OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
I Region Blekinge bidrar du till den bästa livsmiljön för hållbar tillväxt och god hälsa. Glädjen och tillfredställelsen i att invånare och patienter får högre livskvalitet är en stark kraft som gör det meningsfullt att gå till jobbet. Dessutom är Blekinge en pärla som boende- och livsmiljö. Därmed kan du både göra gott och leva gott. För att livet är viktigt.
Vår värdegrund vilar på tre ledstjärnor: engagemang, samarbete och kvalitet.
Kirurgkliniken på Blekingesjukhuset bedriver en omfattande verksamhet inom kirurgi, urologi, kärlkirurgi, plastikkirurgi och onkologi. Vi har två slutenvårdsavdelningar i Karlskrona och tre öppenvårdsmottagningar, varav en i Karlshamn. Vi bedriver även verksamhet på röntgen samt på operationsavdelningarna och akutmottagningarna i Karlskrona och Karlshamn. Tillsammans är vi drygt 200 medarbetare.
Se mer av oss på Instagram #kirurgklinikenblekinge
ARBETSUPPGIFTER
Vi söker en medicinsk sekreterare till ett stimulerande och lärorikt arbete inom öppenvården på sjukhuset i Karlskrona. Tjänsten omfattar i första hand arbete inom team mage och tarm, vi arbetar länsövergripande inom kirurgen i Blekinge.
Arbetsuppgifterna är omväxlande och emellanåt är det högt tempo. Vi utför olika typer av administration: dokumentering i journalsystemet NCS-Cross, MDK (multidisciplinär konferens), registrering i kvalitetsregister, SVF-registrering, sjukdomsklassificering och att vara ett administrativt stöd för andra yrkesgrupper på kirurgkliniken.
Vi samarbetar med länets YH-utbildning och du kommer att ges möjlighet att handleda våra medicinska sekreterarstudenter. Det finns möjlighet till distansarbete upp till två dagar i veckan, under förutsättning att det fungerar inom den verksamhet du ger service till.
KVALIFIKATIONER
Du har utbildning som medicinsk sekreterare med mycket goda kunskaper i svenska språket och medicinsk terminologi. Fördel om du har utbildning i sjukdomsklassificering. Arbetet ställer höga krav på servicekänsla, flexibilitet, samarbets- och initiativförmåga samt självständighet. Du är noggrann, kan organisera och prioritera ditt arbete på ett effektivt sätt samt är lyhörd för att medverka till en positiv stämning i arbetsgruppen.
Som person trivs du med varierande arbetsuppgifter, är öppen för förändringar och utveckling av ditt arbete.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Erfarenhet meriteras.
ÖVRIGT
Varmt välkommen med din ansökan! Tack för att du ansöker via länken i annonsen.
Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen.
Kontaktpersoner på detta företaget
IT-chef Jörgen Hjelm
0455-569 41
Personalstrateg Lisa Larsson
0455-32 20 45
Vision Joakim Nilsson
0455-30 50 28
SACO Anna Förberg
0455-569 46
Chef Kultur och fritid Malena Sandgren
0455-30 50 08
SACO Christer Nilsson
0455-30 50 18
Vision Johanna Olofsson
0455-30 50 24
Musikerförbundet Niclas Höglind
0455-32 19 21
Administrativ chef Ingrid Ljungqvist
0455-30 50 06
Kanslichef Ingrid Ljungqvist
0455-30 50 06