OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Administrativa enheten Mälarsjukhuset, Eskilstuna
Välkommen att skapa Sveriges friskaste län tillsammans med oss!
Om oss
Verksamheten har ett länsövergripande ansvar för specialiserad öppen och sluten infektions- och lungsjukvård. Klinikens sektioner består av infektionsmottagning, lung- och allergimottagning, infektions- och lungavdelning, diagnostiskt centrum samt sprututbytesmottagning.
Den administrativa enheten ansvarar för vårdadministrationen inom de nämnda sektionerna ovan och är stationerad på Mälarsjukhuset. Vi består idag av tre sekreterare på infektionsmottagningen, två sekreterare på lung- och allergimottagningen, två sekreterare på infektions- och lungavdelningen, en sekreterare på diagnostiskt centrum, en ambulerande sekreterare med fokus på lung-/allergi och diagnostiskt centrum, en klinikadministratör samt enhetschef.
Vi kan erbjuda dig ett stimulerande arbete där du ingår i den administrativa enheten. Arbetssättet präglas av en god kommunikation mellan yrkesprofessioner, där delaktighet och förståelse skapar en trygg arbetsplats och ett professionellt bemötande gentemot varandra och våra patienter.
Dina arbetsuppgifter
Som medicinsk sekreterare på infektions- och lungkliniken arbetar du flexibelt med olika arbetsuppgifter. Till denna tjänst söker vi dig som är intresserad av att ha ansvar inom slutenvårdens administration tillsammans med en sekreterarkollega. Tjänsten ersätter en nedtrappande pensionsavgång och avser arbete under kontorstid måndag-fredag. Din roll kommer också innebära att du ska lära dig viss öppenvårdsadministration för att hjälpa till vid behov och stötta upp vid frånvaro.
Dina arbetsuppgifter består av bland annat posthantering, skanning, provsvarshantering, journaldiktat för avdelning och mottagning med tillhörande kodning, hantera beläggningslista och inläggningar, boka tider och serva patienter och vårdpersonal. Utöver grundläggande medicinska sekreteraruppgifter, anpassas uppdraget utefter verksamhetens behov och dina egna intressen. Vi står inför nya spännande utmaningar framöver, bland annat förnyade arbetssätt i takt med utvecklad digitalisering och nytt journalsystem om två år.
Din kompetens
Vi söker dig som har medicinsk sekreterarutbildning från yrkeshögskola eller motsvarande vårdadministrativ utbildning samt goda kunskaper i det svenska språket och i medicinsk terminologi. Tidigare erfarenhet av hälso- och sjukvårdsadministration och kunskap i SYSteam Cross är meriterande. Arbetet som medicinsk sekreterare ställer krav på att du kan prioritera arbetsuppgifter i din arbetsvardag för att följa klinikens behov. Du behöver vara smidig i samverkan med kollegor och patienter eftersom gemensamma arbeten, både internt och externt, är en del av verksamheten. Yrket som sekreterare innebär både små och stora utmaningar dagligen och vi uppskattar därför att du är lugn och pålitlig i dessa stunder. Framåtanda och att du har ett lösningsfokuserat synsätt är även viktigt för oss, då vi jobbar med strukturerade målarbeten.
Vi ser fram emot att du, tillsammans med oss, vill fortsätta driva och utveckla enhetens uppdrag för att erbjuda bästa möjliga bemötande och vård för våra medborgare.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Anställningsform
Tillsvidareanställning med tillträde enligt överenskommelse.
Information om tjänsten lämnas av
Administrativ enhetschef, Caroline Diallo, 0738-67 35 29.
Fackliga företrädare söks via kontaktcenter, 0155-24 50 00.
Kom och jobba hos oss på infektions- och lungklinikens administrativa enhet!
Välkommen med din ansökan, inklusive CV, senast 2023-01-15.
Intervjuer kan komma att ske löpande.
Se våra förmåner (http://regionsormland.se/jobb-och-utbildning/vara-formaner/)
Följ oss gärna på Facebook (http://facebook.com/regionsormlandJobbahososs/)
Vi har i vissa fall skyldighet att kontrollera om en person förekommer i misstanke- och eller belastningsregistret. Det kan ske på två sätt, endera begär regionen ut uppgiften själv eller också uppmanas du att begära ut utdrag för att kunna visa upp innan anställning. Vi begär i undantagsfall att du visar upp registerutdrag även vid tillsättning av andra tjänster än de som avses ovan. Blir du aktuell för anställning kommer du att informeras om vad som gäller för den tjänst du sökt.
Vi gör aktiva val vid exponering och rekryteringsstöd och undanber oss därför direktkontakt av bemannings- och rekryteringsföretag.