Medicinsk sekreterare till Mama Mia Skåne i Malmö

Medicinsk sekreterare till Mama Mia Skåne i Malmö

Arbetsbeskrivning

Lideta Hälsovård är ett vårdbolag främst verksamt inom svensk Primärvård som grundades 2001. Vi delar upp verksamheten i områdena Barn-och kvinnosjukvård, Husläkarmottagning, Digital vård, Psykisk Hälsa och Företagshälsovård. Nordstjernan är huvudägare med den uttalade ambitionen att bygga en högkvalitativ aktör inom svensk hälso- och sjukvård. Vi har idag cirka 50 vårdenheter och omkring 300,000 listade patienter i fem regioner. I Lideta Hälsovård ingår också vårdkoncernen Mama Mia.

Mama Mia grundades 1988 och är idag Skandinaviens enskilt största bolag inom barn- och kvinnosjukvård med mottagningar i Stockholm och Skåne. Mama Mias verksamhet omfattar mödravård, gynekologi, preventivmedelsrådgivning, obstetriska ultraljud, barnavårdscentral samt barn-och ungdomsmedicinsk mottagning.

Lideta växer både genom förvärv av enskilda vårdenheter samt genom en kontinuerlig utökning av verksamheten på respektive ort. De senaste åren har företaget också investerat mycket i olika digitala initiativ med målet att öka tillgängligheten för Lidetas patienter.

Vi söker nu en medicinsk sekreterare/administratör till Mama Mia Skåne, med placering i Malmö. Tycker du om att arbeta administrativt med digitala verktyg och vill bli vår nyckelperson inom hälso- och sjukvårdsadministration? Då är detta rätt tjänst för dig!
 
Arbetsuppgifter:
Rollen innebär ett varierande arbete såsom medicinsk dokumentation och diagnosklassifikation men även rådgivning per telefon, pasisregistreringar och i framtiden utskrift av diktat. Du tar även emot patienter och är därmed ansiktet utåt för vår mottagning.
 
Vem är du?
Vi söker dig som är utbildad medicinsk sekreterare och som är glad, flexibel och positiv samt trivs i mötet med patienten.  Du brinner för att ge patienterna en utmärkt service och ett trevligt bemötande. Tidigare erfarenhet av administrativa arbetsuppgifter och digitala verktyg är önskvärt. Har du kännedom i journalsystemet PMO och PASiS är det meriterande men inget krav. God vana och goda kunskaper i Office-paketet är en förutsättning för att du ska vara framgångsrik i rollen.
Vår arbetsplats har patienten i fokus och strävar efter att ge bästa möjliga vård. Vi lägger mycket stor vikt vid personlig lämplighet.
 
Vi erbjuder dig:
Vi erbjuder dig en stabil arbetsplats. Du kommer att mötas av engagerade kollegor med hög teamkänsla. Vår arbetsmiljö är härlig med ljusa, fräscha och fina lokaler.
Vår syn på primärvård är att vi arbetar tillsammans med samtliga kompetenser och där alla kompetenser är lika viktiga. Vi ser det som en självklarhet att du vill vara med och bidra med arbetsglädje!
 
Mer om tjänsten:
Tjänsten är en tillsvidaretjänst som inleds med 6 månaders provanställning. Tjänstgöringsgrad kan diskuteras inom ramarna för 80–100%. Tillträde 16 augusti eller enligt överenskommelse.
 
Om du har frågor är du välkommen att kontakta:
Verksamhetschef Louise Rabe / louise.rabe@mamamia.se
 
Om Mama Mia
Våra värdeord Empatisk, Engagerad och Kompetent beskriver oss som företag, vår personal, hur vi möter våra kunder, varandra och vår omvärld.
Mama Mia finns på flera platser i Skåne. Vi har flera mottagningar i Helsingborg, en i Malmö, en i Trelleborg. Mama Mia ingår i vårdkoncernen Lideta.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Mama Mia
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 10 juni 2021
  • Ansök senast: 24 juni 2021

Liknande jobb


Receptionist/administratör till Farsta Rehab

Receptionist/administratör till Farsta Rehab

27 december 2024