Medicinsk sekreterare till primärvården

Arbetsbeskrivning

Sekreterarcentralen på Vårdcentralen Ekensberg, Nyköping

Välkommen att skapa Sveriges friskaste län tillsammans med oss.

På vårdcentralen Ekensberg karaktäriseras arbetsklimatet av öppenhet och trivsel samt korta beslutsvägar. Vi har såväl guldkorn som värdegrund som vi alla följer. Vi har en bra mix av äldre med erfarenhet och yngre med nyfikenhet, vilket gör att vi själva anser oss vara en attraktiv arbetsplats där vi stimulerar till att lära oss av varandra, men också dela med oss av egen erfarenhet. Vi är en väl fungerande vårdcentral med ca 12 400 listade patienter och på vårdcentralen jobbar ca 50 medarbetare.

Arbetsplats
Sekreterarcentralen på Vårdcentralen Ekensberg.

Vårdcentralen Ekensberg driver sedan 1 september 2016 en sekreterarcentral för den landstingsdrivna primärvården i Landstinget Sörmland. Medarbetarna i Sekreterarcentralen ingår som en naturlig del i vårdcentralen och ingår i sekreterargruppen rent organisatoriskt. I dag arbetar tre medicinska sekreterare på Sekreterarcentralen.

Vi utökar nu verksamheten och söker härmed ytterligare en medicinsk sekreterare.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter
Journalskrivning för beställande vårdcentraler. Vissa administrativa arbetsuppgifter kan förekomma om behov uppstår.

Din kompetens
Medicinsk sekreterarutbildning på yrkeshögskola eller motsvarande utbildning. Datorvana är en förutsättning. Skrivvana samt kunskap i NCS Cross är starkt meriterande. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper.

Anställningsform och sysselsättningsgrad
Tillsvidareanställning heltid. Tjänstgöringsgrad kan diskuteras. Tillträde 1 september 2017.

Information om tjänsten lämnas av
Administrativ enhetschef Cecilia Blomkvist, 0155-24 79 13.
Facklig företrädare Gertrud Stålbrand, Vision, 0155-24 55 71.

Kom och jobba hos oss på Vårdcentralen Ekensberg.

Välkommen med din ansökan, inklusive CV, senast 2017-05-07.
Intervjuer kommer att göras fortlöpande.

Följ oss gärna på
https://www.facebook.com/lstsormlandJobbahososs

Se våra förmåner
http://www.landstingetsormland.se/extra-ingang/Jobba-hos-oss/Jobba-hos-oss/Vara-formaner/


Vi har i vissa fall skyldighet att kontrollera om en person förekommer i misstanke- och eller belastningsregistret. Det kan ske på två sätt, endera begär landstinget ut uppgiften själv eller också uppmanas du att begära ut utdrag för att kunna visa upp innan anställning. Vi begär i undantagsfall att du visar upp registerutdrag även vid tillsättning av andra tjänster än de som avses ovan. Blir du aktuell för anställning kommer du att informeras om vad som gäller för den tjänst du sökt.

Vi gör aktiva val vid exponering och rekryteringsstöd och undanber oss därför direktkontakt av bemannings- och rekryteringsföretag.

Kontaktpersoner på detta företaget

Ann-Sofie Bredell
0150-560 10
Karin Illerström
0150-56010
Björn Johansson
0150-560 10
Mikael Palo, kultur- och utbildningschef, 070-518 72 42

Ann-Sofie Bredell
0150-560 10
Karin Illerström
0150-560 10
Linda Molander
0150-560 10
Kenth Persson
0150-560 10
Mikael Kjellander
0150-560 10
Peter Sköld
0150-560 10

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Landstinget Sörmland
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast lön. Kollektivavtal finns.
  • Tillsvidare, 100%, Tillträde 2017-09-01 -
  • Publicerat: 19 april 2017

Besöksadress

Repslagaregatan 19
None

Postadress

None
-, -

Liknande jobb


26 november 2024

Medicinsk sekreterare till Lugnetkliniken Vårdcentral

Medicinsk sekreterare till Lugnetkliniken Vårdcentral

26 november 2024

Operationsplanerare

Operationsplanerare

22 november 2024