OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Gör skillnad. Varje dag.
Verksamhetsområde (VO) vuxenpsykiatri Kristianstad bedriver specialistpsykiatri med cirka 350 medarbetare och vänder sig till vuxna från 18 år. Inom verksamhetsområdet finns det heldygns- och öppenvård, fyra slutenvårdsavdelningar, en akutmottagning samt en beroendemottagning. Vårt upptagningsområde är kommunerna i nordöstra Skåne, fem kommuner totalt. Vi är måna om att ha ett gott samarbete med kommunerna vilket vi upprätthåller genom samverkansmöten och gemensamma vårdplaneringar.
Öppenvårdsmottagningen i Kristianstad är placerad inom gångavstånd till Centralsjukhuset Kristianstad (CSK). Vi har ett nära samarbete där vi hjälps åt och arbetar med patienterna i fokus. Idag är vi cirka 70 medarbetare på mottagningen, varav sju medicinska sekreterare och två administratörer. Vi hoppas att du är redo för nya utmaningar och vill bli en del av vår medarbetargrupp!
Rollen som medicinsk sekreterare håller på att förändras och Region Skåne står inför införandet av den heltäckande digitala plattformen Skånes Digitala Vårdsystem (SDV) som kommer att ersätta flera av dagens journalsystem. Vi är öppna och ödmjuka inför den fortsatta utveckling som det innebär och ser gärna att du bidrar med dina kompetenser och erfarenheter i förändringsarbetet. Besök gärna SDV-podden om du är nyfiken på att få veta mer om införandet: https://soundcloud.com/regionskane/sets/sdv-podden.
ARBETSUPPGIFTER
Vill du ha ett flexibelt arbete med varierande arbetsuppgifter? Är du intresserad av att ha egna ansvarsområden utöver de vardagliga arbetsuppgifterna? Då är detta en tjänst för dig!
Hos oss arbetar du i ett nära samarbete med läkare, övrig vårdpersonal och med dina medicinska sekreterarkollegor. Vi arbetar mot och har ett nära samarbete med psykiatriska akutmottagningen, heldygnsvården och övriga externa samarbetspartners.
Du blir del av ett härligt gäng där vi hjälper och stöttar varandra. Som medicinsk sekreterare består ditt arbete till största delen av att organisera och strukturera de administrativa arbetena på mottagningen. I arbetsteamet samarbetar du med olika personalkategorier och medverkar aktivt till förbättring av rutiner, arbetssätt och utveckling av enheten. Arbetsuppgifterna innefattar sedvanliga medicinska sekreteraruppgifter såsom journalskrivning via MedSpeech i Melior, schemaläggning, registreringar i Pasis samt remiss- och teamkonferenshantering. Därutöver är du ett stort stöd till dina kollegor. Det finns möjlighet till egna ansvarsområden såsom Mina planer, Callguide med flera. I din roll har du även viss patientkontakt med telefonpass samt hantering av inkomna ärenden via 1177. Möjlighet till hemarbete finns vid behov.
När du börjar hos oss får du en introduktion och bredvidgång anpassad efter dina behov så att din kompetens tas tillvara i vårt team.
KVALIFIKATIONER
Vi välkomnar dig som har en godkänd utbildning inom Hälso- och sjukvårdsadministration 80p KY/400p YH eller motsvarande läkarsekreterarutbildning. Därtill har du goda kunskaper i medicinsk terminologi och goda kunskaper i svenska språket i såväl tal som skrift. Vi ser det som meriterande om du har god datorvana samt kunskaper i Melior, MedSpeech och/eller Pasis.
För att trivas hos oss tror vi att du uppskattar en omväxlande arbetsplats lika mycket som vi gör. Ett spännande, variationsrikt och utvecklande arbete tilltalar dig. Du arbetar serviceinriktat och har ett flexibelt förhållningssätt där du snabbt kan ställa om när det behövs. Du har även god samarbetsförmåga och tycker om att arbeta i tvärprofessionella team. Vi är måna om att hitta rätt person för tjänsten och lägger därför stor vikt vid personlig lämplighet.
Utdrag ur misstanke- och belastningsregistret kommer att göras innan eventuell anställning.
I den här rekryteringen tillämpar vi löpande urval. Varmt välkommen med din ansökan redan idag, vi ser fram emot att lära känna dig!
ÖVRIGT
Region Skåne finns till för att alla som bor i Skåne ska må bra och känna framtidstro. Genom gränslösa samarbeten och omtanke skapas de bästa förutsättningar för ett hälsosamt liv inom näringsliv, kollektivtrafik, kultur och hälso- och sjukvård i Skåne. Tillsammans gör vi livet mera möjligt.
Psykiatri, habilitering och hjälpmedel är den tredje största förvaltningen med verksamheter runt om i hela Skåne. Vi har ett brett uppdrag där många olika kompetenser tillsammans ger våra patienter den bästa vård och omsorg. Med nyfikenhet och stort intresse satsar vi också på utveckling och forskning.
Uppdraget inom psykiatri är att bedriva specialiserad vård i den offentligt drivna barn-, vuxen- och rättspsykiatri. Habiliteringen bedriver habilitering och rehabilitering inom den offentligt drivna barn-, ungdoms- och vuxenhabiliteringen. Hjälpmedel har i uppdrag att hantera hjälpmedel som föreskrivs till patienter i Skåne. Inom förvaltningen finns också syn-, hörsel och dövverksamhet.
På http://www.skane.se/rekryteringsstatus kan du se i vilket skede Region Skånes rekryteringar befinner sig och hur många som har sökt tjänsterna.
Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.