OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vårt uppdrag är att ge hela länet möjlighet att leva ett gott liv i dag och i morgon. Vi tar hand om hälsa och vård, får kollektivtrafiken att rulla och främjar kompetensutveckling och levande kultur. Vi är motorn för ett hållbart samhälle med samverkan över gränser. Tillsammans är vi Gävleborgskraften.
På psykiatriska mottagningen i Sandviken arbetar psykologer, sjuksköterskor, skötare, arbetsterapeut, rehabiliteringskoordinator, kuratorer, läkare och medicinska sekreterare. Tillsammans är vi ett 40-tal medarbetare. Mottagningen svarar för insatser på specialistnivå där alla psykiatriska tillstånd så som affektiva sjukdomar, personlighetsstörningar, ångesttillstånd och ADHD behandlas. Psykiatriska mottagningen i Sandviken arbetar mot tre kommuner; Sandviken, Hofors, Ockelbo och innefattar cirka 55 000 invånare.
ARBETSUPPGIFTER
Vi söker dig som är intresserad av ett omväxlande arbete som medicinsk sekreterare. Du är serviceinriktad och positiv med ett intresse och vilja att vara en del i verksamhetens vårdadministrativa stöd.
Som medicinsk sekreterare hos oss kommer du bland annat att arbeta med
• medicinsk dokumentation av bland annat journalanteckningar, post, remisser och intyg
• journalsystemen Melior och Elvis och vi använder oss av digital diktering
• patientklassifikation, diagnos och KVÅ-registreringar
• administrativa arbetsuppgifter på mottagningen
• receptionsarbete, tidböcker, upplägg och administration
• patientbokningar.
Hos oss får du
• en dynamisk arbetsplats med varierande arbetsuppgifter
• arbeta tillsammans med erfarna kollegor
• möjlighet att utveckla både dig själv och verksamheten.
Läs mer om våra förmåner: https://www.regiongavleborg.se/jobb-och-utbildning/jobba-i-region-gavleborg/dina-formaner/
KVALIFIKATIONER
För att trivas i rollen är du en person som tycker om att ge god service, är stresstålig samt van vid självständigt arbete. I ditt arbete är du flexibel och har lätt att samarbeta med andra yrkeskategorier och andra externa instanser. Vi ser vidare att du är snabb, noggrann och tycker det är roligt att ställa om efter nya förutsättningar. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
I rollen som medicinsk sekreterare ska du
• vara utbildad medicinsk sekreterare
• ha god datorvana
• ha goda kunskaper i det svenska språket.
För den här tjänsten är det meriterande om du har erfarenhet av Melior, Elvis och Office-paketet samt kunskap i DRG.
Du som har en vårdutbildning och anställs i en administrativ tjänst inom hälso- och sjukvården kommer att arbeta minst 4 veckor kliniskt per år.
Varmt välkommen med din ansökan!
ÖVRIGT
Med 7 500 medarbetare är vi länets största arbetsgivare. Det ger oss styrka att driva utvecklingen framåt för ett livskraftigt Gävleborg. Vårt uppdrag är spännande och komplext. Oavsett vilken roll du har hos oss hjälper du invånarna i länet och gör nytta i samhället. Vi ligger i framkant i samhällsutvecklingen och satsar på att du som medarbetare ska få växa och utvecklas. Hos oss får du använda hela din kraft för att tillsammans med dina kollegor skapa framtidens Gävleborg.
Hälso- och sjukvårdsnämndförvaltningens cirka 6500 medarbetare arbetar tillsammans för att ge länets invånare de bästa förutsättningarna för ett aktivt liv med ökad livskvalitet. Genom att tillhandahålla god och nära vård i hela länet lägger vi grunden för ett starkt och friskt Gävleborg.
Information till rekryteringskonsulter och annonssäljare:
Vi har redan beslutat var vi vill synas med våra platsannonser samt vilket stöd vi vill ha i rekryteringen. Vi kommer inte att köpa annonsplats eller tjänster för pågående rekrytering och ber er därför att inte kontakta oss med sådana erbjudanden.