OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Regionsjukhuset Karsudden, Katrineholm
Välkommen att skapa Sveriges friskaste län tillsammans med oss!
Om oss
Regionsjukhuset Karsudden i Katrineholm är ett rättspsykiatriskt sjukhus med 155 vårdplatser, som erbjuder högspecialiserad rikssjukvård. Här vårdas merparten av patienterna enligt lagen om rättspsykiatrisk vård (LRV).
Målet för rättspsykiatrisk vård handlar om att förbättra enskilda patienters psykiska hälsa för att klara ett liv i samhället. Rättspsykiatrisk vård ska även beakta samhällsskyddet genom att vården arbetar för att förebygga återfall i brott.
På Regionsjukhuset Karsudden präglas vården och behandlingen av ett personcentrerat arbetssätt där varje enskild patient inkluderas i planeringen och utförandet av sin vård i syfte att uppnå målet. För våra medarbetare erbjuder vi kontinuerlig kompetensutveckling i en engagerad, kunskapsintensiv och lärande organisation.
Genom delaktighet skapar vi tillsammans Regionsjukhuset Karsudden, - ett sjukhus för framtiden.
Är du intresserad av att arbeta med att skapa de bästa vårdförutsättningarna för patienten? Då ska du söka till oss på Regionsjukhuset Karsudden. Hos oss är du en stor del i det juridiska arbetet kring patientens vårdprocess inom den rättspsykiatriska vården.
Dina arbetsuppgifter
Du kommer att ingå i en grupp bestående av fyra medicinska sekreterare. Vi har ett nära samarbete och kontinuerliga möten i syfte att uppnå och upprätthålla samsyn kring arbetsrutiner samt vidareutveckla vår yrkesroll.
Som medicinsk sekreterare arbetar du i en omväxlande och stimulerande arbetsmiljö där ingen dag är den andra lik. Att du har intresse för juridik och lagar är en viktig del då du har regelbunden kontakt med olika myndigheter som polis, domstolar, Rättsmedicinalverket och Kriminalvården. Hos oss erbjuds du ett arbete med mycket stimulerande och omväxlande arbetsuppgifter.
Tillsammans med dina kollegor ansvarar du för handläggning och bevakning av domstolsärenden gällande den fortsatta tvångsvården för intagna patienter. Detta är en stor del av dina arbetsuppgifter, cirka 50 %, och kräver ett stort mått av ansvarstagande och förmåga att hålla många bollar i luften. Utöver detta tillkommer sedvanliga uppgifter som medicinsk sekreterare så som dokumentation i patientjournal, posthantering, förrådsbeställning, systemadministration, service och support till såväl vårdavdelningar och övrig personal som externa kontakter.
Du kommer att få möjlighet att utveckla dina arbetsuppgifter utifrån din kompetens och utifrån verksamhetens behov. Som medicinsk sekreterare kan du också komma att vara delaktig i utvecklingsarbeten inom regionsjukhuset.
Din kompetens
Du som söker är utbildad medicinsk sekreterare. Du har goda kunskaper i det svenska språket, både i tal och i skrift. Hantering av all förekommande dokumentation gällande tvångsvårdshantering är meriterande. Då vi arbetar i systemet NCS Cross är det meriterande om du har erfarenhet från detta system samt god IT-kunskap.
Du kan ta egna initiativ, är noggrann, kan organisera och prioritera dina arbetsuppgifter. Det är viktigt att du har en god förmåga att samarbeta med andra och att du har en positiv inställning till arbetet. Vi ser gärna att du är en person som är nyfiken och villig att lära dig nya saker.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Anställningsform
Tillsvidareanställning heltid (100%), med tillträde enligt överenskommelse.
Information om tjänsten lämnas av
Susanne Andersson, chefsöverläkare (tjänstgör v.29-v.30),
medicinska sekreterare,
HR-specialister samt fackliga ombud.
Samtliga nås via receptionens växel på 0150-560 10.
Kom och jobba hos oss på Regionsjukhuset Karsudden!
Välkommen med din ansökan, inklusive CV, senast 2022-08-17.
Intervjuer kan komma att ske löpande.
Se våra förmåner (http://regionsormland.se/jobb-och-utbildning/vara-formaner/)
Följ oss gärna på Facebook (http://facebook.com/regionsormlandJobbahososs/)
Vi har i vissa fall skyldighet att kontrollera om en person förekommer i misstanke- och eller belastningsregistret. Det kan ske på två sätt, endera begär regionen ut uppgiften själv eller också uppmanas du att begära ut utdrag för att kunna visa upp innan anställning. Vi begär i undantagsfall att du visar upp registerutdrag även vid tillsättning av andra tjänster än de som avses ovan. Blir du aktuell för anställning kommer du att informeras om vad som gäller för den tjänst du sökt.
Vi gör aktiva val vid exponering och rekryteringsstöd och undanber oss därför direktkontakt av bemannings- och rekryteringsföretag.