Medicinsk sekreterare till Vuxenpsykiatrimottagning dubbeldiagnos i Malmö

Medicinsk sekreterare till Vuxenpsykiatrimottagning dubbeldiagnos i Malmö

Arbetsbeskrivning

Gör skillnad. Varje dag.
Är du redo för din nästa utmaning där du får möjlighet att utvecklas i din roll som medicinsk sekreterare tillsammans med glada och engagerade kollegor? Då kan detta vara tjänsten för dig!

Beroendecentrum Malmö (BCM) är en innovativ och dynamisk verksamhet, inom verksamhetsområde vuxenpsykiatri Malmö/Trelleborg. Vår verksamhet består av mycket engagerad personal och är en av landets största inom området beroendesjukdomar. Vi erbjuder behandling och diagnostik av alkohol, narkotika, läkemedel och spel om pengar. Hos oss bedrivs både öppenvård och heldygnsvård för personer med beroendeproblematik där det krävs specialistutredning och specialistvård. Vi har dessutom ett regionalt uppdrag för heldygnsvården vid opioidberoende.

Dubbeldiagnosmottagningen (DD-mottagningen) är en öppenvårdsmottagning för personer med samsjuklighet som till exempel beroendesjukdom och psykos. Det är en liten mottagning med tre sjuksköterskor, en kurator, överläkare och medicinsk sekreterare. På mottagningen har vi cirka 35 patienter som besöker oss regelbundet.

Är du nyfiken på att höra mer om hur det är att jobba hos oss? Då är du varmt välkommen att kontakta oss!

ARBETSUPPGIFTER
Vi välkomnar en medicinsk sekreterare till vår dubbeldiagnosmottagning i Malmö! Den här tjänsten är en tidsbegränsad anställning på ett år och med sysselsättningsgrad på 100%.

Hos oss är din huvudsakliga arbetsuppgift att organisera och strukturera det administrativa arbetet och med fokus på journalskrivning. Utöver detta förekommer bland annat att svara i mottagningens telefon, registrera besök, diagnos- och klassifikation av vårdåtgärders-koder (KVÅ-koder) samt skriva anteckningar på arbetsplatsträffar och teammöten. I arbetsuppgifterna ingår även att hjälpa till och skriva för andra enheter inom BCM. Du har ett nära samarbete med teamet och har en roll i den dagliga kontakten med patienterna som besöker mottagningen.

Rollen som medicinsk sekreterare håller på att förändras och Region Skåne står inför införandet av den heltäckande digitala plattformen Skånes Digitala Vårdsystem (SDV) som kommer att ersätta flera av dagens journalsystem. Vi är öppna och ödmjuka inför den fortsatta utveckling som det innebär och ser gärna att du bidrar med dina kompetenser och egenskaper i förändringsarbetet.
Besök gärna SDV-podden om du är nyfiken på att få veta mer om införandet: https://soundcloud.com/regionskane/sets/sdv-podden


KVALIFIKATIONER
Vi välkomnar dig som har en utbildning inom Hälso- och sjukvårdsadministration på 80 KY-poäng eller 400 YH-poäng, alternativt motsvarande läkarsekreterarutbildning. Du har goda kunskaper i medicinsk terminologi och goda språkkunskaper i svenska, i såväl tal som skrift. Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet inom yrket och av att hantera något av våra journalsystem Melior och Våps och Webb-PASiS.

För att trivas hos oss är du en person som gillar att planera och organisera ditt arbete med fokus på att hålla en hög leveranskvalitet. Vidare ser du värdet av ett välfungerande samarbete och bidrar själv till detta genom att dela med dig av dina kunskaper och erfarenheter. Genom ditt engagemang och positiva inställning skapar du ett gott arbetsklimat tillsammans med dina kollegor, där vi alla hjälps åt för att nå bästa vårdkvalitet för våra patienter. Därtill är du trygg som person, noggrann i din yrkesroll och har hög ansvarskänsla. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Utdrag ur misstanke- och belastningsregister kommer att göras innan eventuell anställning.

I denna rekrytering tillämpar vi löpande urval. Varmt välkommen med din ansökan redan idag. Vi ser fram emot att lära känna dig!


ÖVRIGT
Region Skåne finns till för att alla som bor i Skåne ska må bra och känna framtidstro. Genom gränslösa samarbeten och omtanke skapas de bästa förutsättningar för ett hälsosamt liv inom näringsliv, kollektivtrafik, kultur och hälso- och sjukvård i Skåne. Tillsammans gör vi livet mera möjligt.

Psykiatri, habilitering och hjälpmedel är den tredje största förvaltningen med verksamheter runt om i hela Skåne. Vi har ett brett uppdrag där många olika kompetenser tillsammans ger våra patienter den bästa vården och omsorgen. Med nyfikenhet och stort intresse satsar vi också på utveckling och forskning.

Uppdraget inom psykiatri är att bedriva specialiserad vård i den offentligt drivna barn-, vuxen- och rättspsykiatrin. Habiliteringen bedriver habilitering och rehabilitering inom den offentligt drivna barn-, ungdoms- och vuxenhabiliteringen. Hjälpmedel har i uppdrag att hantera hjälpmedel som föreskrivs till patienter i Skåne. Inom förvaltningen finns också syn-, hörsel och dövverksamhet och ungdomsmottagningarna i Skåne.

På http://www.skane.se/rekryteringsstatus kan du se i vilket skede Region Skånes rekryteringar befinner sig och hur många som har sökt tjänsterna.

Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Sammanfattning

Liknande jobb