Medicinsk sekreterare till ortopedkliniken

Medicinsk sekreterare till ortopedkliniken

Arbetsbeskrivning

Ortopedkliniken Mälarsjukhuset Eskilstuna

Välkommen att skapa Sveriges friskaste län tillsammans med oss!

Om oss
Ortopedkliniken står inför en spännande framtid med nya utmaningar och arbetssätt.
Vår inriktning och ambition är att arbeta med förbättringar där varje medarbetare får växa och utvecklas i takt med förändringar och förbättringar som är nödvändiga för verksamheten. Vi söker dig som vill vara en del av vårt team på ortopedklinikens administrativa enhet, Mälarsjukhuset Eskilstuna.

Ortopedkliniken MSE/KSK har verksamhet på Mälarsjukhuset i Eskilstuna (MSE) samt Kullbergska sjukhuset i Katrineholm (KSK) och har cirka 100 medarbetare fördelat på läkare, administrativ personal, sjuksköterskor samt undersköterskor. Ortopedkliniken bedömer och behandlar sjukdomar och skador inom rörelseapparaten. Verksamheten består bland annat av protes-, trauma, fot-, rygg-, barn- och artroskopisk kirurgi. Våra patienter är i alla åldrar.

Vårdadministrativa enheten kännetecknas av engagerade medarbetare med god sammanhållning och öppet arbetsklimat. Utgångspunkten för enhetens arbete är tillgänglighet med patienten i fokus. Vi strävar efter att upprätthålla en god kvalitet och arbetar ständigt med förbättringsarbete.
Administrativa enheten omfattar cirka 16 medicinska sekreterare varav en administratör. Enheten ansvarar huvudsakligen för journalhantering med tillhörande diagnosregistrering, remisshantering, bokningar av patienter och kvalitetsregister för ortopedkliniken MSE samt administrerar och bemannar arbete på ortopedavdelningen, arkiv och reception.

Dina arbetsuppgifter
Vi söker nu nya medarbetare till administrativa enheten med placering på Mälarsjukhuset i Eskilstuna.

Vi erbjuder dig ett inspirerande och omväxlande arbete i nära samarbete med olika yrkeskategorier samt kontakt med externa vårdgivare där du som medicinsk sekreterare har en central funktion med möjlighet till utveckling.
Som medicinsk sekreterare arbetar du flexibelt med olika arbetsuppgifter inom medicinsk dokumentation samt övriga administrativa arbetsuppgifter som förekommer inom hälso- och sjukvården såsom dokumentregistrering, avdelningsarbete, kvalitetsregistreringar, Tele-Q, posthantering och skanning, mottagningsbokningar, diarieföring, rutinhantering, teamarbete, förbättringsarbete, ärendehantering via 1177 med mera.

Ditt uppdrag kommer att anpassas utifrån verksamhetens behov samt dina personliga kvaliteter. Möjlighet till distansarbete finns utifrån ditt uppdrag. Din ordinarie arbetstid är förlagd till helgfria vardagar.

Din kompetens
Vi välkomnar dig som har dokumenterad utbildning som läkarsekreterare/medicinsk sekreterare.
Du har en god hörförståelse och kan uttrycka dig väl i både tal och skrift i svenska språket.
Hos oss bidrar du med positivt och engagerat driv till vårt gemensamma arbete, en god arbetsmiljö och verksamhetens mål. Du arbetar för att upprätthålla en god kvalitet och är van vid att både gemensamt och självständigt planera och prioritera dina arbetsuppgifter.
För att trivas i rollen behöver du vara flexibel med genuint intresse för teamarbete, ta initiativ och ansvar. Du behöver ha en god samarbetsförmåga och vara bra på att prioritera.

Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper.

Varmt välkommen med din ansökan.

Anställningsform
Tillsvidareanställning på helt med tillträde enligt överenskommelse. Vi söker även timvikarier.

Information om tjänsten lämnas av
Administrativ enhetschef, Hannah Älgekrans, 072-200 83 95, 016-10 35 13.
HR specialist och fackliga företrädare söks via kontaktcenter, 0155-24 50 00.


Kom och jobba hos oss på ortopedkliniken Mälarsjukhuset!


Välkommen med din ansökan, inklusive CV, senast 2022-10-30.
Intervjuer kan komma att ske löpande.

Se våra förmåner (http://regionsormland.se/jobb-och-utbildning/vara-formaner/)

Följ oss gärna på Facebook (http://facebook.com/regionsormlandJobbahososs/)


Vi har i vissa fall skyldighet att kontrollera om en person förekommer i misstanke- och eller belastningsregistret. Det kan ske på två sätt, endera begär regionen ut uppgiften själv eller också uppmanas du att begära ut utdrag för att kunna visa upp innan anställning. Vi begär i undantagsfall att du visar upp registerutdrag även vid tillsättning av andra tjänster än de som avses ovan. Blir du aktuell för anställning kommer du att informeras om vad som gäller för den tjänst du sökt.

Vi gör aktiva val vid exponering och rekryteringsstöd och undanber oss därför direktkontakt av bemannings- och rekryteringsföretag.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Region Sörmland
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 4 oktober 2022
  • Ansök senast: 30 oktober 2022

Liknande jobb


Medicinsk sekreterare till Barn- och ungdomspsykiatri i Lund

Medicinsk sekreterare till Barn- och ungdomspsykiatri i Lund

22 november 2024

22 november 2024

Medicinska sekreterare till Akutmottagning i Kristianstad

Medicinska sekreterare till Akutmottagning i Kristianstad

22 november 2024