OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Inom Skånes universitetssjukvård (Sus) finns verksamhetsområde intensiv- och perioperativ vård. Vi erbjuder anestesi, operationssjukvård, intensivvård och postoperativ vård i Malmö och Lund. Inom verksamhetsområdet har vi också en enhet för utredning av malign hypertermi, som är en riksspecialitet. Vi bedriver även en smärtbehandlingsverksamhet och ansvarar för den samlade steriltekniska verksamheten inom Skånes universitetssjukvård. Vidare har verksamhetsområdet intensiv- och perioperativ vård cirka 1100 anställda.
Vid intensivvårdsavdelningen och postoperativa avdelningen (IVA-Postop) i Lund bedrivs kvalificerad intensivvård och postoperativ vård. Enheten är en resurs för de olika verksamheterna på det egna sjukhuset och för övriga sjukhus inom Region Skåne. Hos oss arbetar cirka 120 medarbetare inom olika yrkeskategorier såsom läkare, sjuksköterskor, undersköterskor, fysioterapeuter/sjukgymnaster, medicinska sekreterare samt kuratorer.
ARBETSUPPGIFTER
Vill du ha ett spännande, varierande och utvecklande administrativt arbete? I så fall kan du vara den vi söker!
Vi erbjuder dig en självständig tjänst där du fungerar som ett personal- och löneadministrativt stöd åt våra tre enhetschefer på intensivvårdsavdelningen (IVA) i Lund. Du kommer även att fungera som en support åt våra cirka 120 medarbetare i löneadministrativa frågor. Därtill ingår det att ansvara för att förbereda beslutsunderlag åt enhetscheferna, frånvarohantering och administration i HR-fönster samt TimeCare. I rollen förväntas du också att vara administratör i Skånekatalogen och behjälplig vid introduktion av nyanställda. Vidare kommer tjänsten att utformas och utvecklas tillsammans med enhetscheferna.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning, gärna inom administration såsom hälso- och sjukvårdsadministration (KY 80p/YH 400 p), alternativt annan administrativ utbildning och/eller erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Därtill krävs det tidigare erfarenhet från arbete med administrativa arbetsuppgifter inom hälso- och sjukvård samt kunskaper i HR-fönster. Vidare har du goda kunskaper i svenska såväl i tal som skrift och du behärskar Officepaketet väl. Vi ser det som meriterande med kunskap och erfarenhet av Skånekatalogen och TimeCare
För att lyckas i rollen ser vi att du är en positiv person som alltid eftersträvar att ge en god service med hög kvalité. Du bör ha förmåga till självständigt arbete samtidigt som du har lätt för att samarbeta med andra. Vi ser även att du är ansvarstagande och tar gärna initiativ för att utveckla verksamheten.
I denna rekrytering tillämpar vi löpande urval. Välkommen med din ansökan redan idag!
Observera att denna annons finns publicerad under flera olika yrkeskategorier som är kopplade till en huvudannons. Du kan därför komma att slussas vidare när du söker jobbet.
ÖVRIGT
Region Skåne ansvarar för hälso- och sjukvård, kollektivtrafik och en hållbar utveckling i hela Skåne. Vårt högsta beslutande organ är regionfullmäktige, som väljs direkt av invånarna i Skåne. Region Skåne är en värderingsstyrd organisation som arbetar med värderingarna välkomnande, drivande, omtanke och respekt i allt vi gör.
Skånes universitetssjukhus (Sus) finns i Lund och Malmö och är landets tredje största sjukhus. Sus är ett kunskapsnav för hälso- och sjukvård i livets alla skeden på regional, nationell och internationell nivå. Våra 12 000 medarbetare är med och driver utvecklingen inom universitetssjukhusets tre uppdragsområden: vård, forskning och utbildning. Hos oss får du arbeta i en värderingsstyrd organisation som utvecklar hälso- och sjukvården tillsammans med patienter och deras närstående. Välkommen!
På http://www.skane.se/rekryteringsstatus kan du se i vilket skede Region Skånes rekryteringar befinner sig och hur många som har sökt tjänsterna.
Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.