Medicinsk sekreterare till Kvinnokliniken i Eskilstuna

Arbetsbeskrivning

Kvinnokliniken, Mälarsjukhuset i Eskilstuna/Kullbergska sjukhuset i Katrineholm

Välkommen att utveckla och utvecklas hos en av Sörmlands största arbetsgivare. Tillsammans skapar vi Sveriges friskaste län 2025.

Arbetsplats
Kvinnokliniken på Mälarsjukhuset och Kullbergska sjukhuset ansvarar för kvinnosjukvården i Eskilstuna och Katrineholm. På kliniken arbetar cirka 180 personer i olika befattningar inom både öppen- och slutenvård, där du som medicinsk sekreterare ingår i ett arbetsteam. Du ingår i den administrativa enheten med en gemensam administrativ enhetschef.

Vi söker nu en medicinsk sekreterare för en tillsvidareanställning.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter
Som medicinsk sekreterare på kvinnokliniken arbetar du flexibilitet med våra administrativa arbetsuppgifter och receptionsarbete. Kliniken jobbar med förändringsarbete inom både öppen- och slutenvård där du kommer att bli engagerad beroende på vilka erfarenheter du har sedan tidigare men också beroende av intresse och kunskap. Vi använder journalsystemen NCS Cross (BMS) och Obstetrix samt Comprima arkivsystem. Även TeleQ ingår i det dagliga arbetet.

Din kompetens
Ett krav är att du är utbildad medicinsk sekreterare/läkarsekreterare, har god datorvana samt goda kunskaper i det svenska språket. Vi söker en flexibel, öppen och positiv person som har lätt för att samarbeta med olika yrkeskategorier. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper.

Anställningsform och sysselsättningsgrad
En tillsvidareanställning, heltid med huvudsaklig placering i Eskilstuna.
Tillträde enligt överenskommelse.

Låter detta spännande och vill du veta mer?

Information om tjänsten lämnas av
Administrativa enhetschefen Carola Eklund, 016-10 30 39, carola.eklund@dll.se
Facklig företrädare för Vision vid kliniken nås via växeln, 016-10 30 00.

Välkommen med din ansökan, inklusive CV, senast 2017-01-25.




Vi har i vissa fall skyldighet att kontrollera om en person förekommer i misstanke- och eller belastningsregistret. Det kan ske på två sätt, endera begär landstinget ut uppgiften själv eller också uppmanas du att begära ut utdrag för att kunna visa upp innan anställning. Vi begär i undantagsfall att du visar upp registerutdrag även vid tillsättning av andra tjänster än de som avses ovan. Blir du aktuell för anställning kommer du att informeras om vad som gäller för den tjänst du sökt.

Vi gör aktiva val vid exponering och rekryteringsstöd och undanber oss därför direktkontakt av bemannings- och rekryteringsföretag.

Kontaktpersoner på detta företaget

Ann-Sofie Bredell
0150-560 10
Karin Illerström
0150-56010
Björn Johansson
0150-560 10
Mikael Palo, kultur- och utbildningschef, 070-518 72 42

Ann-Sofie Bredell
0150-560 10
Karin Illerström
0150-560 10
Linda Molander
0150-560 10
Kenth Persson
0150-560 10
Mikael Kjellander
0150-560 10
Peter Sköld
0150-560 10

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Landstinget Sörmland
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast lön. Kollektivavtal finns.
  • Tillsvidare, 100 %, Tillträde Enligt överenskommelse -
  • Publicerat: 10 januari 2017

Besöksadress

Repslagaregatan 19
None

Postadress

None
-, -

Liknande jobb


26 november 2024

Medicinsk sekreterare till Lugnetkliniken Vårdcentral

Medicinsk sekreterare till Lugnetkliniken Vårdcentral

26 november 2024

Operationsplanerare

Operationsplanerare

22 november 2024