OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Då en av våra kollegor går på föräldraledighet i början av nästa år söker vi på Kirurgkliniken dig som vill bli en del av vår gemenskap. Är du noggrann och gillar administrativt arbete? Då kanske det är hos oss du kommer trivas?
Arbetsuppgifter
Som medicinsk sekreterare hos oss har du en viktig roll där du och övriga i sekreterargruppen stöttar alla enheter inom kliniken med olika administrativa uppgifter. Huvuduppdraget är journalskrivning i Cosmic, både öppenvård och slutenvård men även registerhantering, remisser och posthantering ingår i det dagliga arbetet. Andra administrativa arbetsuppgifter kan bli aktuella. Arbetsuppgifterna och ansvarsområdena varierar och det finns goda möjligheter till kompetenshöjning. Det ingår även att delta i klinikens förbättringsarbete och att kunna se potential och utveckling i det dagliga arbetet.
Om arbetsplatsen
Kirurgklinikens administrativa enhet består av medicinska sekreterare och IT-samordnare. Administrativa enheten är en del av kirurgkliniken. Kirurgi omfattar skador och sjukdomar i bukhålans alla organ, i bröst, hud och underhud samt endokrina körtlar. Här vårdas patienter i alla åldrar, som utifrån problembild kan komma att behöva operativ åtgärd. Bedömning och behandling av symtom, vård inför kirurgiska ingrepp och efterbehandling liksom akut omhändertagande vid multitrauma är centralt för kirurgi.
Vi är en klinik med öppet klimat och god gemenskap. Vi har fokus på ständiga förbättringar där vi arbetar i mindre grupper samt att vi delger och informerar övriga kollegor kontinuerligt.
Kvalifikationer
Du är utbildad medicinsk sekreterare gärna med något eller några års erfarenhet av yrket. Du har goda datakunskaper och önskvärt är även erfarenhet av journalsystemet Cosmic, DUVA samt diagnoskodning. Har du kunskap och erfarenhet inom kirurgi och endoskopi är det meriterande.
Vi söker dig som är självgående och som tar ansvar för dina uppgifter på ett strukturerat sätt. Du är noggrann, kvalitetsmedveten och effektiv samt har goda kunskaper i medicinsk terminologi och det svenska språket. Din samarbetsförmåga är god och du relaterar till andra på ett lyhört och smidigt sätt. Du är serviceinriktad och har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra på ett flexibelt sätt. Stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper.
Anställningsvillkor
Vikariat, 18 månader med stor chans till förlängning. Heltid, arbetstid är dagtid, måndag till fredag. Start i januari.
Välkommen med din ansökan senast 14 september 2023.
Intervjuer sker löpande så vänta inte med att skicka in din ansökan!
Bifoga gärna intyg och betygshandlingar med din ansökan.
Vi tackar nej till dig som säljer alla slags rekryteringstjänster.
Vi i Region Västmanland ansvarar för hälso-, sjuk- och tandvård för alla som bor i länet.
Vi jobbar också med allt från kollektivtrafik och kultur till näringslivsfrågor, utbildning och forskning. Tillsammans är vi 7 000 anställda, med 300 olika yrken, på tio orter.
Vi finns mitt i det som påverkar människors liv. Varje dag. Tillsammans drivs vi av att skapa ett bättre samhälle för alla som bor och verkar här.
Vi utvecklar och hittar nya lösningar för att möta människor – där dom är.
Det är så vi kan leva upp till våra uppdragsgivares och invånares högt ställda förväntningar.
Tillsammans gör vi skillnad. På riktigt.
Kontaktpersoner på detta företaget
Christina Gehlin, Avdchef
0221-263 47
Cecilia Stoor, Vårdförbundet
021-10 41 67
Maria Fredriksson Frischenfeldt, Sektionsledare Resurslaget i Köping
0221-26368
Aliisa Andreasson, Enhetschef avd 1
0221-261 24
Jeny Zackrisson, Enhetschef avd 1
0221-261 53
Christina Gehlin, Enhetschef avd2/AH
0221-263 47
Therese Edvardsson, Tf. Enhetschef avd 3
0221-26 271
Fredrik Leek, Områdeschef, Ambulanssjukvården Västmanland
021-17 45 59
Marie Malm, Enhetschef
021-17 45 69
Fredrik Rudstam, Vårdförbundet
021-17 34 42