OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Gör skillnad. Varje dag.
Är du redo för din nästa utmaning där du får möjlighet att utvecklas i din roll som medicinsk sekreterare tillsammans med glada och engagerade kollegor? Då kan detta vara tjänsten för dig!
Beroendecentrum Malmö (BCM) är en innovativ och dynamisk verksamhet, inom verksamhetsområde vuxenpsykiatri Malmö/Trelleborg. Vår verksamhet består av mycket engagerad personal och är en av landets största inom området beroendesjukdomar. Vi erbjuder behandling och diagnostik av alkohol, narkotika, läkemedel och spel om pengar. Hos oss bedrivs både öppenvård och heldygnsvård för personer med beroendeproblematik där det krävs specialistutredning och specialistvård. Vi har dessutom ett regionalt uppdrag för heldygnsvården vid opioidberoende.
Dubbeldiagnosmottagningen (DD-mottagningen) är en öppenvårdsmottagning för personer med samsjuklighet som till exempel beroendesjukdom och psykos. Det är en liten mottagning med tre sjuksköterskor, en kurator, överläkare och medicinsk sekreterare. På mottagningen har vi cirka 35 patienter som besöker oss regelbundet.
Är du nyfiken på att höra mer om hur det är att jobba hos oss? Då är du varmt välkommen att kontakta oss!
ARBETSUPPGIFTER
Vi välkomnar en medicinsk sekreterare till vår dubbeldiagnosmottagning i Malmö! Den här tjänsten är en tidsbegränsad anställning med en sysselsättningsgrad på 100%.
Som medicinsk sekreterare hos oss är dina huvudsakliga arbetsuppgifter att organisera och strukturera det administrativa arbetet i ditt team. Därtill ingår också journalskrivning samt bokning av patienter. Utöver detta förekommer bland annat att svara i receptionstelefonen, registrera besök, diagnos- och klassifikation av vårdåtgärders-koder (KVÅ-koder) samt skriva anteckningar på arbetsplatsträffar och teammöten. I arbetsuppgifterna ingår även att vara beställare i Marknadsplatsen samt att vid behov hjälpa till och skriva för andra enheter inom BCM.
Rollen som medicinsk sekreterare håller på att förändras och Region Skåne står inför införandet av den heltäckande digitala plattformen Skånes Digitala Vårdsystem (SDV) som kommer att ersätta flera av dagens journalsystem. Vi är öppna och ödmjuka inför den fortsatta utveckling som det innebär och ser gärna att du bidrar med dina kompetenser och egenskaper i förändringsarbetet. Besök gärna SDV-podden om du är nyfiken på att få veta mer om införandet: https://soundcloud.com/regionskane/sets/sdv-podden
KVALIFIKATIONER
Vi välkomnar dig som har en utbildning inom Hälso- och sjukvårdsadministration på 80 KY-poäng eller 400 YH-poäng, alternativt motsvarande läkarsekreterarutbildning. Du har goda kunskaper i medicinsk terminologi och goda språkkunskaper i svenska, i såväl tal som skrift. Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet inom yrket och av att hantera något av våra journalsystem Melior och Våps och Webb-PASiS.
För att trivas hos oss är du en person som gillar att planera och organisera ditt arbete med fokus på att hålla en hög leveranskvalitet. Vidare ser du värdet av ett välfungerande samarbete och bidrar själv till detta genom att dela med dig av dina kunskaper och erfarenheter. Genom ditt engagemang och positiva inställning skapar du ett gott arbetsklimat tillsammans med dina kollegor, där vi alla hjälps åt för att nå bästa vårdkvalitet för våra patienter. Därtill är du trygg som person, noggrann i din yrkesroll och har hög ansvarskänsla. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Utdrag ur misstanke- och belastningsregister kommer att göras innan eventuell anställning.
I denna rekrytering tillämpar vi löpande urval. Varmt välkommen med din ansökan redan idag. Vi ser fram emot att lära känna dig!
ÖVRIGT
Region Skåne ansvarar för hälso- och sjukvård, kollektivtrafik och en hållbar utveckling i hela Skåne. Vårt högsta beslutande organ är regionfullmäktige, som väljs direkt av invånarna i Skåne. Region Skåne är en värderingsstyrd organisation som arbetar med värderingarna välkomnande, drivande, omtanke och respekt i allt vi gör.
Skånes universitetssjukhus (Sus) finns i Lund och Malmö och är landets tredje största sjukhus. Sus är ett kunskapsnav för hälso- och sjukvård i livets alla skeden på regional, nationell och internationell nivå. Våra 12 000 medarbetare är med och driver utvecklingen inom universitetssjukhusets tre uppdragsområden: vård, forskning och utbildning. Hos oss får du arbeta i en värderingsstyrd organisation som utvecklar hälso- och sjukvården tillsammans med patienter och deras närstående. Välkommen!
På http://www.skane.se/rekryteringsstatus kan du se i vilket skede Region Skånes rekryteringar befinner sig och hur många som har sökt tjänsterna.
Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.