OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Landstinget Gävleborg erbjuder dig ett meningsfullt arbete i en god arbetsmiljö. Här finns goda utvecklings- och karriärmöjligheter och en bra miljö att leva och bo i. Hos oss får du utveckla dina kunskaper i en dynamisk verksamhet med generösa personalförmåner.
Hälso- och sjukvården är indelad i fyra länsövergripande divisioner och omfattar större delen av vår verksamhet. Utbildning på våra folkhögskolor, kultur och kommunikationer är andra viktiga delar, liksom folktandvården som drivs som ett landstingsägt bolag.
Division Operation har cirka 2000 medarbetare inom tio verksamhetsområden där akutsjukvård, anestesi, kirurgi, ortopedi, ögon, ambulans, onkologi, barn- och ungdomssjukvård, kvinnosjukvård och öron-näsa-hals ingår.
Akutmottagningen är en del av division Operation och har dygnet runt patienter inom medicin, kirurgi, ortopedi och barn. Under helger och jourtid servar vi även ögon, öron-näsa-hals samt kvinnokliniken.
Med cirka 6500 anställda är Landstinget Gävleborg en av länets största arbetsgivare och en viktig aktör för utvecklingen av ett livskraftigt Gävleborg. Välkommen till oss!
ARBETSUPPGIFTER
Arbetsuppgifterna består av vårddokumentation samt registrering i vårdsystem, posthantering, preparering inför scanning samt övrigt förekommande sekreteraruppgifter. Vi servar i första hand medicin, kirurgi och ortopedi men även andra kliniker under jourtid och vi arbetar länsövergripande. Olika systemkontroller - att registrering sker i våra system på rätt sätt. Arbetstiderna innefattar dag-, kväll- och helgarbete.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som är serviceinriktad och positiv med ett intresse av att vilja vara en del i verksamheten, är stresstålig och van vid självständigt arbete. I ditt arbete är du flexibel och har lätt för att samarbeta.
Du ska vara utbildad medicinsk sekreterare med god datavana och goda kunskaper i det svenska språket. Det är meriterande om du har erfarenhet av Melior, Elvis samt kunskap inom DRG.
ÖVRIGT
Landstinget Gävleborg använder sig av e-rekrytering.
Uppgifterna sparas enligt personuppgiftslagen (PUL) och du behöver inte fylla i dem igen om du ska söka ett jobb hos oss vid ett senare tillfälle. Däremot kan du enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill.
Alla dina ansökningar sparas under din egen inloggning på www.offentligajobb.se där du även når ditt CV. Givetvis är det bara behörig personal som kan komma åt dina uppgifter.
Information till rekryteringskonsulter och annonssäljare:
Vi har redan beslutat var vi vill synas med våra platsannonser samt vilket stöd vi vill ha i rekryteringen. Vi kommer inte att köpa annonsplats eller tjänster för pågående rekrytering och ber er därför att inte kontakta oss med sådana erbjudanden
Kontaktpersoner på detta företaget
Anne-Marie Broqvist,Vårdenhetschef
Jan van Kuijl, Vårdenhetschef
026-155285, 072-215 2828
Rigmor Lönnberg, Vårdenhetschef
070-209 30 05
Therese Martinell, Vårdenhetschef
026-15 43 54
Barbro Nordin, Vårdenhetschef
0650-924 03, 070-277 58 38
Elsa Hansson, Vårdenhetschef Dagkirurgin Sandvik
026-27 81 96
Oskar Bondesson, Vårdenhetschef Ambulans Sandvik
026-27 81 90, 070-201 02 33
Kerstin Bäckström, Vårdenhetschef
026-15 80 96, 070-565 18 23
Monica Hofvestam, Vårdenhetschef
026-15 46 82, 070-325 20 85
Elisabeth Weinert, Vision
026-15 83 65