OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du utbildad medicinsk sekreterare och brinner för administrativ service, kvalitet och patientsäkerhet? Vill du ha ett omväxlande och stimulerande arbete där vi tillsammans ansvarar för att vårdadministrationen i verksamheten fungerar? Då är det just dig vi söker! Varmt välkommen att söka till oss!
Som medarbetare hos oss erbjuder vi dig:
- Goda möjligheter till ett stimulerande, omväxlande och utvecklande arbete
- Flexibilitet att kunna arbeta delvis hemifrån om så önskas, utrustning finns att låna
- Möjlighet till kunskapsutbyte med andra medicinska sekreterare och övriga yrkeskategorier
- Gemensamma träffar och regelbundna utbildningstillfällen
ARBETSUPPGIFTER
Vi är 19 medicinska sekreterare på området med egen enhetschef som har samma grundprofession. Vi är fördelade i tre team (bröst/kärl, gastro och urologi).
Som medicinsk sekreterare hos oss har du ett nära samarbete med vårdpersonal och
vi har stort fokus på att ta tillvara den kompetens vi besitter inom vårdadministrationen, även utöver diktatskrivning.
Du kommer att ingå i bröst/kärl-teamet tillsammans med 5 andra medicinska sekreterare och alla samarbetar kring många av arbetsuppgifterna.
I gruppen har vi flera års erfarenhet av att arbeta enligt RAK, rätt använd kompetens. Det innebär att vi avlastar andra yrkeskategorier med administrativa arbetsuppgifter så att de kan ägna mer tid till patientnära arbete.
Du kommer utöver diktatskrivning till exempel kunna få arbeta med patientbokning, kvalitetsregister, remisshantering och olika bevakningar. Vi lägger också mycket fokus på diagnos- och åtgärdsklassificering samt arbete med fraser/ standardiseringar.
Följ #kirurgsekreterarna på Instagram för en inblick i vår vardag!
Följ @kirurgenostersund på Instagram för mer information om vår klinik!
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som:
- Är färdigutbildad (minst 1-årig) medicinsk sekreterare/vårdadministratör eller
går sådan utbildning just nu
- Tycker om att samarbeta och hjälpa kollegor
- Är noggrann och självständigt kan organisera ditt arbete
- Är uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande
- Är nyfiken och vill vara engagerad i att utveckla och förbättra det dagliga arbetet
- Förstår din roll i relation till verksamhetens mål
Erfarenhet av journalsystemet Cosmic är meriterande.
Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.
ÖVRIGT
Tjänsten är dagtid måndag - fredag
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Region Jämtland Härjedalen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig att skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller i pappersformat.
Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför vänligt men bestämt kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster.