OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
I Region Kronoberg kan du trivas, växa och påverka. Tillsammans arbetar vi för att nå visionen "Ett gott liv i ett livskraftigt län".
Välkommen till primärvård, psykiatri och rehab! Ett nytt verksamhetsområde som står inför en spännande framtid med utveckling av god och nära vård. Primärvård, psykiatri och rehab består av 21 offentligt drivna vårdcentraler, 1177 vårdguiden, specialistpsykiatri, rehab- och habiliteringsverksamheter samt familjehälsan och En väg in för barn och ungdomar med psykisk ohälsa. Vårt uppdrag är att skapa goda förutsättningar för våra patienter, att Kronobergarna ska få rätt vård och behandling av bästa möjliga kompetens i rätt tid och på rätt vårdnivå.
På vårdcentralen i Lessebo erbjuder vi grundläggande hälso- och sjukvård för alla åldersgrupper, rådgivning, rehabilitering, förebyggande hälsoinsatser, barnhälsovård och psykiatri-kompetens. Vi ligger centralt i Lessebo med 10 min gångavstånd från tåg och 2 min gångavstånd från busstation, vilket gör det lätt att pendla med både tåg och buss.
Hos oss är patienten i centrum och vi gör alltid vårt bästa för att våra patienter ska få vård av god kvalitet samt känna trygghet och tillit genom ett gott bemötande.
Vi söker nu efter en engagerad medicinsk sekreterare som vill vara med i vårt team!
Du kommer jobba med ett gott gäng som består av medicinska sekreterare, undersköterskor, sjuksköterskor, distrikts- och utbildningsläkare, lokalvårdare fysioterapeuter, arbetsterapeut och psykosociala resurser. Vi som jobbar här trivs tillsammans och har många års samlad erfarenhet och kunskap – som vi gärna delar med oss av.
Vi erbjuder dig ett varierat och roligt arbete.
ARBETSUPPGIFTER
Vill du jobba med många olika uppgifter och lära dig mycket? Som medicinsk sekreterare hos oss är du en viktig del av vårdcentralen. Hos oss får du både arbeta självständigt och vara en del av vårt team.
Som medicinsk sekreterare hos oss kommer du arbeta med vårdadministration kring våra besök, men även fungera som ett viktigt administrativt stöd till övriga medarbetare. Hos oss är arbetsuppgifterna både breda och omväxlande.
Du kommer bland annat jobba med journalskrivning, telefonservice, tidsbokningar, väntelistor och visst receptions- och kassaarbete kan förekomma.
Som ny medarbetare kommer du få en stabil introduktion på arbetsplatsen och handledning i dina arbetsuppgifter.
Dessutom får du trevliga arbetskamrater som trivs och har roligt på jobbet och som brinner för att ge god service till kollegor och patienter.
KVALIFIKATIONER
Dokumenterad medicinsk sekreterarutbildning är ett krav och vi ser gärna att du har erfarenhet av arbete på vårdcentral.
Du uttrycker dig väl i svenska både i tal och skrift och har god IT-vana. Har du erfarenhet av att arbeta i Cambio Cosmic är det meriterande.
I ditt arbete är du ansvarsfull och noggrann, kan planerar och organiserar arbetet på ett effektivt sätt. Du är flexibel i både tanke och handling och har ett positivt förhållningssätt.
Eftersom vi arbetar nära varandra är det viktigt att du har god samarbetsförmåga, är flexibel och har ett intresse av att arbeta i team.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
ÖVRIGT
Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du direkt till Visma Recruit 0771-693 693.
Rekrytering kan ske löpande vilket innebär att tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag.
Frågor om specifika jobb besvaras av den rekryterare eller kontaktperson som anges i annonsen. För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen.
Vi undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen.