Medicinsk sekreterare till Ljusdal/Ramsjö Din hälsocentral

Arbetsbeskrivning

Division Primärvård har cirka 1000 medarbetare inom sex verksamhetsområden. Våra 27 hälsocentraler är basen i hälso- och sjukvården. Till divisionen hör även sjukvårdsrådgivningen, familjeläkarjourer, ungdomsmottagningar, mödravårdscentraler, asyl- och migranthälsa, beroendevård och hudmottagning. Våra patientlöften – alltid, nära, trygg – är stommen i vår verksamhet.

Ljusdal/Ramsjö Din hälsocentral en av tre hälsocentraler i verksamhetområde Ljusdal. Vi bedriver sedvanlig primärvård med läkarmottagning, BVC, psykosocialt team, arbetsterapi, fysioterapi .

Inom verksamhetsområde Ljusdal finns ytterligare två hälsocentraler, Järvsö och Färila/Los, familjeläkarakut dygnet runt, närsjukvårdsavdelning samt dagrehabilitering, bassäng och dietist.

ARBETSUPPGIFTER
Som medicinsk sekreterare hos oss arbetar du med vårddokumentation, registrering i vårdsystem, posthantering, preparering inför scanning, receptionsarbetet, samt i övrigt förekommande läkarsekreteraruppgifter. I arbetet ingår även olika systemkontroller, det vill säga att registrering sker i våra system på ett korrekt sätt.

Du bör vara öppen för andra arbetsuppgifter såsom fakturahantering, statistikbearbetning, personaladministration med mera.

Du arbetar på hälsocentralen men även Närvårdsavdelning, minnesmottagning samt akut jourmottagning ingår i ditt arbetsområde.


KVALIFIKATIONER
Du är utbildad medicinsk sekreterare/läkarsekreterare med tvåårig utbildning, gärna med erfarenhet inom yrket, god datorvana och med goda kunskaper i svenska och engelska.

Det är meriterande om Du har erfarenhet av våra administrativa system så som PMO, Melior och Elvis.

Vi söker dig som är utbildad medicinsk sekreterare, och som vill arbeta i en stimulerande arbetsmiljö med högt tempo. Du är en bra lagarbetare, men har också förmågan att arbeta självständigt. Du är flexibel, har god organisationsförmåga, är öppen för förändring och utveckling, samt tar ett professionellt ansvar.

Vi lägger stor vikt vid att dina personliga egenskaper stämmer överens med Region Gävleborgs värdegrundord:
Professionalism & ansvar, Respekt & ödmjukhet samt Öppenhet & ärlighet

Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

Välkommen med din ansökan så snart som möjligt då urval och intervjuer sker löpande under ansökningstidens gång.


ÖVRIGT
Region Gävleborg är en proaktiv samhällsaktör med erfarenheter som sträcker sig över 150 år. Vi bidrar till att skapa välfärd och livskraft för våra invånare och sätter deras bästa i fokus genom vår historia, vår framtidstro och dagens arbete. Vår värdegrund är professionalism och ansvar, respekt och ödmjukhet samt öppenhet och ärlighet.

Vi erbjuder hög kvalificerad kompetens inom hälso- och sjukvård, regiontrafik, kulturutveckling, folkbildning och regional utveckling som tillsammans ökar attraktionskraften för vår region.

Vi ger människor goda förutsättningar för ett aktivt liv med ökad livskvalitet. Det gör oss till en modern och livskraftig aktör som är under ständig utveckling och som visar på en stark framtidstro.

Med cirka 6 650 medarbetare är vi regionens största arbetsgivare som driver samhällsutvecklingen framåt för ett livskraftigt Gävleborg. Välkommen till oss!
-----------------------------------------------------------
Region Gävleborg använder sig av e-rekrytering.
Uppgifterna sparas enligt personuppgiftslagen (PUL) och du behöver inte fylla i dem igen om du ska söka ett jobb hos oss vid ett senare tillfälle. Däremot kan du enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill.

Alla dina ansökningar sparas under din egen inloggning på www.offentligajobb.se där du även når ditt CV. Givetvis är det bara behörig personal som kan komma åt dina uppgifter.

Information till rekryteringskonsulter och annonssäljare:
Vi har redan beslutat var vi vill synas med våra platsannonser samt vilket stöd vi vill ha i rekryteringen. Vi kommer inte att köpa annonsplats eller tjänster för pågående rekrytering och ber er därför att inte kontakta oss med sådana erbjudanden

Kontaktpersoner på detta företaget

Anna Josefsson, Vårdenhetschef
0651-170 06, 070-644 26 04
Margareta Bångstrand, psykolog
0651-170 49
Ingela Vikström, Vårdenhetschef
070-233 87 47
Annette Hammarlund Johansson, Vårdenhetschef
0651-171 02
Solveig Olausson, Kurator
0651-17095
Kristina Lingman, Verksamhetschef
076-10 56 683
Kerstin Mälstam Sterner, Vårdenhetschef PV - Hud
026-15 42 13
Maud Ramsby, Vårdenhetschef
076-105 57 34
Mikael Wall, Vårdenhetschef
026-27 92 53, 070 694 24 62
Jalil Amin, Leg psykolog, flyktingtraumaenheten
070-320 58 51

Sammanfattning

Besöksadress

Rektorsgatan 1 80188 Gävle
None

Postadress

Rektorsgatan 1
Gävle, 80188

Liknande jobb


22 november 2024

Medicinska sekreterare till Akutmottagning i Kristianstad

Medicinska sekreterare till Akutmottagning i Kristianstad

22 november 2024