Medicinsk sekreterare (vikariat)

Medicinsk sekreterare (vikariat)

Arbetsbeskrivning

Onkologikliniken Mälarsjukhuset, Eskilstuna

Välkommen att skapa Sveriges friskaste län tillsammans med oss!

Om oss
Vill du vara en del av vårt team på onkologklinikens administrativa enhet på Mälarsjukhuset i Eskilstuna?

Onkologkliniken är en länsövergripande klinik för Sörmlands onkologipatienter, där vi arbetar med vuxna patienter med olika cancerdiagnoser i olika stadier av sjukdom.

Administrativa enheten består av en enhetschef, en klinikadministratör/IT-ansvarig, 11 medicinska sekreterare samt en receptionist.

Dina arbetsuppgifter
Vi strävar efter att ständigt arbeta med utveckling och kvalitetsarbete inom verksamheten och har en positiv personalgrupp som värnar om ett gott arbetsklimat. Sedan ca tre år arbetar vi med s k "workshifting", dvs flyttar över administrativa arbetsuppgifter till medicinska sekreterare för att avlasta övriga yrkeskategorier.

Vi kan erbjuda ett roligt och stimulerande arbete där medicinska sekreterare har en central roll. Arbetet innebär ett nära samarbete med andra yrkeskategorier samt kontakter med externa vårdgivare. Vi använder NCS cross journal- och kassa/tidbokssystem. Som medicinsk sekreterare arbetar du flexibelt med många olika arbetsuppgifter inom medicinsk dokumentation samt övriga administrativa arbetsuppgifter som kan förekomma inom hälso- och sjukvården. Möjlighet till visst distansarbete finns. Gillar du att arbeta självständigt under eget ansvar är detta ett arbete för dig.

Vi söker dig som är intresserad av ett varierande arbete som medicinsk sekreterare och som också har ett intresse för IT inom vården, där du kan vara behjälplig med att lösa enklare uppstådda IT-problem, men också viss utbildning av nya medarbetare. Du kommer också arbeta en del med eKS , publicering av arbetsrutiner samt lägga upp och beställa nya/ändrade behörigheter i våra olika system för att avlasta ordinarie medarbetare under införandeprocessen av nytt journalsystem.

Din kompetens
Du har dokumenterad utbildning som läkarsekreterare/medicinsk sekreterare är ett krav. Du har goda kunskaper i medicinsk terminologi, DRG-kodning och svenska språket. Om du även arbetat i journalsystemet NCS-cross tidigare är det meriterande.
Vi söker dig som är stresstålig, flexibel och har en god kommunikations- och samarbetsförmåga. Det är även önskvärt att du har en positiv inställning, är serviceinriktad samt mån om att ge ett gott bemötande då vi ständigt arbetar med patienten i fokus.

Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper. Intervjuer sker löpande.

Anställningsform
Vikariatsanställning under ett år med tillträde enligt överenskommelse.

Information om tjänsten lämnas av
Administrativ enhetschef onkologkliniken Sörmland, Anette Sjöberg, 016-10 39 65, anette.sjoberg@regionsormland.se
Fackliga företrädare, Carina Nordh, 016-16 69 39, carina.nordh@regionsormland.se
Övriga fackliga företrädare söks via kontaktcenter, 0155-24 50 00.


Kom och jobba hos oss på onkologkliniken!


Välkommen med din ansökan, inklusive CV, senast 2023-09-15.
Intervjuer kan komma att ske löpande.


Se våra förmåner (http://regionsormland.se/jobb-och-utbildning/vara-formaner/)

Följ oss gärna på Facebook (http://facebook.com/regionsormlandJobbahososs/)


Vi har i vissa fall skyldighet att kontrollera om en person förekommer i misstanke- och eller belastningsregistret. Det kan ske på två sätt, endera begär regionen ut uppgiften själv eller också uppmanas du att begära ut utdrag för att kunna visa upp innan anställning. Vi begär i undantagsfall att du visar upp registerutdrag även vid tillsättning av andra tjänster än de som avses ovan. Blir du aktuell för anställning kommer du att informeras om vad som gäller för den tjänst du sökt.

Vi gör aktiva val vid exponering och rekryteringsstöd och undanber oss därför direktkontakt av bemannings- och rekryteringsföretag.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Region Sörmland
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 14 juni 2023
  • Ansök senast: 15 september 2023

Liknande jobb