OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Sekreterarcentralen på vårdcentralen Ekensberg.
Välkommen att utveckla och utvecklas hos en av Sörmlands största arbetsgivare. Tillsammans skapar vi Sveriges friskaste län 2025.
Arbetsplats
Välkommen till Sekreterarcentralen på vårdcentralen Ekensberg.
På vårdcentralen Ekensberg driver vi sedan 1 september en sekreterarcentral för primärvården i Landstinget Sörmland. Medarbetarna i Sekreterarcentralen ingår som en naturlig del i vårdcentralen och ingår i sekreterargruppen rent organisatoriskt. I dag arbetar 2 stycken medicinska sekreterare på Sekreterarcentralen men då behovet hela tiden ökar så söker vi nu ännu en medarbetare.
På vårdcentralen Ekensberg karaktäriseras arbetsklimatet av öppenhet och trivsel samt korta beslutsvägar. Vi har såväl guldkorn som värdegrund som vi alla följer. I september antog vi tillsammans Vision 2021 som vi med stolthet utvecklar vår verksamhet utifrån.
Vi har en bra mix av äldre med erfarenhet och yngre med nyfikenhet, vilket gör att vi själva anser oss vara en attraktiv arbetsplats där vi stimulerar till att lära oss av varandra, men också dela med oss av egen erfarenhet. Vi är en väl fungerande vårdcentral med
ca 12 400 listade patienter och på vårdcentralen jobbar ca 50 medarbetare.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter
Vi söker nu medicinsk sekreterare till vår sekreterarcentral, dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att vara journalskrivning för beställande vårdcentraler, vissa administrativa arbetsuppgifter kan förekomma om behov uppstår. Adekvat kompetensutveckling erbjuds årligen.
Din kompetens
Medicinsk sekreterarutbildning på yrkeshögskola eller motsvarande utbildning. Datorvana är en förutsättning. Skrivvana samt kunskap i NCS Cross är starkt meriterande. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper.
Anställningsform och sysselsättningsgrad
Tillsvidareanställning heltid. Tillträde enligt överenskommelse.
Information om tjänsten lämnas av
Administrativ chef Cecilia Blomkvist, 0155-24 79 13.
Facklig företrädare Anne Heiden, Vision, 0155-24 76 95.
Välkommen med din ansökan, inklusive CV, senast 2016-12-14.
Intervjuer kommer att göras fortlöpande.
Vi har i vissa fall skyldighet att kontrollera om en person förekommer i misstanke- och eller belastningsregistret. Det kan ske på två sätt, endera begär landstinget ut uppgiften själv eller också uppmanas du att begära ut utdrag för att kunna visa upp innan anställning. Vi begär i undantagsfall att du visar upp registerutdrag även vid tillsättning av andra tjänster än de som avses ovan. Blir du aktuell för anställning kommer du att informeras om vad som gäller för den tjänst du sökt.
Vi gör aktiva val vid exponering och rekryteringsstöd och undanber oss därför direktkontakt av bemannings- och rekryteringsföretag.
Kontaktpersoner på detta företaget
Ann-Sofie Bredell
0150-560 10
Karin Illerström
0150-56010
Björn Johansson
0150-560 10
Mikael Palo, kultur- och utbildningschef, 070-518 72 42
Ann-Sofie Bredell
0150-560 10
Karin Illerström
0150-560 10
Linda Molander
0150-560 10
Kenth Persson
0150-560 10
Mikael Kjellander
0150-560 10
Peter Sköld
0150-560 10