Medicinsk sekreterare till Samaritens vårdcentral

Medicinsk sekreterare till Samaritens vårdcentral

Arbetsbeskrivning

I Region Blekinge bidrar du till den bästa livsmiljön för hållbar tillväxt och god hälsa. Glädjen och tillfredställelsen i att invånare och patienter får högre livskvalitet är en stark kraft som gör det meningsfullt att gå till jobbet. Dessutom är Blekinge en pärla som boende- och livsmiljö. Därmed kan du både göra gott och leva gott. För att livet är viktigt.

Vår värdegrund vilar på tre ledstjärnor: engagemang, samarbete och kvalitet.

Primärvården omfattar Region Blekinges vårdcentraler, ungdomsmottagningar och sårcentrum. Blekingebor som blir sjuka vänder sig direkt till vårdcentralerna och får tillgång till hälso- och sjukvård som inte kräver sjukhusresurser. Vården ges i länets samtliga städer, på flera mindre orter och ibland i hemmen. Vårt mål är att vara en modern öppenvård där lagarbete och patienternas behov står i centrum.

Samaritens vårdcentral är en av de offentliga vårdcentralerna som ingår i Hälsoval Blekinge. I verksamheten finns strax över 16 000 listade patienter i olika åldrar. Vi är 57 medarbetare inom yrkena allmänläkare, utbildningsläkare, distriktsköterska, sjuksköterska, psykiatrisjuksköterska, undersköterska, psykolog, psykoterapeut och medicinska sekreterare. På Samariten ligger även västra Blekinges jourcentral. Jourcentralen tar emot patienter som är i behov av vård och inte kan vänta till nästa dag. Samaritens vårdcentral är sedan 1 augusti 2017 även en utbildningsvårdcentral för blivande allmänläkare. Vårdcentralen är miljöcertifierad.

ARBETSUPPGIFTER
Som medicinsk sekreterare hos oss kommer du att arbeta med varierande arbetsuppgifter såsom reception, vårddokumentation, utskrifter av journaler, intyg, remisser och brev efter diktat. I arbetsuppgifterna ingår även posthantering och telefonkontakter med patienter och andra vårdgivare. Du får arbeta i ett trevligt gäng med självständiga arbetsuppgifter.

KVALIFIKATIONER
Du har utbildning till medicinsk sekreterare eller läkarsekreterare. Tempot är ofta högt så du bör vara flexibel och kunna arbeta med flera saker parallellt och växla mellan olika arbetsuppgifter. Du har goda kunskaper i svenska språket, medicinsk terminologi och datavana, det är meriterande att du har goda kunskaper i engelska. Erfarenhet av arbete som medicinsk sekreterare och erfarenhet av vårdsystemet NCS Cross är meriterande. Noggrannhet och serviceinriktad är egenskaper som vi sätter värde på. Du har lätt för att samarbeta samtidigt som du kan arbeta självständigt och inte är rädd för att ta egna initiativ. Du är ansvarsfull och noggrann i ditt arbete och vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet för arbetsuppgifterna.

Urval bland sökande sker löpande - Välkommen med din ansökan redan idag!

ÖVRIGT
Varmt välkommen med din ansökan! Tack för att du ansöker via länken i annonsen.

Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen.

Kontaktpersoner på detta företaget

IT-chef Jörgen Hjelm
0455-569 41
Personalstrateg Lisa Larsson
0455-32 20 45
Vision Joakim Nilsson
0455-30 50 28
SACO Anna Förberg
0455-569 46
Chef Kultur och fritid Malena Sandgren
0455-30 50 08
SACO Christer Nilsson
0455-30 50 18
Vision Johanna Olofsson
0455-30 50 24
Musikerförbundet Niclas Höglind
0455-32 19 21
Administrativ chef Ingrid Ljungqvist
0455-30 50 06
Kanslichef Ingrid Ljungqvist
0455-30 50 06

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Region Blekinge
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 28 januari 2020
  • Ansök senast: 23 februari 2020

Besöksadress

Ronnebygatan 2
None

Postadress

Ronnebygatan 2
KARLSKRONA, 37132

Liknande jobb