Medicinsk sekreterare, vikariat, till gynekologisk avdelning i Helsingborg

Medicinsk sekreterare, vikariat, till gynekologisk avdelning i Helsingborg

Arbetsbeskrivning

Gör skillnad. Varje dag.

Verksamhetsområde (VO) obstetrik och gynekologi (OG) Helsingborg/Ängelholm har cirka 300 medarbetare.
Den vårdadministrativa enheten är en egen enhet inom OG där medarbetarna är organisatoriskt samlad under en egen chef. Inom vår enhet arbetar 26 engagerade medicinska sekreterare, operationskoordinator slutenvård, operationskoordinator dagkirurgi, koordinator SVF, administratörer, chefstöd samt enhetschef.

Vårdadministrativa medarbetare finns på specialistmödravårdsmottagningen, förlossningen, BB, gynekologisk mottagning, akutmottagning och gynekologisk vårdavdelning, vår verksamhet i Helsingborg finns både i sjukhusets huvudbyggnad på plan 02 samt i Vita huset på plan 01. Gynekologisk mottagning finns både i Helsingborg och i Ängelholm, operationer i dagkirurgi utförs i Ängelholm och operationer i slutenvård utförs i Helsingborg. Vi öppnar upp för ett vikariat med anledning av föräldraledighet 1 år eller längre. Är du intresserad av att arbeta som medicinsk sekreterare med inriktning operationsplanering? På vår gynekologiska avdelning arbetar du i team tillsammans med en härlig blandning av nya och mycket erfarna kollegor samt med goda möjligheter till kunskapsutbyte och trivsel? Våra avdelningssekreterare i Helsingborg bemannar även på helger med en tjänstgörande sekreterare. Det betyder att du kommer att arbeta var 6:e helg, fyra timmar lördag och fyra timmar söndag mellan kl 10-14, i gengäld har du en ledig dag veckan efter.

Känns det intressant och du vill veta mer så är du varmt välkommen med din ansökan. Du kanske just nu går i tankar på att byta eller utvecklas inom ett nytt verksamhetsområde? Du som är helt ny i yrket eller blir klar med din utbildning och examen i maj är också välkommen att söka.

Hos oss får du:
• tillsammans med erfarna sekreterarkollegor säkerställa ett kvalitativt och professionellt uppdrag.
• förmånligt friskvårdsbidrag och möjlighet till kompetensutveckling.
• bra arbetsrum och välfungerande arbetsmiljö.
• vi tillämpar Vision flextidsavtal.

ARBETSUPPGIFTER
Du är en viktig del i arbetet för vår verksamhet och för patienterna. Som medicinsk sekreterare hos oss, har du ett nära samarbete med dina sekreterarkollegor samt övrig vårdpersonal.
Vi har regelbundna gemensamma sekreterarmöten men du kommer även att delta i tvärprofessionella möten, APT och utvecklingsarbeten.
Exempel på vanligt förekommande arbetsuppgifter är:
• Vårddokumentation i Melior, till exempel epikriser, daganteckningar, operationsberättelser.
• Hantering av in- och utskrivning av patienter i olika program.
• Kvalitetsregister.
• Diagnosregistrering enligt ICD 10.
• Operationsverksamhet planera in och kalla patienter för operation.
• Cancervård, skriva diktat på nyupptäckta cancerfall, skriva remisser för MDK, boka röntgentider enligt SVF.
• Dagliga pulsmöten och avstämning tillsammans med vårdpersonal.
• Telefonkontakt med patienter och vårdpersonal.
• Hantering av post och provsvar.

I takt med erfarenhet, intresse och kännedom om vår verksamhet finns möjlighet till egna ansvarsområden.


KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har en godkänd utbildning inom Hälso- och sjukvårdsadministration 80 KY-poäng eller 400 YH-poäng, alternativt motsvarande utbildning som medicinsk sekreterare. Du har goda kunskaper i såväl medicinsk terminologi som i svenska både i tal och skrift. Du får gärna ha arbetslivserfarenhet som medicinsk sekreterare och/eller erfarenhet från gynekologi, men vi välkomnar även dig som är ny i din yrkesroll. Det är ett plus om du tidigare har arbetat i Melior, PASiS samt Orbit eller likvärdiga system och har du tidigare arbetat med operationsplanering så är det meriterande.

Du som söker har en hög känsla för service och har en god förmåga att prioritera mellan olika arbetsuppgifter. Vidare har du en förmåga att behålla ditt lugn och hantera olika situationer när tempot blir högt. Du tar ett stort ansvar för dina arbetsuppgifter och är noggrann i ditt arbete. Du är skicklig på att planera, prioritera och därefter följa upp resultat. Då rollen har många kontaktytor och varierande samarbetsformer har du god kommunikations- och samarbetsförmåga.

Vi värdesätter varje individs arbete och ser det som en viktig del av helheten. Din vilja att vara delaktig och bidra till verksamhetens utveckling är av stor betydelse för oss. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

Intervjuer kan ske löpande vilket innebär att vi kan komma att kontakta och intervjua sökande redan innan annonsens sista ansökningsdag så vänta inte med att skicka in din ansökan.

Om du vill veta mer om arbetet innan du skickar in din ansökan är du varmt välkommen att besöka eller kontakta oss så berättar vi gärna mer om vår verksamhet.

Välkommen med din ansökan, redan idag!


ÖVRIGT
Region Skåne finns till för att alla som bor i Skåne ska må bra och känna framtidstro. Genom gränslösa samarbeten och omtanke skapas de bästa förutsättningar för ett hälsosamt liv inom näringsliv, kollektivtrafik, kultur och hälso- och sjukvård i Skåne. Tillsammans gör vi livet mera möjligt.

Förvaltning Skånes sjukhus nordväst är en av Region Skånes sex hälso- och sjukvårdsförvaltningar med cirka 3 700 medarbetare främst på sjukhusen i Helsingborg och Ängelholm, men även i Landskrona. Verksamheten omfattar hälso- och sjukvård, forskning och utbildning. På Helsingborgs lasarett bedriver vi akutverksamhet dygnet runt. Här genomförs både akuta och planerade operationer. På lasarettet finns både förlossning och neonatalvård och de flesta internmedicinska specialiteterna är representerade. I Ängelholm bedriver vi närsjukvård, rehabilitering och specialiserad vård. Här genomförs planerade operationer, bland annat inom ortopedi. Välkommen!

På http://www.skane.se/rekryteringsstatus kan du se i vilket skede Region Skånes rekryteringar befinner sig och hur många som har sökt tjänsterna.

Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Kontaktpersoner på detta företaget

Pia Malmros Boo, Enhetschef
042-406 39 02
Maria Hallberg Molin, Enhetschef
042-406 32 04
Sandra Olsson, Vårdförbundet
042-406 15 75
Gunilla Bengtsson, enhetschef
042-406 19 13
Solveig Svensson, Vision
042-406 31 67
Anne Andersson - Enhetschef
042-406 17 47 (Semester v. 29-32)
Lisa Hansson - Vårdförbundet
042-406 16 90
Eva Sällström, områdeschef
042-406 50 44
Anna Nilsson, personalspecialist
042- 406 10 69
Maria Gullberg - Vision
042-406 17 72

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Region Skåne, Helsingborgs lasarett
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 24 februari 2022
  • Ansök senast: 17 mars 2022

Postadress

Olympiahuset plan 3
Helsingborg, 25187

Liknande jobb