Arbetsbeskrivning
Gör skillnad. Varje dag.
Varmt välkommen till habiliteringen, en kunskapsorganisation som präglas av respektfullt bemötande, engagemang, samarbete och hög kompetens! Här bemöter vi alla utifrån individuella förutsättningar och vårt arbete vilar på Region Skånes värdegrund - välkomnande, drivande, omtanke och respekt.
Verksamhetsområde habilitering vänder sig till barn, ungdomar och vuxna som har varaktiga funktionsnedsättningar såsom rörelsenedsättning, autism och/eller intellektuell funktionsnedsättning. Vi vänder oss även till patienternas familjer, närstående samt personal. Verksamheten bygger på ett tvärprofessionellt och personcentrerat arbetssätt, vilket innebär att våra patienter har full delaktighet i planering, utvärdering och uppföljning av insatserna. I verksamheten arbetar olika yrkeskategorier såsom medicinsk sekreterare, administratör, receptionist, fysioterapeut, arbetsterapeut, logoped, psykolog, kurator, specialpedagog, dietist, sjuksköterska, läkare, fritidskonsulent och badmästare.
På Habiliteringsmottagning barn och unga Lund vänder vi oss till barn och unga upp till 18 års ålder och deras familjer. Vi är cirka 30 medarbetare och finns placerade på vackra Annetorpsområdet i Lund. Här finns också Habiliteringsmottagning för vuxna samt delar av Eslöv-Lund enheten som vi har ett nära samarbete med, där inte minst den administrativa personalen hjälps åt över enhetsgränserna. Tillsammans med övrig administrativ personal i Lund samarbetar du också med den medicinska sekreterare som finns i Eslöv.
Är du nyfiken på att höra mer om hur det är att arbeta hos oss? Då är du varmt välkommen att kontakta oss och kolla in: https://bit.ly/2FcHQsS
ARBETSUPPGIFTER
Gillar du att arbeta i en föränderlig miljö och att få vara med och ta fram nya rutiner och arbetssätt? Då kan detta vara en tjänst för dig! Nu välkomnar vi en medicinsk sekreterare till vårt team.
- Jag känner mig uppskattad och delaktig i arbetet att göra skillnad i människors liv. Vi är en fantastisk arbetsgrupp med god sammanhållning som hjälper och stöttar varandra. Mitt arbete är varierande med nya utmaningar och möjligheter varje dag, berättar Linda som är medicinsk sekreterare på mottagningen.
Som medicinsk sekreterare hos oss ansvarar du för det administrativa kring vår mottagning och stöttar våra medarbetare administrativt så att arbetet flyter på i teamen och på enheten. Bland annat hanterar du post, remisser, orosanmälningar, brev och intyg. Därtill svarar du i enhetstelefonen som är kopplad till Callguide och registrerar besök. Ibland bemannar du också receptionen, där du hjälper barn, unga, vuxna och familjer när de har frågor. Det finns självklart möjlighet att utvecklas inom professionen och arbeta med egna ansvarsområden såsom fakturahantering.
Arbetet innebär också viss journalhantering och utskrift av diktat. När vi går in i Skånes digitala vårdsystem (SDV) i september kommer arbetsuppgifterna förändras och i samband med detta finns det möjlighet att tillsammans med övriga i administrativa gruppen dela på ansvaret och utveckla arbetet tillsammans.
Arbetstiden är förlagd dagtid måndag till fredag. Mottagningen har öppet till och med klockan 18.30 på måndag. Arbetstiden förläggs i dialog med chef.
Vi hoppas du tycker detta låter intressant och vill bli vår nya kollega!
KVALIFIKATIONER
För den här tjänsten söker vi dig som är positiv som person, gillar utmaningar och att arbeta i en föränderlig miljö. Du har ett gott bemötande mot såväl patienter och anhöriga som kollegor samt en god servicekänsla och samarbetsförmåga. I ditt arbete är du självständig och tar gärna egna initiativ för att driva arbetet framåt. Du är också noggrann, flexibel och ansvarstagande. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
När det gäller de formella kraven för tjänsten välkomnar vi dig som har godkänd utbildning inom Hälso- och sjukvårdsadministration 80p (KY)/400p (YH) eller motsvarande medicinsk sekreterarutbildning. Du har även goda kunskaper i medicinsk terminologi samt goda kunskaper i svenska språket i såväl tal som skrift. Därutöver är det önskvärt med erfarenhet av yrket och utbildning i diagnosklassificering, men inget krav. Du är en van datoranvändare och vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av arbete i PMO, PASiS, Raindance och QlikView.
Utdrag ur misstanke- och belastningsregister kommer att göras innan eventuell anställning.
I denna rekrytering sker urval löpande. Varmt välkommen med din ansökan redan idag!
ÖVRIGT
Region Skåne finns till för att alla som bor i Skåne ska må bra och känna framtidstro. Genom gränslösa samarbeten och omtanke skapas de bästa förutsättningar för ett hälsosamt liv inom näringsliv, kollektivtrafik, kultur och hälso- och sjukvård i Skåne. Tillsammans gör vi livet mera möjligt.
Psykiatri, habilitering och hjälpmedel är den näst största förvaltningen med verksamheter runt om i hela Skåne. Vi har ett brett uppdrag där många olika kompetenser tillsammans ger våra patienter den bästa vården och omsorgen. Med nyfikenhet och stort intresse satsar vi också på utveckling och forskning.
Uppdraget inom psykiatri är att bedriva specialiserad vård i den offentligt drivna barn-, vuxen- och rättspsykiatrin. Habiliteringen bedriver habilitering och rehabilitering inom den offentligt drivna barn-, ungdoms- och vuxenhabiliteringen. Hjälpmedel har i uppdrag att hantera hjälpmedel som föreskrivs till patienter i Skåne. Inom förvaltningen finns också syn-, hörsel och dövverksamhet och ungdomsmottagningarna i Skåne.
På https://www.skane.se/ledigajobb kan du se i vilket skede Region Skånes rekryteringar befinner sig och hur många som har sökt tjänsterna.
Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.