Medicinsk sekreterare till Lugnviks hälsocentral

Medicinsk sekreterare till Lugnviks hälsocentral

Arbetsbeskrivning

Vill du vara med och utveckla framtidens primärvård? Välkommen till oss på Lugnviks hälsocentral! Här får du jobba dagtid i en positiv miljö på en välfungerande och välbemannad hälsocentral. Du blir en del av ett härligt och energiskt gäng som jobbar med patientens bästa i fokus.

Region Jämtland Härjedalen är en region att längta till och växa i. Vi ska arbeta för utveckling och tillväxt i Jämtland Härjedalen och erbjuda alla boende och besökare en hälso- och sjukvård av hög kvalitet. Vår vision är god hälsa och vi vill vara en region som du längtar till och växer i. Hos oss jobbar du med kollegor från många yrken, med både spets och bredd i kompetensen. Du är också medlem i vår personalförening som erbjuder en mängd olika och roliga aktiviteter. Primärvården i Region Jämtland Härjedalen ingår organisatoriskt i Division Nära Vård tillsammans med Ambulansen, Folktandvård, Psykiatri samt Barn- och ungdomspsykiatrin.

Primärvården är organiserad i 4 närvårdsområden och sedan januari 2022 så är primärvården och ambulanssjukvården integrerade under god och nära vård. Varje närvårdsområde är en ekonomisk enhet som leds av en verksamhetschef. Primärvården ansvarar också för regionens sjukvårdsrådgivning, ungdomsmottagning och närvårdsavdelningen Näva, vilka samtliga är anslagsfinansierade.

På Lugnviks Hälsocentral jobbar distriktsläkare, ST-läkare, distriktssköterskor, sjuksköterskor undersköterskor, fysioterapeut/sjukgymnast, PSE, barnmorskor, BVC-sköterskor, rehabkoordinator med flera. Vi har cirka ca 7300 listade patienter.

Vi söker dig som är utbildad medicinsk sekreterare och trivs med att arbeta med administrativ service, kvalitet och patientsäkerhet? Vill du ha ett omväxlande och stimulerande arbete där vi tillsammans ansvarar för att den dagliga administrationen fungerar? Då är det kanske just dig vi söker!
Som medarbetare hos oss erbjuder vi dig:
- Goda möjligheter till stimulerande, omväxlande och utvecklande arbete
- Möjligheter till kunskapsbyte med andra erfarna medicinska sekreterare, inom primärvården Östersund, och övriga yrkeskategorier
- Gemensamma träffar och regelbundna utbildningstillfällen
- Möjlighet till distansarbete på deltid och flexibla arbetstider utefter verksamhetens behov och sker i dialog med chef

Varmt välkommen att läsa vidare och med din ansökan!

ARBETSUPPGIFTER
Ditt arbetsställe är Lugnvik Hälsocentral och ligger ca. 15 minuter ifrån Östersunds stadskärna med kollektivtrafik. Vi är i dagsläget 6 regiondrivna hälsocentraler i Östersunds Närvårdsområde, varav Lugnvik är en, där vi hjälps åt över gränserna när behov finnes.

Som medicinsk sekreterare hos oss har du ett nära samarbete med vårdpersonal och vi har stort fokus på att ta tillvara på den kompetens vi besitter nom vårdadministration även utöver diktatskrivning. I gruppen har vi flera års erfarenhet av att arbeta enligt RAK, rätt använd kompetens. Det innebär att vi avlastar andra yrkeskategorier med administrativa arbetsuppgifter så att de kan ägna mer tid åt patientnära arbete. Du kommer till exempel arbeta med journalskrivning, patientbokningar, telefonservice, remisshantering och olika bevakningar. Vi hjälps också åt att bemanna receptionen när vår nuvarande receptionist inte är på plats. Du ska tycka om att ge service då arbetet innebär kontakt både med patienter och med våra olika yrkesgrupper.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som är utbildad medicinsk sekreterare/vårdadministratör/läkarsekreterare. Du får gärna ha erfarenhet ifrån yrket det är meriterande med erfarenhet av journalsystemet Cosmic. Vi söker även dig som går utbildningen men har administrativ erfarenhet och får gärna arbetat inom primärvård tidigare.

För att trivas i denna roll hos oss behöver du förstå din roll i relation till verksamhetens mål och ser till hela verksamhetens bästa i agerande och beslut. Du tycker om att samarbeta, hjälper kollegor och tar egna initiativ utifrån gemensamma mål. Du är nyfiken, uppmärksam, tillmötesgående i ditt bemötande och levererar god service.

Det är av vikt att du är noggrann och självständigt kan organisera ditt arbete samt tar hjälp om du behöver stöttning. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet

ÖVRIGT
Urval och intervjuer kommer att ske löpande, därav kan tillsättning komma att ske innan sista ansökningsdag. Vänta därför inte med din ansökan! Hör av dig om du har frågor, du är varmt välkommen.

Det är av vikt att bifoga CV, personligt brev och utbildningsbevis vid din ansökan.

Vi har gjort vårt val av rekryteringstjänster och avsäger oss vänligt men bestämt ytterligare erbjudanden.

Sammanfattning

Liknande jobb


Receptionist/administratör till Farsta Rehab

Receptionist/administratör till Farsta Rehab

27 december 2024