OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Hos oss på Stöd & Resurs, Anestesi och intensivvård finns ett arbete för dig som söker mer än en traditionell sekreterartjänst!
Exempel på arbetsuppgifter:
Administrativ service till hela verksamhetsområdet t.ex. telefonservice,
e-tjänstekort, lokalbokning, förberedelser inför möten m.m.
Sedvanligt mottagningsarbete på smärtsektionen som t.ex. utskrift av journaler, bokningar, remisshantering
Bistå verksamhetens övriga mottagningar (anestesimottagningen och intensivvårdens uppföljningsmottagning) med administrativt arbete.
Hantera riktlinjer och dokument i EDIT (dokumenthanteringssystem)
Arkivering
Publicering av riktlinjer, nyheter och dokument på intranätet
Kvalifikationer:
Formell utbildning som medicinsk sekreterare alternativt vårdadministratör
Mycket goda kunskaper inom IT som t.ex. Officepaketet, webbaserade verktyg och digitala verktyg för kommunikation på hemsidor och i sociala medier
Mycket goda kunskaper i svenska språket och i medicinsk terminologi
Erfarenhet av journal- och remisshantering samt gärna erfarenhet av DRG klassificering/kodning
Gärna erfarenhet av lönerapportering i Heroma och arbete med schemaläggning
Personliga egenskaper:
Du är ansvarstagande, flexibel, kan ta egna initiativ och arbetar lika gärna självständigt som i grupp
Du är noggrann, har överblick och kan prioritera
Du har ett gott bemötande och förståelse för framför allt patienterna men också för andra yrkeskategorier
Du är en person som bidrar med glädje och engagemang
Anställningsform:
Tillsvidareanställning, deltid 75 %, 30 timmar/vecka.
Eventuella frågor besvaras av:
Anna Lena Brantberg
Chef Stöd & Resurs samt Smärtsektionen
Tfn 08-616 28 92
Fackliga representanter:
Vision: Maria Moberg, 08-616 22 56
Välkommen med din ansökan!
Övrigt:
Stöd & Resurs tillhör verksamhetsområde Anestesi och Intensivvård. Inom verksamhetsområdet finns även Anestesiavdelningen, Intensivvårdsavdelning och Steriltekniskt centrum. Totalt är vi ca 400 medarbetare inom verksamhetsområdet.
Vi kan erbjuda dig en attraktiv och utvecklande arbetsplats centralt belägen i Stockholm med mycket med goda kommunikationer. Vi ger dig möjlighet till fri friskvård i fina träningslokaler med gym, gruppaktiviteter och tillgång till bl.a. sjukgymnast och ergonom.
Södersjukhuset tillämpar registerkontroll före beslut om anställning.
Kontaktpersoner på detta företaget
Maria Winemar
Annelie Moquist
08-616 44 04
Maria Anckers
072–5993622
Margareta Hansell
Christina Otterstam
Vårdenhetschef Margareta Boström
08-616 2270
Birgitta Milton
072-5993845
Annelie Moquist
Azra Vrazalica
08-616 37 75
Karin Molander