Medicinsk sekreterare till habiliteringsverksamheten

Arbetsbeskrivning

Habiliteringsverksamheten, Nyköping

Välkommen att utveckla och utvecklas hos en av Sörmlands största arbetsgivare. Tillsammans skapar vi Sveriges friskaste län 2025.

Habiliteringsverksamheten i Sörmland vänder sig till barn, unga och vuxna med varaktiga funktionsnedsättningar, såsom rörelsehinder, flerfunktionshinder, utvecklingsstörning, autismspektrumtillstånd, syn- eller hörselnedsättning. Vi arbetar för att skapa förutsättningar för självständighet och ett aktivt liv genom utvecklande, stödjande och kompenserande insatser.

Arbetsplats
Arbetet sker i tvärprofessionella team bestående av arbetsterapeut, kurator, logoped, läkare, medicinsk sekreterare, psykolog, sjukgymnast, sjuksköterska samt specialpedagog.
Länsövergripande yrkesträffar genomförs regelbundet för att diskutera yrkesspecifika frågor.

Arbetet är varierande och mångsidigt vilket gör arbetet flexibelt och stimulerande. Inom verksamheten pågår en ständig utveckling i syfte att förbättra insatserna och effekterna för dem vi är till för. Detta innebär att alla medarbetare förväntas bidra i utvecklingsarbete på något sätt, men också att det finns möjligheter till egen utveckling.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter
Vi kan erbjuda dig ett omväxlande arbete med telefonservice, dokumentation i journalsystemet NCS Cross såsom journalskrivning och bokningar. Du kommer även att vara våra medarbetare behjälplig med vanligt förekommande administrativa uppgifter och ha egna ansvarsområden.

Din kompetens
Vi söker dig som är utbildad medicinsk sekreterare/vårdadministratör. Erfarenhet av arbete inom NCS Cross är önskvärt. En förutsättning är att du har goda kunskaper i det svenska språket samt kunskap i Officepaketet.

Erfarenhet av arbete med personer med funktionsnedsättning samt intresse/erfarenhet av teamarbete är meriterande. Stor vikt läggs vid personliga egenskaper såsom kreativitet, flexibilitet, förmåga att arbeta i grupp såväl som förmåga till självständigt arbete. Du är utåtriktad som person, noggrann, kan ta egna initiativ och tycker om kontakter med många människor, då du kommer att vara enhetens ansikte utåt. Körkort är önskvärt.

Inför tillsättning av tjänst kommer vi att begära utdrag ur Misstanke- och belastningsregister.

Anställningsform och sysselsättningsgrad
Tillsvidareanställning på heltid. Tillträde enligt överenskommelse.

Information om tjänsten lämnas av
Enhetschef Sara Gibro, 0155- 24 71 02.
Yrkessamordnare Jenny Karlsson, 0155 – 24 72 23.
Facklig företrädare nås via växeln 0155-24 50 00.

Välkommen med din ansökan, inklusive CV, senast 2016-12-05.
Intervjuer kan komma att ske löpande.




Vi har i vissa fall skyldighet att kontrollera om en person förekommer i misstanke- och eller belastningsregistret. Det kan ske på två sätt, endera begär landstinget ut uppgiften själv eller också uppmanas du att begära ut utdrag för att kunna visa upp innan anställning. Vi begär i undantagsfall att du visar upp registerutdrag även vid tillsättning av andra tjänster än de som avses ovan. Blir du aktuell för anställning kommer du att informeras om vad som gäller för den tjänst du sökt.

Vi gör aktiva val vid exponering och rekryteringsstöd och undanber oss därför direktkontakt av bemannings- och rekryteringsföretag.

Kontaktpersoner på detta företaget

Ann-Sofie Bredell
0150-560 10
Karin Illerström
0150-56010
Björn Johansson
0150-560 10
Mikael Palo, kultur- och utbildningschef, 070-518 72 42

Ann-Sofie Bredell
0150-560 10
Karin Illerström
0150-560 10
Linda Molander
0150-560 10
Kenth Persson
0150-560 10
Mikael Kjellander
0150-560 10
Peter Sköld
0150-560 10

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Landstinget Sörmland
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast lön. Kollektivavtal finns.
  • Tillsvidare, 100%, Tillträde enligt överenskommelse -
  • Publicerat: 18 november 2016

Besöksadress

Repslagaregatan 19
None

Postadress

None
-, -

Liknande jobb


27 november 2024

Medicinsk sekreterare

27 november 2024

26 november 2024