Medicinsk sekreterare till Rehabiliteringskliniken Varberg/Halmstad

Medicinsk sekreterare till Rehabiliteringskliniken Varberg/Halmstad

Arbetsbeskrivning

Om arbetsplatsen
Hallands sjukhus omfattar akutsjukhusen i Halmstad och Varberg och vi bedriver även planerad verksamhet i Kungsbacka och Falkenberg.

Vi har cirka 3 500 medarbetare som arbetar för att ge den bästa möjliga vården till hallänningarna och vi erbjuder specialistvård med hög kvalitet och god tillgänglighet. Våra medarbetare är nyckeln till att Hallands sjukhus har mycket goda resultat i många nationella mätningar och vi arbetar med ständiga förbättringar.

Rehabiliteringskliniken har två utbudspunkter, en i Halmstad, med mottagning och slutenvårdsavdelning och en i Varberg där det bedrivs mottagningsarbete. I Varberg finns även en mottagning för smärtrehabilitering. Nu söker vi en medicinsk sekreterare för en fast tjänst med placering på Rehabiliteringskliniken i Varberg eller i Halmstad. Rehabiliteringskliniken organiserar arbetsterapeuter, dietister, kuratorer, logopeder, psykologer, sjukgymnaster och läkare inom Region Halland. Kliniken ansvarar för den rehabiliteringsmedicinska verksamheten inom Region Halland.

Din roll hos oss
Dina arbetsuppgifter som medicinsk sekreterare består bland annat av att hantera journalutskrifter från öppen- och slutenvård, utskrift av intyg, posthantering, bemanna ingående telefon till kliniken, remisshantering samt receptionsarbete. Mottagningen har en egen kassafunktion, vilket innebär mycket patientkontakt. Du har nära samarbete med de olika paramedicinska grupperna. Arbetet är varierande, som medicinsk sekreterare roterar du mellan olika arbetsfunktioner. Vi är cirka 15 medicinska sekreterare på Rehabiliteringskliniken Halland. Du kommer att tillsammans med dina kollegor utveckla rollen som medicinsk sekreterare. Idag är denna yrkesroll i förändring då man inom verksamheten ser över de administrativa arbetsuppgifterna i enlighet med framtidsarbetet.
Placeringsort Halmstad eller Varberg kan diskuteras.

Om dig
Vi söker dig som har utbildning i vårdadministration för medicinska sekreterare. God datorvana och IT-kunskap förutsätts. Tidigare erfarenhet av det vårdadministrativa systemet VAS är meriterande. Du har goda kunskaper i medicinsk terminologi och svenska språket samt kan hantera engelska i tal och skrift. Vi söker dig som har lätt för att samarbeta med andra, har ett gott bemötande, är strukturerad och ansvarskännande. Vi ser också att du har en positiv inställning och trivs med att arbeta flexibelt, självständigt och i team. Vi värdesätter ett gott medarbetarskap för en bra arbetsmiljö och arbetsglädje. Vi ser att du aktivt och regelbundet kommer med förslag på förbättringar med vilka du bidrar till en ännu bättre sjukvård. Vi strävar efter att ha rätt person på rätt plats och lägger därför stor vikt vid personlig lämplighet.

Vi ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.

Varmt välkommen med din ansökan!

Om oss
Region Halland är till för alla som bor och arbetar här i Halland. Vi är över 8 000 medarbetare inom 370 olika yrken som alla arbetar för att erbjuda en god hälso- och sjukvård och att främja tillväxt och utveckling. Vi ansvarar bland annat för kollektivtrafiken i Halland och driver frågor inom områden som näringsliv, kultur och utbildning. Vår vision är ”Halland ­ – bästa livsplatsen” och vi har kommit en bra bit på vägen. Välkommen att följa med oss på vår resa!




Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Region Halland har upphandlade avtal.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Region Halland, Hallands Sjukhus
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 20 februari 2020
  • Ansök senast: 12 mars 2020

Liknande jobb


22 november 2024

Medicinska sekreterare till Akutmottagning i Kristianstad

Medicinska sekreterare till Akutmottagning i Kristianstad

22 november 2024