OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Administrativa enheten, medicinkliniken, Nyköpings lasarett
Välkommen att utveckla och utvecklas hos en av Sörmlands största arbetsgivare. Tillsammans skapar vi Sveriges friskaste län 2025.
Vi söker nu medicinska sekreterare till Administrativa enheten, medicinkliniken, Nyköpings lasarett.
Arbetsplats
Medicinkliniken har drygt 140 medarbetare och har verksamhet på medicinmottagningen, dialysavdelningen, fotvården, akuten, AVA och från årsskiftet tillhör medicinska avdelningen Medicinkliniken. Hos oss får du ett omväxlande arbete med vårdsökande inom olika specialiteter, vilket ställer stora krav på en bred kompetens.
Vår vision -"Här vill jag vara patient - här vill jag arbeta"- ligger till grund för vårt arbete och vi arbetar ständigt med att hitta nya och bättre lösningar för att erbjuda bästa möjliga vård och service till våra patienter. Våra ledord är trygghet, gemenskap, respekt och öppenhet. Om det är ledord som även du vill arbeta utifrån är du varmt välkommen till oss!
Medicinkliniken är en bra arbetsplats med god stämning.
Blir du nyfiken? Kontakta oss gärna så får du höra mer.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter
Som medicinsk sekreterare på medicinkliniken arbetar du flexibelt med många olika arbetsuppgifter inom medicinsk dokumentation, receptions- och arkivarbete, dokumentregistrering, teleQ, bokningar, kvalitetsregister, arbete i våra utvecklingsteam, mm. Visst helgarbete kan förekomma. Vi använder SYSteam Cross (NCS) journal- och kassa-/tidbokssystem.
Din kompetens
Du ska ha utbildning inom Hälso- och sjukvårdsadministration (KY HSA) 80 p eller motsvarande utbildning till medicinsk sekreterare med goda kunskaper inom terminologi och det svenska språket samt baskunskaper i engelska. Ditt arbete kräver dessutom goda kunskaper inom IT och formella IT-kunskaper är meriterande.
Vi ser gärna att du har god telefonvana, är serviceinriktad, stresstålig och flexibel samt har lätt för att samarbeta. Du ska kunna arbeta såväl självständigt som i grupp och ha förmåga att kunna prioritera ditt arbete. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Anställningsform och sysselsättningsgrad
Tillsvidareanställning på heltid. Tillträd enligt överenskommelse.
Information om tjänsten lämnas av
Administrativ enhetschef, Kristina Svedling, 0155-24 50 41.
Tf administrativ enhetschef Camilla Véliz Munoz, 0155-24 50 41.
HR-specialist, Lisa Bohm, 0155- 24 58 33.
Facklig företrädare nås via vxl, 0155-24 50 00.
Välkommen med din ansökan, inklusive CV, senast 2017-01-31.
Vi har i vissa fall skyldighet att kontrollera om en person förekommer i misstanke- och eller belastningsregistret. Det kan ske på två sätt, endera begär landstinget ut uppgiften själv eller också uppmanas du att begära ut utdrag för att kunna visa upp innan anställning. Vi begär i undantagsfall att du visar upp registerutdrag även vid tillsättning av andra tjänster än de som avses ovan. Blir du aktuell för anställning kommer du att informeras om vad som gäller för den tjänst du sökt.
Vi gör aktiva val vid exponering och rekryteringsstöd och undanber oss därför direktkontakt av bemannings- och rekryteringsföretag.
Kontaktpersoner på detta företaget
Ann-Sofie Bredell
0150-560 10
Karin Illerström
0150-56010
Björn Johansson
0150-560 10
Mikael Palo, kultur- och utbildningschef, 070-518 72 42
Ann-Sofie Bredell
0150-560 10
Karin Illerström
0150-560 10
Linda Molander
0150-560 10
Kenth Persson
0150-560 10
Mikael Kjellander
0150-560 10
Peter Sköld
0150-560 10