OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Doktor.se strävar efter att bli det självklara valet vid första vårdkontakt och arbetar för att göra primärvården tillgänglig för alla.
Till Doktor.se vårdcentralen Strömmen söker vi nu en engagerad medicinsk sekreterare vill vara med på resan mot framtidens primärvård!
Ansvar och arbetsuppgifter
I rollen som medicinsk sekreterare är du en nyckelperson för vårdcentralen med varierande arbetsuppgifter där du själv tar ansvar och ständigt utvecklas i din roll. Arbetet innebär även receptionsarbete vilket innebär att du är ansiktet utåt gentemot våra patienter.
Du kommer att arbeta i ett team där samarbetsförmåga är av högsta prioritet. Stor vikt lägg vid personlig lämplighet, social kompetens och hög servicegrad.
Exempel på arbetsuppgifter:
- Receptionsarbete
- Vårdadministrativa uppgifter
- Journalföring utifrån läkardiktat
- Diagnos/KVÅ-kodning
- Hantering av HSA/SITHS-Kort för legitimerad sjukvårdspersonal
- Hantering av väntelistor och bokningar
- Support kring våra digitala tjänster till våra medarbetare och patienter
Kvalifikationer och personliga egenskaper
- Är utbildad medicinsk sekreterare eller vårdadministratör
- Har några års primärvårdserfarenhet
- Har god datavana
- Du uttrycker dig väl och har goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift
- Erfarenhet av journalsystemet Cosmic är meriterade
Som person är du är strukturerad och trygg med att arbeta självständigt. Vi ser gärna att du lätt växlar mellan olika arbetsuppgifter och är flexibel.
Vi erbjuder dig
En möjlighet att bli en del av växande vårdkoncern med likasinnade kollegor och många kontaktytor. Tillsammans skapar vi en härlig teamkänsla, kultur och gemenskap. Vi värderar balans mellan arbete och privatliv högt och möjligheten till en friskare tillvaro. Vi erbjuder mycket förmånliga villkor, kollektivavtal samt tjänstepension och friskvårdsbidrag. Vidare erbjuder vi också tid och möjlighet till kollegialt lärande inom koncernen samt kompetensutveckling.
Övrig information
Start: Så snart som möjligt, med hänsyn till eventuell uppsägningstid
Omfattning: Heltid/deltid/allmän visstid, tillsvidare med inledande provanställning Placering: Vårdcentral Strömmen
Vi har gått ifrån personligt brev i rekryteringsprocesser till förmån för urvalsfrågor och vi går igenom urvalet löpande. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen. Vi undanber oss vänligt men bestämt all direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.
Vänligen notera att vi inte tar emot några ansökningar via email med hänsyn till GDPR.
Varmt välkommen med din ansökan!
Om Doktor.se vårdcentral Strömmen
På Doktor.se vårdcentral Strömmen arbetar vi för att förbättra patienternas hälsa och livskvalité! Vi lägger stor vikt vid trygghet, tillgänglighet och service. Genom att kombinera digital och fysisk primärvård samt företagshälsovård. Vårdcentralen är i Doktor.se regi sedan 2023 och idag är vi 15 anställda med cirka 4200 listade patienter.
Om Doktor.se
På Doktor.se vill vi göra saker annorlunda. Vi vill utmana och förändra en hel bransch. Allt började med en idé om att det måste gå att skapa en vårdlösning som är bättre anpassad till vår tid och våra behov. Att det måste gå att få moderna digitala verktyg och traditionell fysisk vård att samverka med utgångspunkt i patientens behov. Och att göra det så att det inte bara blir tillgängligt för våra patienter utan också bidrar till att utveckla det sätt som vård erbjuds på idag. För oss alla. Det här är faktiskt vad vi gör idag. Men vi är långt ifrån klara och är ute på en spännande förändringsresa. Där kan du få vara med och bidra. Så, vill du vara med på vår resa?
Följ oss gärna på Instagram genom att scanna QR-koden. På livet på Doktor.se får du ta del av våra fantastiska medarbetare och vår företagskultur.
Kontaktpersoner på detta företaget
Ulrika
Anna Hedlund
0731466066
Angelica Koskinen
073-1520445
Martin Lindman
Jill Ericson
0731532210