OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Region Halland är en av de största arbetsgivarna i Halland. Vi är 7 500 medarbetare - alla med uppdraget att främja utveckling och tillväxt och att ge hallänningarna god hälso- och sjukvård. Region Halland har som sin vision "Halland - Bästa livsplatsen." Det innebär att göra Halland till den plats där människor ges bästa möjliga förutsättningar att bo och verka.
Region Halland vill ha engagerade medarbetare som trivs på jobbet och är stolta över det vi tillsammans uträttar. Därför satsar vi på kompetensutveckling, forskning, bra arbetsmiljö och på att utveckla vår verksamhet - det som behövs för att tillsammans bygga bästa livsplatsen.
Sekretariatet inom verksamhetsområde 2 innefattar ett 50-tal sekreterare som för närvarande bemannar 4 kliniker på flera enheter inom kliniken i såväl Halmstad som i Varberg.
Verksamhetsbeskrivning: Hudkliniken bedriver öppenvårdsverksamhet med mottagning i Halmstad och Varberg samt en ljusbehandlingsenhet i Falkenberg. Kliniken har från årsskiftet 2013/2014 gått in som en av de första vårdvalsaktörerna inom specialistsjukvården. Etableringen av vårdvalet pågår på kliniken som befinner sig i en stor utvecklingsfas med stora framtida möjligheter. I ett vårdval, är det av än större vikt, att alla yrkesprofessioner arbetar tvärprofessionellt med stor teamkänsla.
ARBETSUPPGIFTER
Arbetet är varierande då sekretariatet har olika funktioner som man roterar emellan. Sekretariatet sköter sedvanliga arbetsuppgifterna inom öppenvård såsom utskrifter, tidbokning, post, bevakningar, uppföljning mm.
Tillsammans med enheten i Halmstad har klinikens sekreterare ett gemensamt ansvar för sekretariatets utskrifter. Vi ser det som en självklarhet att våra medarbetare har en utpräglad servicekänsla gentemot både patienter och personal. Vår styrka ligger i vår gemenskap och förutsätter god samarbetsförmåga. Att du som person är noggrann ser vi som en viktig egenskap då vår ambition är att hålla en hög patientsäkerhet och för att en stor del av arbetet är registreringar som beskriver klinikens verksamhet och produktion.
Vi erbjuder dig: En personlig utvecklingsplan och goda möjligheter att utvecklas i din yrkesprofession. Sekretariatet har en ”OLIVIA” med tydligt beskrivna kompetensnivåer för professionen och ett yrkesforum för intern kompetensutveckling.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som är utbildad medicinsk sekreterare. Stor vikt läggs vid flexibilitet och personlig lämplighet.
Kontaktpersoner på detta företaget
Anette Johansson, avdelningschef
035-13 16 09
Maria Johansson, PA-konsult område 2
035-13 11 75
Jenny Millberg, Vision
035-14 77 71
Maria Johansson PA-konsult
035-13 11 75
Anette Johansson, Avdelningschef
035-13 46 07
Marita Backe, bitr. Avdelningschef
035-13 16 09
Maria Johansson, PA-konsult
035-13 11 75
Avdelningschef Anette Johansson
035-13 11 56
Ställföreträdande avdelningschef Susanne Karlsson Öhlin
035-13 16 09
PA-konsult Maria Johansson
035-13 11 75