OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Skaraborgs Sjukhus (SkaS) har verksamhet på flera orter i Skaraborg bl.a. i Falköping, Lidköping, Mariestad och Skövde. Vi ger specialistsjukvård inom ett trettiotal specialiteter och arbetar tillsammans för patientens hälsa genom livet, där vi erbjuder en sammanhållen och trygg vård. Varje dag och varje timma gör våra medarbetare insatser som påverkar andra människors liv. Vi bryr oss om dig som gör skillnad för andra och tillsammans skapar vi framtidens arbetsplats.
Beskrivning
Verksamhetsområde Ortopedi tillhandahåller planerad och akut vård för patienter med skador och sjukdomar i rörelseapparaten.
Vi utför såväl planerade som akuta operationer. Verksamheten bedriver sluten- och öppenvård vid Skaraborgs Sjukhus Skövde och Lidköping, merparten av alla polikliniska ingrepp utförs vid Skaraborgs Sjukhus Falköping.
Vi söker nu medicinsk sekreterare till vår administrativa enhet i Skövde då en av våra medarbetare kommer att vara föräldraledig.
Arbetsuppgifter
Tjänsten gäller främst arbete på vår mottagning.
I arbetet som medicinsk sekreterare inom verksamhetsområde ortopedi arbetar du med dokumentation, receptionsarbete, posthantering, kvalitetsregister, tidsbokning, telefonservice, IT mm. Arbetet är självständigt och omväxlande.
Vi strävar efter att effektivisera vårt arbetssätt och tycker det är dags att se över vår verksamhet och anpassa den till framtidens vårdadministration. I förändringsarbetet ser vi över rutiner, diktatutskrifter, tidsbokning m.m. för att förbättra, förenkla och skapa bättre arbetsmiljö samt få ett närmare samarbete med våra läkare. Vi söker dig som vill vara med och utveckla vår verksamhet mot framtiden. Vi vill skapa en attraktiv arbetsplats med nya idéer och influenser!
Kvalifikationer
Vi söker dig som har KY- eller YH-utbildning till medicinsk sekreterare eller motsvarande. Erfarenhet med inriktning ortopedi är meriterande. Men lika välkommen som sökande är du som är nyutbildad medicinsk sekreterare då vi också ser ett stort värde av medarbetare som kommer med ny kunskap från utbildningsvärlden. Du ska ha goda kunskaper i svenska språket och medicinsk terminologi. Vi ser gärna att du är en van användare av olika IT-verktyg, gärna journalsystemet Melior och Elvis. Har du utbildning i DRG är det en merit. Som person är du noggrann, strukturerad, flexibel, stresstålig och serviceinriktad samt har en god samarbetsförmåga.
Övrigt
Vi intervjuar löpande under rekryteringsprocessen.
Välkommen med din ansökan!
Om Västra Götalandsregionen
Västra Götalandsregionen finns till för människorna i Västra Götaland. Vi ser till att det finns god hälso- och sjukvård för alla. Vi arbetar för en hållbar utveckling och tillväxt, bra miljö, förbättrad folkhälsa, ett rikt kulturliv och goda kommunikationer i hela Västra Götaland.
Ansökan
Västra Götalandsregionen ser helst att du registrerar din ansökan via rekryteringssystemet. Om du som sökande har frågor om den utannonserade tjänsten eller av särskilda och speciella skäl inte kan registrera dina uppgifter i ett offentligt system - kontakta kontaktperson för respektive annons.
Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Västra Götalandsregionen har upphandlade avtal.
Kontaktpersoner på detta företaget
Lena Åberg, enhetschef
0500-43 18 57
Lena Åberg, Enhetschef
0500-431857