Medicinsk sekreterare till VO diagnostik i Ängelholm

Medicinsk sekreterare till VO diagnostik i Ängelholm

Arbetsbeskrivning

Gör skillnad. Varje dag

Är du redo för ett nytt spännande uppdrag? Brinner du för god service och vill vara med och utveckla vår administrativa verksamhet tillsammans med oss? Då är detta tjänsten för dig! Hos oss erbjuder vi dig ett varierat och stimulerande arbete med goda utvecklingsmöjligheter.

Vi inom verksamhetsområde (VO) diagnostik är det bästa av två världar med ett akutsjukhus i Helsingborg och två elektiva sjukhus i Ängelholm och Landskrona. Totalt utför vi årligen drygt 235 000 undersökningar. Här tror vi att god trivsel i gruppen, en god arbetsmiljö och möjligheter till personlig utveckling i förlängningen ger hög patientsäkerhet. Vi som arbetar inom Region Skåne har en gemensam värdegrund. Där är vi välkomnande, drivande och visar omtanke och respekt för varandra och för vår omgivning.

Du kan följa våra medarbetare på Ängelholms sjukhus Instagramkonto https://www.instagram.com/angelholmssjukhus/. Där får du ta del av vardagen på vårt sjukhus och lära dig mer om olika verksamheter. Följ oss gärna!

ARBETSUPPGIFTER
Vi ser nu fram emot att välkomna en ny kollega till oss! Tjänsten avser en kombinerad roll som medicinsk sekreterare och administratör med chefsstödsuppdrag.

Som medicinsk sekreterare arbetar du i team där du kommer att ha en väldigt viktig roll. Dina arbetsuppgifter kommer att bestå av medicinsk dokumentation, remisshantering, tidsbokning av undersökningar inom diagnostik, receptionsarbete och övriga administrativa uppgifter. Du kommer även att arbeta med media, såsom beställningar av bilder och svar, samt telefonkontakt med remitterade patienter.

Som administratör med chefsstödsuppdrag arbetar du på uppdrag av enhetschef, som du stödjer i olika administrativa och samordnande frågor rörande personal samt andra situationer som kan uppkomma. I dina arbetsuppgifter ingår bland annat administrativ personalhantering, hantering av HR-fönster gällande schemaläggning, HR-frågor, personalplanering (inkluderat vakanser) samt mötesplanering och protokollförande. Du arbetar även med rapporter och statistik samt övriga administrativa arbetsuppgifter.

KVALIFIKATIONER
Vi välkomnar dig som har godkänd utbildning i hälso- och sjukvårdsadministration, 80p KY eller 400p YH, alternativt motsvarande läkarsekreterarutbildning. Goda kunskaper i svenska, i såväl tal som skrift, och goda kunskaper i medicinsk terminologi är också krav för tjänsten. Därtill har du allmän god datorvana i Windows. Det är meriterande om du har arbetslivserfarenhet inom yrket och/eller erfarenhet av att arbeta med diagnostik. Kunskaper i våra system Sectra Ris-Pacs, MedSpeech, 1177.se, HR-fönster och Pasis är också önskvärt.

Som person är du serviceinriktad, strukturerad, noggrann och har en god initiativ- och samarbetsförmåga. Vidare är du ansvarstagande och tar dig an dina arbetsuppgifter på ett positivt och lösningsfokuserat sätt. Du har även förmåga att kunna hantera skiftande arbetstempo och har en god planeringsförmåga. Därtill agerar du i enlighet med våra värderingar och är flexibel när förutsättningar för arbetet ändras och nya beslut fattas. Vi ser ett professionellt medarbetarskap där din yrkeskompetens, samarbetsförmåga och inställning till arbetet som viktiga delar. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

Observera att denna annons finns publicerad under flera olika yrkeskategorier som är kopplade till en huvudannons. Du kan därför komma att slussas vidare när du söker jobbet

I denna rekrytering tillämpas löpande urval. Varmt välkommen med din ansökan redan idag, vi ser fram emot att lära känna dig!

ÖVRIGT
Region Skåne finns till för att alla som bor i Skåne ska må bra och känna framtidstro. Genom gränslösa samarbeten och omtanke skapas de bästa förutsättningar för ett hälsosamt liv inom näringsliv, kollektivtrafik, kultur och hälso- och sjukvård i Skåne. Tillsammans gör vi livet mera möjligt.

Förvaltning Skånes sjukhus nordväst är en av Region Skånes sex hälso- och sjukvårdsförvaltningar med cirka 3 700 medarbetare främst på sjukhusen i Helsingborg och Ängelholm, men även i Landskrona. Verksamheten omfattar hälso- och sjukvård, forskning och utbildning. På Helsingborgs lasarett bedriver vi akutverksamhet dygnet runt. Här genomförs både akuta och planerade operationer. På lasarettet finns både förlossning och neonatalvård och de flesta internmedicinska specialiteterna är representerade. I Ängelholm bedriver vi närsjukvård, rehabilitering och specialiserad vård. Här genomförs planerade operationer, bland annat inom ortopedi. Välkommen!

På http://www.skane.se/rekryteringsstatus kan du se i vilket skede Region Skånes rekryteringar befinner sig och hur många som har sökt tjänsterna.

Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Kontaktpersoner på detta företaget

Clement Lidbeck - Enhetschef
0431-815 39
Annika Anderson
0431-818 65
Ulla-Marie Andersson
0431-811 56
Agneta Gustafsson - Enhetschef
0431-815 20
Marie Andréasson - Enhetschef
0431-817 42
Patricia Karlsson - Vårdförbundet
0431-811 41
Marie Karlsson - Enhetschef Avdelning 11
0431-812 71
Vårdförbundet
0431-81354
Jessica Nilsson, enhetschef
0431-810 41
Gunvor Fredriksson, enhetschef
0431-817 26

Sammanfattning

Postadress

Södra Vägen
Ängelholm, 26281

Liknande jobb


19 november 2024

19 november 2024