm och Landskrona. I Ängelholm utför vi en stor del av våra planerade operationer.
Vi är en lärande organisation i ständig utveckling. Hos oss får du goda möjlighet att växa och bredda ditt perspektiv i tvärprofessionella samarbeten med kollegor från olika verksamheter. Möjligheterna att kombinera forskning med kliniskt arbete är mycket goda och spännande forskningsprojekt bedrivs inom flera områden. Vi har ett omfattande utbildningsuppdrag, hos oss genomgår många av morgondagens kollegor sin kliniska utbildning.
På http://www.skane.se/rekryteringsstatus kan du se i vilket skede Region Skånes rekryteringar befinner sig och hur många som har sökt tjänsterna.
Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Kontaktpersoner på detta företaget
Pia Malmros Boo, Enhetschef
042-406 39 02
Maria Hallberg Molin, Enhetschef
042-406 32 04
Sandra Olsson, Vårdförbundet
042-406 15 75
Gunilla Bengtsson, enhetschef
042-406 19 13
Solveig Svensson, Vision
042-406 31 67
Anne Andersson - Enhetschef
042-406 17 47 (Semester v. 29-32)
Lisa Hansson - Vårdförbundet
042-406 16 90
Eva Sällström, områdeschef
042-406 50 44
Anna Nilsson, personalspecialist
042- 406 10 69
Maria Gullberg - Vision
042-406 17 72