OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Landstinget Gävleborgs främsta uppgift är att erbjuda en god hälso- och sjukvård samt tandvård till alla som bor eller vistas i Gästrikland och Hälsingland. Landstinget har två akutsjukhus, i Gävle och i Hudiksvall, ett stort antal hälsocentraler samt Psykiatri och habilitering.
Hälso- och sjukvården är indelad i fyra länsövergripande divisioner. En stor del av administrationen är samlad i förvaltningen Lednings- och verksamhetsstöd. Landstinget har 6 700 medarbetare och omsätter ca 6,6 miljarder kronor. Länet omfattar två landskap och tio kommuner med omkring 275 000 invånare.
Division Operation i Landstinget Gävleborg har ca 2000 medarbetare fördelat på tio verksamhetsområden inom anestesi, kirurgi, ortopedi, akutverksamhet, ögon, ambulans, onkologi, barn, kvinnor och öron-näsa-hals. Divisionen har en budgetomslutning på ca 2,3 miljarder kronor och bedriver verksamhet i hela länet.
ARBETSUPPGIFTER
Sedvanliga arbetsuppgifter för medicinsk sekreterare såsom dokumentation för mottagning/avdelning/operation i journalsystemet Melior med det digitala dikteringssystemet MedSpeech. I arbetet ingår även remisshantering i det patientadministrativa systemet Elvis, postöppning, scanning, diagnosklassificering och övrigt förekommande arbetsuppgifter.
KVALIFIKATIONER
Medicinsk sekreterarutbildning är ett krav. Meriterande är om du har kunskap om och erfarenhet av arbete i landstingets olika vårdsystem Melior, Elvis, Provisio och Kundrad. Meriterande är även erfarenhet från ortopediverskmahet. Arbetet kräver god förmåga till självständigt arbete, hög flexibilitet och serviceanda. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet såsom samarbetsförmåga, flexibilitet, prioriteringsförmåga och öppenhet för nya arbetssätt
ÖVRIGT
Landstinget Gävleborg använder sig av e-rekrytering.
Uppgifterna sparas enligt personuppgiftslagen (PUL) och du behöver inte fylla i dem igen om du ska söka ett jobb hos oss vid ett senare tillfälle. Däremot kan du enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill.
Alla dina ansökningar sparas under din egen inloggning på www.offentligajobb.se där du även når ditt CV. Givetvis är det bara behörig personal som kan komma åt dina uppgifter.
Information till rekryteringskonsulter och annonssäljare:
Vi har redan beslutat var vi vill synas med våra platsannonser samt vilket stöd vi vill ha i rekryteringen. Vi kommer inte att köpa annonsplats eller tjänster för pågående rekrytering och ber er därför att inte kontakta oss med sådana erbjudanden
Kontaktpersoner på detta företaget
Anne-Marie Broqvist,Vårdenhetschef
Jan van Kuijl, Vårdenhetschef
026-155285, 072-215 2828
Rigmor Lönnberg, Vårdenhetschef
070-209 30 05
Therese Martinell, Vårdenhetschef
026-15 43 54
Barbro Nordin, Vårdenhetschef
0650-924 03, 070-277 58 38
Elsa Hansson, Vårdenhetschef Dagkirurgin Sandvik
026-27 81 96
Oskar Bondesson, Vårdenhetschef Ambulans Sandvik
026-27 81 90, 070-201 02 33
Kerstin Bäckström, Vårdenhetschef
026-15 80 96, 070-565 18 23
Monica Hofvestam, Vårdenhetschef
026-15 46 82, 070-325 20 85
Elisabeth Weinert, Vision
026-15 83 65