OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
I Jämtlands län med sina 127 000 invånare står livskvalitén i fokus. Här samsas fridfull ro i en nära och storslagen natur med brokig stadspuls och rikt kulturutbud. Här finns möjlighet till en trivsam boendemiljö och en upplevelsefylld fritid.
God hälsa och positiv livsmiljö är nyckelorden i Region Jämtland Härjedalens vision. Som medarbetare hos oss samverkar du med många olika yrkeskategorier med spets- och bred kompetens. Du är också medlem i vår personalförening som erbjuder en mängd olika och roliga aktiviteter.
Östersunds sjukhus är ett komplett och välutrustat akutsjukhus med hög kompetens både vad gäller medicinska specialiteter och omvårdnad. Sjukhuset med 2400 medarbetare är det enda i länet, det är också en fördel eftersom det möjliggör en närhet mellan de olika specialiteterna. En närhet som kommer patienterna till del.
Öronmottagningen har 37 anställda. Vi bedriver mottagning med både akuta och tidbokade besök, samt operationsverksamhet. Som medicinsk sekreterare hos oss får du ett intressant, omväxlande och ansvarsfullt arbete.
ARBETSUPPGIFTER
Arbetet som medicinsk sekreterare innebär att du i huvudsak kommer att arbeta med journalskrivning, som inkluderar såväl sluten- som öppenvårdsanteckningar. Kvalitetsregistrering, receptionsarbete, schemaläggning. I arbetsuppgifterna ingår även viss del bokning av patienter då vi bedriver akutsjukvård dagtid på Öronmottagningen, ta hand om samtal från patienter samt andra i övrigt förekommande arbetsuppgifter som medicinsk sekreterare. Du förväntas också att arbeta med ständiga förbättringar.
KVALIFIKATIONER
Vårddokumentationsutbildning/läkarsekreterarutbildning är ett krav. Erfarenhet av journalsystemet Cosmic och gärna några års erfarenhet som läkarsekreterare/medicinsk sekreterare är meriterande.
För att trivas i det här jobbet bör du tycka om att ge service samt "att vara ansiktet utåt". Stor vikt läggs vid personlig lämplighet samt bra samarbetsförmåga. Du kan organisera ditt arbete på ett effektivt sätt, är professionell i din yrkesutövning, har en positiv grundinställning, är flexibel, noggrann, ansvarstagande och har förmåga till helhetssyn samt intresse av förändringsarbete.
ÖVRIGT
Vi ser gärna din ansökan snarast möjligt då intervjuer sker löpande under ansökningstiden.
Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför vänligt men bestämt kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster.
Kontaktpersoner på detta företaget
Verksamhetschef Anna-Karin Nilsson
0687-166 52
Chef för Centrala elevhälsan Bergs kommun Ulla H Gustavsson
0687-161 00
Enhetschef Mia Ajax
063-153507
Enhetschef Pernilla Johansson
063-155444
Medicinskt ledningsansvarig läkare Anna-Karin Roos
063-153000 (sökn via vx)
Enhetschef Åsa Torbjörnsson
063-14 20 27 alt 072-5662360
Personalkonsult Karin Engnér
063-154442
Personalkonsult Jonas Holmgren
063-147628
Personalkonsult Ingrid Larsson
063-147594, 076-5258387
Personalkonsult Siv Wahlström
063-147651