OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Akutmottagningen har hand om akuta sjukdomstillstånd och olycksfall som inte kan tas om hand på vårdcentralen. På Östersunds sjukhus har vi en akutmottagning som är öppen dygnet runt, årets alla dagar. Du som vill jobba på länets enda sjukhus, vara en viktig del i patientens vård – som en i ett team – och vill utvecklas i din profession – kommer att trivas som medicinsk sekreterare på vår akutmottagning!
Varje år tar vi emot ca 40 000 akut vårdsökande patienter i alla åldrar. Förutom ett väl utbyggt system för triage är verksamheten indelad i kirurgi-, ortopedi-, och medicinteam samt observationsplatser. Under jourtid tar vi även hand om patienter inom barn-, gyn-, öron- och ögonkliniken.
Vi strävar alltid efter en hög patientsäkerhet och ett professionellt bemötande. Vi jobbar ständigt med förbättringar för att utveckla mottagningen för att möta patientens behov på bästa sätt.
ARBETSUPPGIFTER
Som medicinsk sekreterare på akutmottagningen kommer du att ha ett utvecklande arbete och ett samarbete med all vårdpersonal.
Dina arbetsuppgifter består av medicinsk dokumentation, diagnos- och åtgärdsklassificering, samt övriga administrativa uppgifter. I verksamheten pågår flera utvecklings- och förändringsarbeten för att bidra till en ökad patientsäkerhet. Arbete i akutmottagningens reception ingår. Arbetet är förlagt till dagtid, helgtjänstgöring ingår. Individuell schemaplanering tillämpas.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som är utbildad vårdadministratör/medicinsk sekreterare, gärna med erfarenhet av vårt journalsystem Cosmic.
Vi värdesätter egenskaper som noggrannhet, engagemang, flexibilitet, servicetänkande och ett gott bemötande. Du har ett professionellt arbetssätt och har lätt för att organisera ditt arbete. Du trivs i samarbete med andra samtidigt som du tar eget ansvar. Du har ett genuint intresse för språk då du som medicinsk sekreterare kontinuerligt kvalitetsgranskar patientdokumentationen för att patienten ska kunna läsa och förstå sin egen journal. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
ÖVRIGT
Region Jämtland Härjedalen ska vara en region att längta till och växa i. Vi är 4 000 medarbetare som alla jobbar för ett friskare, tryggare och rikare liv för länets medborgare. Vi ansvarar för hälso- och sjukvård, tandvård, utbildning, kultur och kollektivtrafik för hela länet.
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Region Jämtland Härjedalen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig att skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller i pappersformat.
Som arbetsgivare kan vi erbjuda egna träningslokaler med gym och olika gruppaktiviteter. Du blir också medlem i vår personalförening som erbjuder rabatter och en mängd olika och roliga aktiviteter.
Kontaktpersoner på detta företaget
Enhetschef Elisabeth Ågren
063-15 31 74
Enhetschef Carina Bouvin
063-15 31 73
Områdeschef Anita Secher
063-15 54 51
Enhetschef Akutmottagningen Christina Larsson
063-15 45 33
Enhetschef Pia Iwars
063-154838
Enhetschef Britt-Marie Stolth
063-15 30 26
Enhetschef Helena Ivansson
063-15 30 23
Enhetschef Lars Salomonsson
063-15 31 72
Enhetschef Christel Nord
Enhetschef akutmottagningen Christine Jonsson
063-153838