OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi erbjuder
Som medicinsk sekreterare på Gamleby Hälsocentral arbetar du med varierande arbetsuppgifter i form av journalskrivning, receptionsarbete och administrativt stöd.
Det ingår också att medverka till att utveckla nya ändamålsenliga rutiner beträffande administrationen på enheten. Vi ser den administrativa rollen som en viktig del för ett fungerande teamarbete.
Du blir en del av ca 20 medarbetare, där du blir en av fyra medicinska sekreterare. Tjänsten är ett vikariat, men kan eventuellt övergå till en tillsvidaretjänst.
Vi söker
Du ska ha genomfört medicinsk sekreterarutbildning alternativt vårdadministratörsutbildning. God datavana och goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift, är ett krav. Erfarenhet som medicinsk sekreterare är meriterande och så även receptionsarbete och tidigare arbete i vårt journalsystem Cosmic.
För att passa in i rollen som medicinsk sekreterare hos oss behöver du vara strukturerad och självgående och samtidigt ha lätt för att samarbeta med dina kollegor. Eftersom du kommer att arbeta i vår reception och vara första ansiktet utåt är det viktigt att du är serviceinriktad och ser till helheten. Vi värdesätter även flexibilitet och ser gärna att du kan prioritera dina arbetsuppgifter på ett klokt sätt.
Vår arbetsplats
Vi är en liten arbetsplats med korta beslutsvägar. Vi har bra sammanhållning och vi trivs tillsammans. Vi har arbetsmiljön i fokus både för våra medarbetare och våra patienter. Trivs medarbetare så trivs även patienter.
Att arbeta på en liten mottagning innebär att vi jobbar nära varandra, vi hjälper varandra och vi delar positiva och negativa erfarenheter med varandra.
Vi är en del av Primärvårdsförvaltningen, som erbjuder hälso- och sjukvård till hela Kalmar län. Vi finns både i större städer och på mindre orter. Med allmänmedicin som vår utgångspunkt ser vi människan i ett helhetsperspektiv och arbetar för att främja hälsa i alla möten.
Primärvårdsförvaltningen är en del av Region Kalmar län. Tillsammans är vi 7 000 medarbetare som jobbar för ett friskare, tryggare och rikare liv för länets invånare. Vi ansvarar för hälso- och sjukvård, tandvård, folkhögskolor, kultur, kollektivtrafik och regional utveckling. Vi möter människor i livets alla skeden och har ett meningsfullt och utvecklande arbete - varje dag.
Vi vill att du bifogar CV och personligt brev till din ansökan.
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Region Kalmar län vill vi att du söker tjänsten i vårt rekryteringssystem och inte via e-post eller i pappersformat.
Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.