OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
I Region Jämtland Härjedalen är livskvaliteten i fokus. Här är den storslagna naturen alltid nära. Här bor du trivsamt och kan fylla din fritid med upplevelser. Vår vision är god hälsa och vi vill vara en region som du längtar till och växer i. Hos oss jobbar du med kollegor från många yrken, med både spets och bredd i kompetensen. Du är också medlem i vår personalförening som erbjuder en mängd olika och roliga aktiviteter.
Östersunds sjukhus är ett komplett och välutrustat akutsjukhus med hög kompetens både vad gäller medicinska specialiteter och omvårdnad. Sjukhuset med 2400 medarbetare är det enda i länet, det är en fördel eftersom det möjliggör en närhet mellan de olika specialiteterna. En närhet som kommer patienterna till del.
Vi vill utarbeta en ny struktur för arbetet på vårdavdelning gällande arbetssätt och ansvarsfördelning som gör att varje medarbetares kompetensprofil används på ett optimalt sätt och att det stimulerar till arbetsglädje. Huvudinriktningen på verksamheten är mag-, tarm- och njursjukdomar.
• På vår avdelning vill vi skapa förutsättningar för ökad patientupplevd kvalité.
• På vår avdelning vill vi arbeta med smarta och innovativa lösningar för att uppnå en kostnadseffektiv verksamhet.
• På vår avdelning vill vi arbeta med utgångspunkt från personcentrerad vård.
Detta innebär att det vilar ett stort egenansvar hos varje medarbetare i att använda befintliga resurser på bästa sätt. Här kommer att krävas mod, innovation och en ambition om att uppnå bästa resultat, där både patient och medarbetare känner sig delaktiga. Med medarbetarskap, ledarskap, engagemang och målmedvetenhet ska varje medarbetare känna att hens insats påverkar det slutliga resultatet. För att lyckas behöver vi anställa dig med vision och framtidstro om vårdens möjligheter! Tillsammans kommer vi att genomföra ett spännande utvecklingsarbete som sätter avtryck för framtiden. Vår ambition är att arbeta strukturerat med kompetensutveckling och reflekterande samtal med syftet att du ska känna och utstråla trygghet och engagemang. Arbets- och ansvarsfördelning ska stödja möjlighet till karriärutveckling inom avdelningen. Vi kommer att utmana och pröva varje möjlighet till ”rätt person på rätt plats” i ambitionen att använda medarbetarnas kompetens på bästa sätt.
ARBETSUPPGIFTER
Som medicinsk sekreterare ansvarar du i huvudsak för den medicinska dokumentationen i journalsystemet COSMIC, remisshantering, patientklassificering, arbete med olika kvalitetsregister. Flera specifika arbetsuppgifter ingår kring sluten- och öppenvårdsverksamheten.
KVALIFIKATIONER
Läkarsekreterarutbildning/ medicinsk sekreterare/vårdadministratör. Erfarenhet av yrket samt av COSMIC och DRG är meriterande. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet samt bra samarbets-förmåga. Du kan organisera ditt arbete på ett effektivt sätt, har en positiv grundinställning, är flexibel, ansvarstagande och har förmåga till helhetssyn.
ÖVRIGT
Vi ser gärna att du inkommer med din ansökan så snart som möjligt, då intervjuer påbörjas och genomförs löpande under ansökningstiden.
Under förutsättning att kompetenskrav är uppfyllda ges företräde vid behov av omplacering samt till tillsvidareanställda inom regionen och företrädesberättigade enligt LAS.
Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför vänligt men bestämt kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster.
Kontaktpersoner på detta företaget
Verksamhetschef Anna-Karin Nilsson
0687-166 52
Chef för Centrala elevhälsan Bergs kommun Ulla H Gustavsson
0687-161 00
Enhetschef Mia Ajax
063-153507
Enhetschef Pernilla Johansson
063-155444
Medicinskt ledningsansvarig läkare Anna-Karin Roos
063-153000 (sökn via vx)
Enhetschef Åsa Torbjörnsson
063-14 20 27 alt 072-5662360
Personalkonsult Karin Engnér
063-154442
Personalkonsult Jonas Holmgren
063-147628
Personalkonsult Ingrid Larsson
063-147594, 076-5258387
Personalkonsult Siv Wahlström
063-147651