OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Medicinkliniken, Mälarsjukhuset i Eskilstuna
Välkommen att utveckla och utvecklas hos en av Sörmlands största arbetsgivare. Tillsammans skapar vi Sveriges friskaste län 2025.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter
Vi söker en erfaren och kompetent medarbetare till vår administrativa enhet. Vi strävar efter att ständigt utveckla och förbättra verksamheten och är en positiv personalgrupp med stor framåtanda. Vi kan erbjuda ett roligt och stimulerande arbete med många olika arbetsuppgifter. Här fungerar du verkligen som spindeln i nätet. Arbetet innebär även många kontakter med externa vårdgrannar. Vi använder SYSteam Cross (NCS) journal- och kassa/tidbokssystem. Som medicinsk sekreterare på Medicinkliniken arbetar du flexibelt med många olika arbetsuppgifter inom medicinsk dokumentation, receptions- och arkivarbete, dokumentregistrering, Tele-Q och bokningar.
Din kompetens
För att kunna bli aktuell för tjänsten är ett krav att du har dokumenterad utbildning som läkarsekreterare/medicinsk sekreterare alternativt vårdadministratör. Önskvärt att du har några års erfarenhet av yrket och vi förutsätter att du har goda kunskaper i medicinsk terminologi och svenska språket. Erfarenhet av DRG-kodning är önskvärt.
Vi tror att du är en trygg, strukturerad och stabil person med god självinsikt. Om du dessutom kan planera, organisera och prioritera ditt arbete på ett effektivt sätt och är stresstålig är detta ett arbete för dig. Du kommunicerar på ett tydligt sätt och har intresse och förmåga att hjälpa andra. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och samarbetsförmåga.
Anställningsform och sysselsättningsgrad
Tillsvidaanställning på heltid. Tillträde snarast eller enligt överenskommelse.
Information om tjänsten lämnas av
Ställföreträdande Administrativ enhetschef: Josefine Pettersson, 016-10 44 80.
Facklig företrädare Jennie Lerjerud nås via växeln.
Välkommen med din ansökan, inklusive CV, senast 2017-03-08.
Följ oss gärna på
https://www.facebook.com/lstsormlandJobbahososs
Vi har i vissa fall skyldighet att kontrollera om en person förekommer i misstanke- och eller belastningsregistret. Det kan ske på två sätt, endera begär landstinget ut uppgiften själv eller också uppmanas du att begära ut utdrag för att kunna visa upp innan anställning. Vi begär i undantagsfall att du visar upp registerutdrag även vid tillsättning av andra tjänster än de som avses ovan. Blir du aktuell för anställning kommer du att informeras om vad som gäller för den tjänst du sökt.
Vi gör aktiva val vid exponering och rekryteringsstöd och undanber oss därför direktkontakt av bemannings- och rekryteringsföretag.
Kontaktpersoner på detta företaget
Ann-Sofie Bredell
0150-560 10
Karin Illerström
0150-56010
Björn Johansson
0150-560 10
Mikael Palo, kultur- och utbildningschef, 070-518 72 42
Ann-Sofie Bredell
0150-560 10
Karin Illerström
0150-560 10
Linda Molander
0150-560 10
Kenth Persson
0150-560 10
Mikael Kjellander
0150-560 10
Peter Sköld
0150-560 10