Medicinsk sekreterare till medicinenheten, inkl. utvecklingsmöjligheter

Arbetsbeskrivning

Vi på medicinenheten vill utarbeta en ny struktur för arbetet på vårdavdelning gällande arbetssätt och ansvarsfördelning, som gör att varje medarbetares kompetensprofil används på ett optimalt sätt och att det stimulerar till arbetsglädje. Huvudinriktningen på verksamheten är blod- och hormonsjukdomar.
• På vår avdelning vill vi skapa förutsättningar för ökad patientupplevd kvalité.
• På vår avdelning vill vi arbeta med smarta och innovativa lösningar för att uppnå en kostnadseffektiv verksamhet.
• På vår avdelning vill vi arbeta med utgångspunkt från personcentrerad vård.
Detta innebär att det vilar ett stort egenansvar hos varje medarbetare i att använda befintliga resurser på bästa sätt. Här kommer att krävas mod, innovation och en ambition om att uppnå bästa resultat, där både patient och medarbetare känner sig delaktiga. Med medarbetarskap, ledarskap, engagemang och målmedvetenhet ska varje medarbetare känna att hens insats påverkar det slutliga resultatet. För att lyckas behöver vi anställa dig med vision och framtidstro om vårdens möjligheter! Tillsammans kommer vi att genomföra ett spännande utvecklingsarbete som sätter avtryck för framtiden. Vår ambition är att arbeta strukturerat med kompetensutveckling och reflekterande samtal med syftet att du ska känna och utstråla trygghet och engagemang. Arbets- och ansvarsfördelning ska stödja möjlighet till karriärutveckling inom avdelningen. Vi kommer att utmana och pröva varje möjlighet till ”rätt person på rätt plats” i ambitionen att använda medarbetarnas kompetens på bästa sätt.

ARBETSUPPGIFTER
Som medicinsk sekreterare ansvarar du i huvudsak för den medicinska dokumentationen i journalsystemet COSMIC, remisshantering, patientklassificering, arbete med olika kvalitetsregister. Flera specifika arbetsuppgifter ingår kring dagvårdsverksamheten.

KVALIFIKATIONER
Läkarsekreterarutbildning/ medicinsk sekreterare/vårdadministratör. Erfarenhet av yrket samt av COSMIC och DRG är meriterande. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet samt bra samarbetsförmåga. Du kan organisera ditt arbete på ett effektivt sätt, har en positiv grundinställning, är flexibel, ansvarstagande och har förmåga till helhetssyn.

ÖVRIGT
Vi ser gärna att du inkommer med din ansökan så snart som möjligt, då urval sker löpande under ansökningstiden.

Här hittar du mer information om Region Jämtland Härjedalen. www.regionjh.se

Ditt nya hem? Läs mer om att bo och leva i Östersunds kommun. www.ostersund.se

Välkommen till Jämtland Härjedalen! www.jamtland.se

Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför vänligt men bestämt kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster.

Kontaktpersoner på detta företaget

Områdeschef Mia Ajax
063-153248
Utvecklingsledare ”Bättre liv för sjuka äldre”. Elsy Bäckström

Enhetschef Infektionskliniken Jessica Nääs
063-154364
Enhetschef Maria Sandström
063-154424
Enhetschef Louise Iversen
063-154639
Enhetschef Joachim Dahlin
063-154232
Enhetschef Eva Ericson
063–153425
Enhetschef Anette Herbertsson
063-15 34 01
Enhetschef Annika Derås
063-156930, 072-2019464
Enhetschef Monica Dalesten
063-153393

Sammanfattning

Besöksadress

Kyrkgatan 12 Östersund
None

Postadress

Box 654
Östersund, 83127

Liknande jobb