OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du utbildad medicinsk sekreterare och brinner för administrativ service, kvalitet och patientsäkerhet? Vill du ha ett omväxlande och stimulerande arbete där vi tillsammans ansvarar för att den dagliga administrationen i verksamheten fungerar? Då är det kanske just dig vi söker! Varmt välkommen att söka till oss!
Som medarbetare hos oss erbjuder vi dig:
- Goda möjligheter till ett stimulerande, omväxlande och utvecklande arbete
- Möjlighet till kunskapsutbyte med andra medicinska sekreterare och övriga yrkeskategorier
- Gemensamma träffar och regelbundna utbildningstillfällen
ARBETSUPPGIFTER
Vi är 18 medicinska sekreterare på området, fördelade i tre team (bröst/kärl, urologi och gastro).
Som medicinsk sekreterare hos oss har du ett nära samarbete med vårdpersonal och
vi har stort fokus på att ta tillvara den kompetens vi besitter inom vårdadministrationen, även utöver diktatskrivning.
Du kommer att ingå i urologi-teamet och din placering kommer att vara på urologimottagningen. I teamet har vi flera års erfarenhet av att arbeta enligt RAK, rätt använd kompetens. Det innebär att vi avlastar andra yrkeskategorier med administrativa arbetsuppgifter så att de kan ägna mer tid till patientnära arbete.
Du kommer till exempel arbeta med patientbokning, kvalitetsregister, remisshantering och olika bevakningar.
Vi lägger också mycket fokus på diagnos- och åtgärdsklassificering samt arbete med fraser/ standardiseringar.
Följ #kirurgsekreterarna på Instagram för en inblick i vår vardag!
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som:
- Är utbildad medicinsk sekreterare/vårdadministratör eller går utbildningen just nu.
- Förstår din roll i relation till verksamhetens mål och ser till hela verksamhetens bästa i agerande och beslut.
- Tycker om att samarbeta, hjälper kollegor och tar egna initiativ utifrån gemensamma mål.
- Är uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande. Du har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och anstränger dig för att leverera en god service.
- Är nyfiken och vill vara engagerad i att utveckla och förbättra det dagliga arbetet.
- Är noggrann och självständigt kan organisera ditt arbete.
Erfarenhet av journalsystemet Cosmic är meriterande.
Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.
ÖVRIGT
Intervjuer kan komma att ske löpande
Kontaktpersoner på detta företaget
Verksamhetschef Anna-Karin Nilsson
0687-166 52
Chef för Centrala elevhälsan Bergs kommun Ulla H Gustavsson
0687-161 00
Enhetschef Mia Ajax
063-153507
Enhetschef Pernilla Johansson
063-155444
Medicinskt ledningsansvarig läkare Anna-Karin Roos
063-153000 (sökn via vx)
Enhetschef Åsa Torbjörnsson
063-14 20 27 alt 072-5662360
Personalkonsult Karin Engnér
063-154442
Personalkonsult Jonas Holmgren
063-147628
Personalkonsult Ingrid Larsson
063-147594, 076-5258387
Personalkonsult Siv Wahlström
063-147651