OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
I Region Kronoberg kan du trivas, växa och påverka. Tillsammans arbetar vi för att nå visionen "Ett gott liv i ett livskraftigt län".
Nu söker vi en ny kollega och medicinsk sekreterare till vårdcentralen Skärvet!
Vårdcentralen Skärvet finns i helt nybyggda lokaler tillsammans med Jourläkarcentralen, som är öppet under kvällar och helger. Vi finns i centrala Växjö, med utmärkta pendlingsmöjligheter, då bussar och tåg ligger bara ett stenkast från vårdcentralen. Dessutom når du Växjös utbud på ett bekvämt promenadavstånd.
Våra ledstjärnor är kontinuitet, gott bemötande och med god tillgänglighet. Hos oss är patienten i centrum och vi gör alltid vårt bästa för att våra patienter ska få vård av god kvalitet och känna trygghet och tillit.
Du kommer jobba med ett härligt gäng som består av undersköterskor, medicinska sekreterare, distrikts- och sjuksköterskor, distrikts- och utbildningsläkare samt arbetsterapeuter, fysioterapeuter och psykosociala resurser. Vi som jobbar här trivs tillsammans och har många års samlad erfarenhet och kunskap - som vi gärna delar med oss av. Här möts du av en personalgrupp med "vi-känsla. Välkommen till oss!
ARBETSUPPGIFTER
Vi erbjuder dig ett vårdnära arbete som berikas av kontakter med patienter i alla åldrar och livssituationer. Som medicinsk sekreterare hos oss kommer du att arbeta med vårdadministration kring våra besök men även fungera som ett viktigt administrativt stöd till våra chefer och medarbetare. Hos oss är arbetsuppgifterna både breda och omväxlande.
Du kommer bland annat att arbeta med journalskrivning, telefonservice, tidsbokningar, receptions- och kassaarbete. Hos oss får du både arbeta självständigt och vara en del av en vårt administrativa team. Vi ser dig och dina kunskaper inom administration som en viktig del av vår framtid.
Som ny medarbetare får du en stabil introduktion på arbetsplatsen och handledning i dina arbetsuppgifter. Vår ambition är att du ska få en trygg start och möjlighet att utvecklas i ditt yrke.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har utbildning som medicinsk sekreterare/vårdadministratör. Du uttrycker dig väl i svenska både i tal och skrift samt har god IT-vana. Har du erfarenhet att arbeta i Cambio Cosmic är det meriterande.
Eftersom vi arbetar nära varandra är det viktigt att du har god samarbetsförmåga, är flexibel och har ett intresse av att arbeta i team. Du har förmågan att bemöta och prata med olika människor i olika situationer. I ditt arbete är du är ansvarsfull och noggrann. Självklart delar du vår värdegrund "respekt för människan" och bidrar till ett gott arbetsklimat!
ÖVRIGT
Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du direkt till Visma Recruit 0771-693 693.
Frågor om specifika jobb besvaras av den rekryterare eller kontaktperson som anges i annonsen. För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen.
Vi undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen.