Medicinsk sekreterare till Hjärtmottagningen pacemaker-och arytmilab, Lund

Arbetsbeskrivning

Gör skillnad. Varje dag.

Arytmiverksamheten i Lund är ett av Europas största center för pacemaker- och ICD-behandling. Här utförs cirka 1 200 pacemaker- och ICD-operationer per år och drygt hälften av patienterna passerar dagvårdsenheten i samband med operationen. På våra två arytmilab utförs varje år cirka 650 ablationsbehandlingar mot hjärtarytmier och vi har i år fått utökat uppdrag på 750. På vår mottagningsdel tar vi emot mer än 3 000 mottagningsbesök för pacemaker- och ICD-kontroll samt cirka 1 000 mottagningsbesök till arytmiläkare för bedömning och farmakologisk behandling av patienter med hjärtarytmi. På enheten bedrivs också en hel del forsknings- och utvecklingsarbeten samt utbildningsverksamhet i samarbete med universitetet.

Vi är en verksamhet i framkant och behöver därför förstärka även i sekretariatet och ser fram emot att just du söker!

ARBETSUPPGIFTER
Vi söker nu en medicinsk sekreterare för tillsvidaretjänst och en medicinsk sekreterare för ett vikariat minst året ut.

Dina arbetsuppgifter innefattar vanligt förekommande uppgifter som journaldokumentation, telefonservice, posthantering, remissflöden, besöksregistrering, samt bokning och kallelser. Det kan dessutom bli aktuellt att arbeta med fakturahantering (Raindance), forskningsuppgifter, sammanställning och bearbetning av databaser samt presentation av statistik. Vi erbjuder goda möjligheter till utveckling då vår verksamhet ständigt utvecklas i takt med att ny teknik och forskning inom arytmibehandling blir tillgänglig. Vi arbetar i tätt teamarbete med övriga yrkeskategorier vilket gör arbetet mycket stimulerande och utvecklande.

KVALIFIKATIONER
Du som söker har en slutförd utbildning i Hälso- och sjukvårdsadministration (80 p KY /400 p YH) eller motsvarande. Du har goda kunskaper i svenska och förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift även på engelska.

Vi ser gärna att du har erfarenhet av att arbeta i Officepaketet, Melior, Pasis och med diagnoskodning, samt har förmåga att självständigt driva projekt. Tidigare erfarenhet inom arytmibehandling, mottagningsverksamhet och forskningsarbete är meriterande. Kunskap i ekonomisk registrering och rapportering är även önskvärt.

Du kommer att arbeta på ett traditionellt sätt gentemot läkarna men även mot övriga i teamet för att optimera teamets effektivitet och avdelningens patientsäkerhet.

Viktiga egenskaper vi efterfrågar är att du är flexibel, initiativrik, nytänkande och har god förmåga till samarbete/team-work. Du kan arbeta såväl självständigt som i grupp, är utåtriktad och har en uttalad servicekänsla och vänligt bemötande då arbetet innebär mycket kontakt med människor. Arbetet kräver engagemang och vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Vi tillämpar löpande rekrytering så varmt välkommen med din ansökan redan idag.

ÖVRIGT
Region Skåne ansvarar för hälso- och sjukvård, kollektivtrafik och en hållbar utveckling i hela Skåne. Vårt högsta beslutande organ är regionfullmäktige, som väljs direkt av invånarna i Skåne.
För att lyckas i rollen tror vi att du är en god ambassadör för våra värderingar; välkomnande, drivande, omtanke och respekt.

Skånes universitetssjukvård (SUS) bildades den 1 juni 2013 och består av Skånes universitetssjukhus samt av den offentligt bedrivna primärvården i Malmö- och Lundområdet. Skånes universitetssjukhus omfattar sjukhusverksamheterna i Lund och Malmö och är landets tredje största sjukhus. Förvaltningen har totalt omkring 12 700 medarbetare och en omsättning om 12,7 miljarder kronor. SUS erbjuder primärvård, länssjukvård och högspecialiserad vård, samtidigt som vi utbildar och bedriver avancerad forskning i nära samarbete med universitet och högskolor. Vi arbetar med respekt för människan och strävar alltid efter att vara bland de bästa

På www.skane.se/rekryteringsstatus kan du se i vilket skede Region Skånes rekryteringar befinner sig och hur många som har sökt tjänsterna.

Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Kontaktpersoner på detta företaget

Christina Kiö, Enhetschef
040- 33 17 57
Nils Wilking - Verksamhetschef
046-17 75 06, 0768-89 01 90
Amina Hadzialic, Verksamhetschef
040-623 47 18
Ann-Charlotte Malmros - Enhetschef
040 - 33 32 91
Åke Andersen, Verksamhetschef
0413-351019
Martin Kvist - Verksamhetschef
046-2751972 (sekr)
Lisbeth Rosdahl - Enhetschef
046- 17 60 89
Kirsti Marttila-Gaard, Enhetschef avd 1
040-33 76 67
Stephan Källström, Enhetschef avd 3
040-33 66 97
Eva B Lindblad, Verksamhetsledare Ortopedi Malmö
040-33 21 20

Sammanfattning

Besöksadress

Västra Storgatan 12 KRISTIANSTAD
None

Postadress

Västra Storgatan 12
KRISTIANSTAD, 29189

Liknande jobb